جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کشور مجارستان

افرادی که قصد مهاجرت به مجارستان و یا سفر به آن را دارند، باید اطلاعات زیادی درباره این کشور به دست بیاورند تا بتوانند از پیش با فرهنگ و شرایط این کشور آشنا شوند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل درباره کشور مجارستان صحبت کنیم و اطلاعاتی درباره این کشور در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم می‌خواهید به این کشور زیبا مهاجرت کنید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا متوجه شوید که مجارستان کجاست و فرهنگ مردم این کشور به چه صورت است؟

معرفی مجارستان و تاریخچه آن

تاریخچه هر کشوری نشان‌ دهنده فرهنگ و فراز و نشیب‌های آن است. ازاین‌رو، ما در این بخش به طور کامل تاریخچه کشور مجارستان را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بهتر بتوانید اطلاعاتی درباره گذشتگان و تاریخ این کشور به دست بیاورید. در این قسمت، جدولی قرار داده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید به ‌صورت مختصر اطلاعاتی درباره مجارستان به دست بیاورید.

 

                                                           مشخصات کلی کشور مجارستان

نام انگلیسی

Hungary

نام عربی

المجر

پایتخت

بوداپست

نوع حکومت و ساختار سیاسی

جمهوری پارلمانی

زبان‌های رسمی

مجاری

واحد پول

فورینت (HUF)

تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا

187

جمعیت

9.7 میلیون نفر

منطقه زمانی

CET

پیش‌شماره تلفن

36+

مجارستان پایتخت بسیار معروفی در سراسر جهان دارد. شهر بوداپست پایتخت این کشور بوده و از مهم‌ترین شهرهای این کشور شناخته می‌شود. مجارستان تاریخ غنی و گسترده‌ای دارد و به همین دلیل هم مردم این کشور به آداب‌ ورسوم متعددی پایبند هستند.

تاریخ تشکیل اولین دولت مجارستان به سال ۱۰۰۱ میلادی باز می‌گردد. در آن زمان، استفان اول پادشاه این کشور بود که مجارستان را با کشورهای مسیحی اروپایی ترکیب کرده بود. نزدیک به دو قرن بعد از آن زمان، یعنی در سال ۱۲۰۰ میلادی، تاتارها به منطقه مغولستان حمله کردند که این امر باعث شد آسیب‌ها و خسارات زیادی در کشور مجارستان به وجود بیاید.

معرفی مجارستان و تاریخچه آن

سپس در سال ۱۵۶۲، نبرد موهاچ در کشور مجارستان رخ داد که این امر نیز منجر به تقسیم این کشور به سه بخش گردید. در نهایت پیمان صلح بین پادشاهی مجارستان و امپراطوری هابسبورگ در سال ۱۸۶۵ رخ داد و امپراتوری اتریش مجارستان آغاز شد.

تنها چند سال بعدازاین واقعه، یعنی در سال ۱۸۷۳، اتحاد بودا منجر به تشکیل شهر بوداپست، پایتخت کنونی مجارستان شد. در سال ۱۹۱۴ با آغاز جنگ جهانی، مجارستان نیز وارد این جنگ شد و به‌خاطر معاهده تریانون در سال ۱۹۲۰، دو قسمت اعظم مناطق به همراه جمعیت کشور خود را به طور کامل از دست داد. این مشکلات برای کشور مجارستان ادامه‌دار بودند تا زمانی که در سال ۱۹۴۴ مجدداً نازی‌ها این کشور را اشغال کردند و یک سال بعد ارتش شوروی آن را گرفت.

در نهایت در سال ۱۹۸۹، بلوک شوروی سقوط کرد و مجارستان آزاد شد. در همان سال مجارستان به‌عنوان یک جمهوری دموکراتیک شناخته شد و در سال ۲۰۰۴ هم به اتحادیه اروپا پیوست. همان‌طور که می‌دانید، مجارستان در حال حاضر عضو منطقه شنگن نیز شناخته می‌شود که این اتفاق خوب برای مجارستان در سال ۲۰۰۷ رخ داد. تمام این اتفاقات باعث شدند که مجارستان به شکلی که هم‌اکنون دارد، در بیاید.

نقشه مجارستان

ممکن است بسیاری از افراد بپرسند که روی نقشه مجارستان کجاست ؟ موقعیت جغرافیایی این کشور به چه صورت است؟ در این قسمت ما نقشه مجارستان را در عکس زیر قرار داده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید موقعیت مکانی و جغرافیایی این کشور را درک کنید. البته در ادامه هم اطلاعاتی در این باره در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نقشه مجارستان

پایتخت مجارستان

همان‌طور که گفتیم، مجارستان پایتخت مشهوری در سراسر جهان دارد که شهر بوداپست است. این شهر با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر مجارستان شناخته می‌شود. به همین دلیل در این شهر مراکز فرهنگی مختلف و دانشگاه‌های متعددی وجود دارند.

بر اساس اطلاعاتی که در قسمت تاریخچه مجارستان در اختیار شما قرار دادیم، متوجه شدید که دلیل نام‌گذاری بوداپست، اتحاد بودا در این منطقه بوده است. در این شهر مکان‌های گردشگری و طبیعی فوق‌العاده زیادی وجود دارند و شما می‌توانید از تماشای آنها نهایت لذت را ببرید. منطقه بودا در این شهر دارای مکان‌های تاریخی، حمام‌های قدیمی، ویرانه‌های رومی و کوچه‌های قرون ‌وسطایی هستند. در حالی که در منطقه پست (Pest)، فرهنگ متفاوتی از زندگی مدرن مجارستان مشاهده می‌کنید.

برخی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی موجود در شهر بوداپست، شامل مواردی مانند بیشتر از ۲۰۰ موزه تاریخی، ۳۰ سالن آمفی‌ تئاتر و بیشتر از ۱۰۰۰ گالری هنری می‌شوند. به همین دلیل بوداپست برای علاقه‌مندان به هنر می‌تواند یکی از بهترین مقاصد باشد.

علاوه بر مراکز فرهنگی، در این شهر دانشگاه‌های معتبر مجارستان ساخته شده‌اند. متقاضیان تحصیل در مجارستان این شهر را برای زندگی و درس خواندن انتخاب می‌کنند. به‌طورکلی مردم فوق‌العاده خوش ‌برخورد مجارستان و سرگرمی‌های شبانه متعدد، باعث شده‌اند که مجارستان مقصدی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به مهاجرت به اروپا در نظر گرفته شود.

موقعیت جغرافیایی مجارستان

ممکن است با توجه به نقشه‌ای که در قسمت‌های قبل ارائه کردیم، تا حدودی متوجه شده باشید که مجارستان کجاست ؟ این کشور در قسمت‌های مرکزی اروپا قرار دارد و از طریق روش‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی می‌توان به‌راحتی به این کشور رسید. مجارستان دارای مساحتی بیشتر از ۹۳ هزار کیلومترمربع است و در مقایسه با ایران، کشوری کوچک محسوب می‌شود.

موقعیت جغرافیایی مجارستان

همسایگان مجارستان شامل کشورهای مختلفی می‌شوند که از شمال با اسلواکی، از شمال شرق به اوکراین، از شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از جنوب غرب با اسلوانی و از غرب با کشور اتریش هم‌ مرز است.

حکومت مجارستان

کشور مجارستان از نظر سیاسی و تاریخی درگیری‌های بسیار زیادی داشته است. در حال حاضر، این کشور دارای حکومت جمهوری است که در آن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مهم‌ ترین وظایف کشور را بر عهده دارند.

آب‌وهوای مجارستان

به‌ طورکلی، کشور مجارستان دارای آب‌ وهوای قاره‌ای است و از نظر شرایط جوی و آب ‌وهوایی شباهت زیادی به ایران دارد. به این صورت که آب‌ وهوای مجارستان به ‌صورت چهارفصل بوده و در فصل تابستان هوا گرم و فصل زمستان هم هوا نسبتاً سرد است. در بسیاری از روزهای زمستانی در کشور مجارستان برف می‌بارد.

