جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کشور اوکراین

تحصیل در اوکراین – اطلاعات عمومی و کلی کشور اوکراین

اطلاعات عمومی و کلی کشور اوکراین

کشور اوكراين با جمعيتي حدود 55 ميليون نفر و وسعت 700/603 كيلومتر مربع در قسمت غربي فدراسيون روسيه قرار گرفته و پایتخت آن شهر کیف باستانس می باشد.مذهب رسمی کشور اوکراین مسحیت می باشد و مسلمانان،یهودیان جزو اقلیت عمده مذهبی کشور اوکراین محسوب می شوند.

روسيه، بلاروس (روسیه سفید)، مولداوي،اسلواكي، مجارستان و روماني مرز زميني مشترک و با کشورهای روسيه، بلغارستان، تركيه و گرجستان مرز آبي مشترک دارد و کشور های همسایه کشور اوکراین محسوب می شوند.

اوکراین بزرگترین کشور اروپایی می باشد و بزرگترین ارتش را در بین کل کشورهای اروپایی دارد و دو دریای سیاه و دریای آزوف در آن قرار دارد

اوکراین ثروتمندترین کشور استقلال یافته شوروی سابق است و از لحاظ علمی میتوان گفت مهم ترین و بزرگترین پایگاه تولید علم در بین کشور های استقلال یافته می باشد.بیشتر از 7 دانشگاه تک رقمی در رشته های پزشکی و مهندسی و هنر از نظر رتبه در اروپا متعلق به اوکراین می باشد که درصد بزرگی در بین کشور ها محسوب می شود.

به اوکراین کشور طلا هم می گویند که دلیل آن تولید انبوه گندم این کشور می باشد که تامین کننده بخش بزرگی از نیاز سالانه اروپا می باشد.

از نظر امنیت می توان گفت در حال حاظر اوکراین جزو امن ترین کشور های اروپای شرقی محسوب،در حال حاظر میزان جرم و جنایت در کشور اوکراین  در حد پایینی قرار دارد،به همین علت اوکراین جزو کشور های محبوب اروپا هم در زمینه توریست و هم در زمینه تحصیل می باشد.

اب و هوای اوکراین

اوکراین در فصل تابستان معتدل و گرم می باشد و معمولا دمای هوای بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد میرشد و در زمستان هوای سرد میشود و معمولا دما بین +5 درجه سانتی گراد تا -20 درجه هم در وسط های زمستان میرسد،به علت وجود دریای سیاه و آزوف و رودخانه های بزرک در اوکراین معمولا هوا دارای رطوبت دلپیذیری است.

اختلاف ساعت با ایران

اختلاف ساعت ايران با كشور اوكراين در تابستان 1 ساعت ميباشد  در حالي كه ساعت در ايران 12 ظهر است در شهر كيف اوكراين 11 صبح ميباشد.

زبان مردم اوکراین

مردم اوکراین به زبان اوکراینی و روسی صحبت می کنند،اما خود زبان اوکراینی شباهت زیادی به روسی دارد.ریشه زبان اوکراینی بیشتر در زبان لهستانی دیده می شود.

واحد پول اوکراین

واحد پول اوکراین گریو می باشد و هر 100 کوپک یک گریو می باشد و هر 8 گریو در سال 2013 میلادی برابر یک دلار است.

تاریخ شهر کیف پایتخت اوکراین

سه برادر و يك خواهر به نامهاي «كي»، «شيك»، «خوريف»، و خواهرشان لبيد كه از اقوام مشهور ايلو بودند از مناطق شمالي وارد اوکراین فعلی شدند و به یادبود برادر بزرگتر شهر كيف ناميده شد. شهر كيف در نيمه ي دوم قرن چهارم و يا پنجم بنا نهاده شده است بطوری که مردم شوروي سابق در سال 1982 ميلادي به صورت رسمي هزار و پانصدمين سال تاسيس کیف اوکراین را جشن گرفتند.

سال 1838 اولين دانشگاه  شهر كيف تاسيس شد. همچنين اولين ايستگاه قطار در مسير كيفمسكو افتتاح شد.در ابتدا شهر خاركف به عنوان پاتخت کشور اوكراين انتخاب شد ولي ذر سال 1934 كيف مجدداً به عنوان پايتخت کشور اوكراين انتخاب شد.

ویژگی های مهم اوکراین

۱)هزینه مناسب در مقایسه با کشور های دیگر اروپایی

۲)با اخذ اقامت دائم حق شهروندی به شما اعطا میشود و با اخذ پاسپورت بدون ویزا میتوانید به اتحادیه اروپا سفر کنید

۳)دانشگاه های معتبر در  اوکراین مثل دانشگاه سرخ کی یف( شفچنکو) و یا دانشگاه تخصصی پزشکی بوگامولتس بسیار  با دیسیپلین

و با نظم هستن و در رنکینگ جهانی در بین دانشگاهای اروپایی در بین رتبه های خوب قرار دارن،میتونید در اینترنت جستجو کنید.

۴)چون اروپا به قاره سبز مشهور است اوکراین هم از این قاعده مثتثنی نیست و بسیار سر سبز با دریا،رودخانه و جنگل های بسیار زیبا است،

که این امر باعث شده آب و هوای بسیار پاکی داشته باشد

۵)حتی با یک سرمایه گذاری کوچک میتوانید به موفقیت چشمگیرید دست پیدا کنید

۶)در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری اوکراین از نظر گردشگری جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده و همچنین عجایب هفتگانه اوکراین

از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور است:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *