جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه های مجارستان

کشور مجارستان به‌خاطر داشتن سیستم آموزشی فوق‌العاده و دانشگاه‌های معتبر، طرفداران بسیار زیادی برای مراجعت تحصیلی دارد. ازاین‌رو، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند برای تحصیل در کشورهای خارجی اقدام کنند، مجارستان را انتخاب می‌کنند. این افراد بهتر است قبل از همه چیز، همه دانشگاه های مجارستان را بشناسند تا بتوانند بر اساس این دانشگاه‌ها، خود را برای تحصیل آماده کنند. در این مقاله، ما به طور کامل درباره تحصیل در دانشگاه های مجارستان صحبت خواهیم کرد.

چندین دانشگاه در کشور مجارستان وجود دارند که مدارک آنها تقریباً در همه کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی ایران معتبر هستند. ازاین‌رو، می‌توانید با خیالی آسوده در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوید. البته توجه داشته باشید که برای انتخاب دانشگاه باید به رشته خود نیز توجه کنید. در این مطلب می‌توانید لیست دانشگاه های مجارستان را مشاهده نمایید. پس اگر شما هم قصد اخذ پذیرش تحصیلی به مجارستان را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های مجارستان انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، دانشکده‌های پزشکی با دانشگاه‌های در مجارستان کاملاً متفاوت هستند. باتوجه ‌به این موضوع، می‌توان گفت که انواع دانشگاه های مجارستان شامل دانشگاه‌های فنی، پزشکی و یا حتی دانشگاه‌های علوم پایه می‌شوند. به علاوه، دانشگاه‌های این کشور در دسته‌بندی‌های دولتی و خصوصی نیز فعالیت می‌کنند. در ادامه، به‌صورت مختصر اطلاعاتی درباره آنها ارائه می‌دهیم.

1. دانشگاه دولتی

همان‌طورکه از نام آن هم می‌توان حدس زد، دانشگاه دولتی را دولت مجارستان اداره می‌کند و تحت نظارت دولت است. بیشتر مواقع در این دانشگاه‌ها دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بااین‌حال، نکته مثبت درباره این دانشگاه‌ها این است که برای تحصیل در آنها، باید هزینه خیلی کمتری بپردارید. علاوه بر این، در دانشگاه‌های دولتی می‌توان از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کرد.

2. دانشگاه خصوصی در مجارستان

بیشتر دانشگاه‌های مجارستان، به‌صورت دولتی فعالیت دارند؛ بااین‌حال، برخی از آنها نیز توسط سازمان‌ها و نهادهای خصوصی اداره می‌شوند. این دانشگاه‌ها نیز مزایا و ویژگی‌های مثبت خاص خودشان را دارند. دانشگاه‌های خصوصی و دولتی مجارستان شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و مدارک صادرشده از همه آنها کاملا معتبر هستند.

مزایای دانشگاه های مجارستان

تحصیل در دانشگاه های مجارستان مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان بین‌المللی دارد. همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم، کیفیت آموزش و سیستم آموزشی مجارستان فوق‌العاده بالا و مدرن است. ازاین‌رو، شما می‌توانید از بهترین و باکیفیت‌ترین سیستم آموزشی برای رشته موردنظر خود استفاده کنید.

علاوه‌براین، هزینه تحصیل در مجارستان نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر اروپایی مقرون‌ به ‌صرفه ‌تر است. همچنین به‌خاطر پایین ‌تر بودن هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به برخی از کشورهای اروپایی، مجارستان می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شود.

مزایای دانشگاه های مجارستان

در کنار این موارد، دانشگاه های مجارستان رشته‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهند و متقاضیان می‌توانند در هر رشته‌ای، دانشگاه موردنظر خود را در کشور مجارستان پیدا کنند. از دیگر مزایای فوق‌العاده این دانشگاه‌ها، می‌توان به بورسیه‌های تحصیلی این کشور اشاره کرد.

در قسمت ابتدایی این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم که تمام مدارک صادر شده از طرف دانشگاه های مجارستان در کشورهای دیگر نیز معتبر شمرده می‌شوند. ازاین‌رو، شما می‌توانید حتی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های این کشور، به ‌راحتی در کشورهای دیگر و یا حتی ایران مشغول به کار شوید. این موارد موجب می‌شوند که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مجارستان اقدام کنند.