از طرف دیگر، روزهای آفتابی مجارستان فوق‌العاده زیبا و دلپذیر هستند و همین مسئله، این کشور را به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل کرده است. پس اگر به دنبال یک کشور اروپایی خوش‌آب ‌وهوا برای مهاجرت می‌گردید و نمی‌خواهید هوای آن با ایران متفاوت باشد، مجارستان انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

جمعیت مجارستان

مجارستان مساحت بسیار کمی دارد و به همین دلیل هم نباید انتظار داشته باشیم که جمعیت زیادی در این کشور زندگی کنند. اما به ‌طورکلی، متناسب با مساحت این کشور، جمعیت نسبتاً خوبی دارد. بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت مجارستان کمتر از ۱۰ میلیون، یعنی نزدیک به 9.7 میلیون نفر محاسبه شده بود.

زبان مجارستان

یکی از مهم ‌ترین موضوعاتی که باید قبل از مهاجرت به هر کشور و به ‌خصوص مجارستان به آن توجه زیادی داشته باشید، زبان مردم این کشور است. ازآنجاکه شما قصد زندگی در این کشور را دارید، باید بتوانید به‌راحتی با مردم محلی ارتباط برقرار کنید که این امر با یادگیری زبان آنها امکان‌پذیر است.

زبان مجارستان

زبان رسمی مردم مجارستان که همه مردم محلی به این زبان سخن می‌گویند، زبان مجاری است. لازم به ذکر است که این زبان شباهت زیادی با زبان انگلیسی ندارد و به همین دلیل هم برای دانشجویان بین‌المللی بسیار سخت است که بتوانند علاوه بر زبان انگلیسی، زبان مجاری را نیز یاد بگیرند.

البته باید بدانید که بدون یاد گرفتن زبان مجارستان و با داشتن سطح نسبی از زبان انگلیسی هم می‌توانید به‌راحتی به مجارستان مهاجرت کنید و مشکلی از این نظر نخواهید داشت. زیرا بخش زیادی از مردم این کشور تسلط کاملی به زبان انگلیسی دارند و شما با همان زبان انگلیسی هم می‌توانید با مردم ارتباط برقرار کنید. برای آشنایی بیشتر صفحه زبان مجارستان را مطالعه کنید.

واحد پول مجارستان

مسئله دیگری که باید درباره کشور مجارستان بدانید، واحد پول این کشور است. واحد پول این کشور فوررینت است که به‌صورت اختصاری با نام HUF شناخته می‌شود. نکته جالب‌توجه درباره کشور مجارستان این است که هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی کمتر است. به همین دلیل شما می‌توانید با هزینه بسیار مناسب‌تر در مجارستان نسبت به کشورهای دیگر اروپایی زندگی خود را بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه واحد پول مجارستان مراجعه کنید.

مذهب مردم در مجارستان

کشور مجارستان به‌خاطر چندفرهنگی بودن، دارای مذاهب‌ متفاوتی است و همه افراد با هر نوع مذهب و دینی می‌توانند به آنجا مهاجرت کنند. اما به‌طورکلی، اصلی‌ترین مذهب مردم در مجارستان دین مسیحیت است و شاید در کنار این افراد، فرقه‌های دینی دیگری نیز وجود داشته باشد.

نکته جالب‌توجه درباره مجارستان، این است که از سیاست سکولار در آن استفاده شده است. به این معنی که بر اساس قانون اساسی مجارستان، هر کسی این آزادی را دارد که دین موردنظر خود را انتخاب کند و هیچ تفاوتی میان بهره‌مندی از امکانات رفاهی کشور برای افرادی با ادیان خاص در نظر گرفته نخواهد شد.

به‌صورت کلی، نزدیک به ۳۷ درصد از مردم کشور مجارستان از دین کاتولیک رومی پیروی می‌کنند. از این میان، نزدیک به ۱۱.۶ درصد از مردم دارای دین کالینیست هستند. نزدیک به یک‌پنجم از جمعیت کل کشور مجارستان، یعنی نزدیک به ۱۸ درصد از مردم بدون دین بوده و یک‌سوم هم وابستگی مذهبی خود را به‌صورت شفاف ابراز نکرده‌اند. در این کشور پیروان دین‌های دیگر مانند بودایی، اسلام و یهودیت نیز وجود دارند که تعداد آنها در مقایسه با مسیحیان فوق‌العاده کمتر است.

فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم مجارستان

همان‌طور که گفتیم، مجارستان کشوری فرهنگی بوده و به‌خاطر وجود مهاجران بسیار زیاد، از فرهنگ‌های دیگر نیز به طور کامل حمایت و استقبال می‌شود. همین امر موجب شده که شما هر نوع فرهنگی هم که داشته باشید، بتوانید بدون هیچ مشکلی در کشور مجارستان زندگی کنید.

فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم مجارستان

کشور مجارستان دارای فرهنگی غنی و قدیمی بوده و شما می‌توانید با آشنایی بیشتر با مردم محلی این کشور، از تمام این فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم آگاه شوید.

میزان درآمد در مجارستان

میزان درآمد در مجارستان تا حد زیادی به نوع شغل و سابقه شغلی افراد بستگی دارد. به همین دلیل هم نمی‌توان گفت که میزان درآمد برای شغل‌های مختلف چقدر است. اما به‌طورکلی، باید به شما این اطمینان خاطر را بدهیم که با درآمد معمولی در مجارستان می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود بر بیایید و مشکلی از این نظر نخواهید داشت. به‌طورکلی، متوسط درآمد در این کشور باتوجه‌به همه این موارد، نزدیک به 500000 فورینت در ماه است که معادل 1400 یورو ماهیانه است. هرچه مهارت و تخصص شما بیشتر باشد، می‌توانید این درآمد را بیشتر کنید.

میزان درآمد در مجارستان

مشاهیر کشور مجارستان

کشور مجارستان به‌خاطر داشتن دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت، مشاهیر علمی و ادبی بسیار زیادی را پرورش داده است. این مشاهیر در حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، سیاسی، هنری و حوزه‌های دیگر هستند. همین موضوع نشان می‌دهد که تقریباً بیشتر دانشگاه‌های مجارستان اعتبار علمی بسیار بالایی دارند. در این قسمت برخی از مهم‌ترین مشاهیر کشور مجارستان را نام می‌بریم.

  • ادوارد تلر
  • ایگناس گلدسیهر
  • مارسل یانکوویچ
  • بلابارتورک
  • گئورگ لوکاچ
  • عبدالکریم ژرمانوس

شهرهای مجارستان

کشور مجارستان دارای شهرهای متعددی است که هر یک از آنها دارای جمعیت‌ مختلفی هستند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین شهر مجارستان، شهر زیبای بوداپست است که به‌عنوان پایتخت این کشور نیز در نظر گرفته می‌شود. بعد از بوداپست، شهرهای دیگر مجارستان از جمعیت زیاد تا جمعیت کم را معرفی می‌کنیم.

  • بوداپست
  • دبرسن
  • سگد
  • میشکولتس
  • پچ
  • دیور
  • نیردی هازا
  • کچکمت
  • سکش فهروار
  • سومبات هی
  • سولئوک
  • ارد
  • تاتابانیا
  • شوپرون
  • کاپشوار
  • وسپرم
  • بکش چابا
  • زالائگرسگ
  • اگر
  • نادی کانیژا

جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان

کشور مجارستان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که شما می‌توانید بعد از مهاجرت، از آنها دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان

در این قسمت به‌صورت مختصر برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را نام می‌بریم.

  • دریاچه بالاتون
  • سواحل شگفت‌انگیز
  • تاکستان‌های جذاب
  • تپه‌های زیبا و طبیعت بکر

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره کشور مجارستان در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طور که متوجه شدید، این کشور فرصتی فوق‌العاده برای مهاجران فراهم آورده است. به همین دلیل اگر شما هم می‌خواهید فرصت زندگی در مجارستان را به دست بیاورید، حتماً با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید تا به طور کامل شرایط شما را بررسی کنند و برای مهاجرت به شما کمک کنند.