شهریه دانشگاه های مجارستان

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، شهریه دانشگاه های مجارستان نسبت به برخی از کشورهای دیگر اروپایی، مناسب‌تر است. البته این شهریه بسته به دانشگاه موردنظر شما می‌تواند متفاوت باشد. فاکتور دیگری که موجب تفاوت در شهریه دانشگاه های مجارستان می‌شود، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی شماست.

شما می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید تا بدانید که نسبت به رشته و مقطع تحصیلی‌تان، شهریه دانشگاه موردنظرتان چقدر است. بسیاری از رشته‌هایی که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند، شهریه‌ای بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در سال دارند.

البته این هزینه بیشتر برای دوره‌ها و رشته‌های علوم پایه است و اگر بخواهید در رشته‌های مهندسی مشغول به تحصیل شوید، باید سالیانه تقریباً ۷۰۰۰ یورو به دانشگاه موردنظر خود بپردازید. این در حالی است که شهریه دانشگاه های مجارستان برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در بالاترین حالت بوده و بین ۸۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ یورو در سال است.

لازم به ذکر است که قبل از شروع تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، بهتر است در دوره‌های پیش‌دانشگاهی شرکت کنید. در این دوره‌ها شما را برای آزمون ورودی دانشگاه موردنظرتان تا حد زیادی آماده می‌کنند. بااین‌حال، شهریه این دوره‌ها کاملاً از هزینه دانشگاه‌ها مجزا است و باید هزینه دیگری بپردازید. اما مطمئن باشید که با شرکت در آنها می‌توانید شانس خود را برای ورود به دانشگاه های مجارستان تا حد زیادی افزایش دهید.

لیست دانشگاه های مجارستان و رشته‌های آنها

تاکنون چندین بار تأکید کردیم که در مجارستان دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که این دانشگاه‌ها رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. ازاین‌ رو، با شناخت این دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که در آنها ارائه می‌شود، متوجه می‌شوید که کدام دانشگاه برای شما انتخاب مناسب‌تری است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین دانشگاه کشور مجارستان، دانشگاه پچ بود که در سال ۱۳۶۷ میلادی افتتاح شد. این دانشگاه تا به امروز فعالیت بسیار گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف داشته است و در حال حاضر نیز در لیست بهترین دانشگاه های مجارستان قرار می‌گیرد.

در این دانشگاه همه ساله بسیاری از متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل در مجارستان ثبت‌نام می‌کنند. در کشور مجارستان نزدیک به ۶۵ مؤسسه آموزشی عالی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس رشته تحصیلی خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید. در این قسمت، لیست دانشگاه های مجارستان و رشته‌های آنها را مشاهده می‌کنید.

دانشگاهشهررشته تحصیلی
دانشگاه سملوایزبوداپستداروی عمومی دندانپزشکی علوم دارویی پرستاری مامایی رژیم‌های غذایی فیزیوتراپی بینایی‌سنجی ناظر بهداشت عمومی مدیریت گردشگری سلامت
دانشگاه سگدSzegedعلوم پزشکی و بهداشت علوم کشاورزی هنر و آموزش هنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه پچپچعلوم پزشکی و بهداشت هنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی علوم ورزشی
دانشگاه دبرسندبرسنعلوم پزشکی و بهداشت علوم کشاورزی هنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم طبیعی علوم مهندسی
دانشگاه دامپزشکی بوداپستبوداپستعلوم کشاورزی
دانشگاه آندراسی بوداپستبوداپستهنر و علوم‌انسانی علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم اجتماعی
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپستبوداپستعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه اروپای مرکزیبوداپستهنر و علوم‌انسانی علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم اجتماعی
دانشگاه کوروینوس بوداپستبوداپستعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم اجتماعی
دانشگاه Eötvös Lorándبوداپستهنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم ورزشی
دانشگاه Esterházy Karolyایگرعلوم کشاورزی هنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه کشاورزی و علوم زیستی
مجارستان (دانشگاه Szent István سابق)
گودولوعلوم کشاورزی علوم اقتصادی علوم طبیعی علوم اجتماعی علوم مهندسی
دانشگاه جان فون نویمانKecskemétعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
دانشگاه کاپوسوارکاپوسوارعلوم کشاورزی هنر و آموزش هنر علوم اقتصادی تربیت‌معلم علوم اجتماعی
دانشگاه کارولی گاسپار در مجارستانبوداپستهنر و علوم‌انسانی علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم اجتماعی تربیت‌معلم
دانشگاه کاتولیک پازمانی پیتربوداپستهنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم حقوقی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه Széchenyi Istvánگیورعلوم کشاورزی هنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم پزشکی و بهداشتی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی علوم ورزشی
دانشگاه دوناوجواروسدوناوجواروسعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه میسکولکمیسکولکهنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم حقوقی علوم اجتماعی علوم مهندسی
دانشگاه پانونیاوزپرمعلوم کشاورزی هنر و علوم‌انسانی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم طبیعی علوم اجتماعی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه سوپرونسوپرونعلوم کشاورزی علوم اقتصادی تربیت‌معلم علوم مهندسی
دانشگاه NyíregyházaNyíregyházaتربیت‌معلم هنر و آموزش هنر
آکادمی رقص معاصر بوداپستبوداپستهنر و آموزش هنر
دانشگاه رقص مجارستانبوداپستهنر و آموزش هنر
دانشگاه هنرهای زیبای مجارستانبوداپستتربیت‌معلم هنر و هنر
آکادمی موسیقی لیست فرنک بوداپستتربیت‌معلم هنر و هنر
دانشگاه هنر و
طراحی موهولی – ناگی
بوداپستتربیت‌معلم هنر و هنر
دانشگاه هنر تئاتر و فیلمبوداپستهنر و آموزش هنر هنر و علوم‌انسانی
کالج الهیات ادونتیستPécelهنر و علوم‌انسانی
کالج انجیل نمازخانه کالواریواجتاهنر و علوم‌انسانی
دانشکده مدیریت ESSCAبوداپستعلم اقتصاد
مدرسه بازرگانی بوداپستبوداپستهنر و علوم‌انسانی علوم اقتصادی علوم اجتماعی
کالج مدیریت بوداپستبوداپستعلم اقتصاد
دانشگاه متروپولیتن بوداپستبوداپستهنر و آموزش هنر علوم اقتصادی
کالج ادوتوسبوداپستعلوم مهندسی علوم اقتصادی
کالج Eötvös Józsefباجاعلم اقتصاد
مدرسه بازرگانی بین‌المللی، بوداپستبوداپستعلم اقتصاد
مدرسه بازرگانی کینگ سیگیزموندبوداپستعلم اقتصاد
دانشگاه Kodolányi Jánosبوداپستعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم اجتماعی
کالج توموری پالبوداپستعلم اقتصاد
مدرسه کسب‌وکار Wekerleبوداپستعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی
دانشگاه خدمات عمومی Ludovikaبوداپستعلوم حقوقی علوم اجتماعی علوم مهندسی
کالج دنیس گابوربوداپستعلوم کامپیوتر و علوم مهندسی فناوری اطلاعات
دانشگاه اوبودابوداپستعلوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات علوم اقتصادی علوم مهندسی
دانشگاه تربیت‌بدنیبوداپستعلوم ورزشی

شرایط کلی ورود به دانشگاه های مجارستان

برای این که بتوانید در دانشگاه های مجارستان پذیرش بگیرید، باید شرایط کلی خاصی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، یکی از مهم‌ترین شرایط برای ورود به این دانشگاه‌ها، این است که سن شما حداقل ۱۸ سال باشد. بااین‌حال، حداکثر سن برای ورود به دانشگاه های مجارستان وجود ندارد و شما با هر سنی می‌توانید در دانشگاه‌های مجارستان مشغول به تحصیل شوید. به ‌طورکلی، هرچه سن شما کمتر باشد، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در دانشگاه های مجارستان خواهید داشت.

متقاضیانی که مدرک پیش‌دانشگاهی خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تحصیل در رشته‌های دانشگاهی در مقاطع تحصیلی مختلف در مجارستان اقدام کنند. یکی از مهم‌ترین شروط برای شرکت در دانشگاه های مجارستان، کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور است. هر دانشگاه برای جذب دانشجو ، آزمون ورودی معینی برای دانشجویان خود برگزار مینماید تا اطمینان حاصل نماید که آنها دانش کافی برای تحصیل در رشته موردنظر را دارند.

شرایط کلی ورود به دانشگاه های مجارستان

از سوی دیگر، ممکن است سن برخی از افراد به کمتر از ۱۸ سال برسد و یا حداقل مدرک پیش‌دانشگاهی نداشته باشند. برای برطرف کردن این مشکل، تنها کافی است که در دوره‌های پیش‌دانشگاهی مانند دوره‌های پیش پزشکی یا پیش مهندسی ثبت‌نام کنند. همان‌طور که گفتیم، شهریه این دوره‌ها از شهریه دانشگاه کاملاً مجزا است. بااین‌حال، مدرکی در پایان هر دوره برای شما صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود در مجارستان اقدام کنید.

در مواردی دانشگاه موردنظر از شما می‌خواهد که در حساب بانکی خود، تمکن مالی داشته باشید. این هزینه علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی برای یک سال را نیز در مجارستان شامل می‌شود. بااین‌حال، بسیاری از دانشگاه های مجارستان بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند که از طریق آنها، دیگر نیازی به نامه تمکن مالی نخواهید داشت.

برای ورود به دانشگاه های مجارستان چه مدارکی نیاز است؟

اصلی‌ترین عامل برای ورود به دانشگاه های مختلف مجارستان، داشتن مدارک کافی است. از سوی دیگر، ممکن است مدارک موردنیاز برای ورود به هر دانشگاه در مجارستان با دانشگاه دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل هم نمی‌توان گفت که این مدارک در همه دانشگاه های مجارستان شبیه به یکدیگر هستند. ازاین‌رو، بهتر است با اشخاصی که در این زمینه تخصص دارند حتما مشورت نمایید

برای ورود به دانشگاه های مجارستان چه مدارکی نیاز است؟

در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید تا بهتر شما را درباره مدارک موردنیاز برای ورود به دانشگاه موردنظرتان در مجارستان راهنمایی نمایند.

علاوه بر این موارد، رشته و مقطع تحصیلی شما نیز می‌توانند باعث تفاوت در مدارک موردنیاز شوند. توجه داشته باشید که همه مدارک شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان را به‌صورت مختصر نام می‌بریم.

✔ مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی

  • ترجمه ریزنمرات کامل دبیرستان
  • ترجمه ریزنمرات کامل پیش‌دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی سلامت
  • انگیزه‌ نامه
  • توصیه ‌نامه
  • رزومه فردی و تحصیلی

✔ مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد

  • ترجمه دیپلم
  • ترجمه ریز نمرات دبیرستان
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی و مدرک آن
  • ترجمه ریزنمرات دانشگاهی
  • گواهی سلامت
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه تحصیلی

✔ مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکتری

  • ترجمه ریزنمرات مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی و دوره دبیرستان به همراه مدارک دیپلم،  کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه
  • لیست مقالات ثبت شده

رتبه ‌بندی دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های سراسر جهان از نظر اعتبار مدرک، نحوه تدریس، رعایت استانداردهای سیستم‌های آموزشی جهان و سایر موارد این‌چنینی، رتبه‌بندی می‌شوند. این مسئله درباره دانشگاه های مجارستان نیز صدق می‌کند. دانشگاه های این کشور به‌خاطر داشتن مزایای بسیار زیاد توانسته‌اند در این رتبه‌بندی‌ها در جایگاه نسبتاً بالایی قرار بگیرند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از پژوهشگران مجاری تاکنون توانستند چندین جایزه نوبل دریافت کنند.

نکته بسیار مهمی که برای انتخاب دانشگاه باید به آن توجه کنید، این است که رتبه‌بندی نمی‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کیفیت دروس ارائه شده داشته باشد. ازاین‌رو، باتوجه‌به این رتبه‌بندی می‌توانید کیفیت دانشگاه های مجارستان را نیز بدانید.

برخی از بهترین دانشگاه های مجارستان، شامل دانشگاه های سگد، سملوایز و اتوش لورند می‌شوند که رتبه آنها در سراسر جهان کمتر از ۲۰۰ است. چنین رتبه‌ای برای کشوری که جمعیت آن تنها به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد، فوق‌العاده عالی است. در این قسمت، سایر رتبه‌بندی دانشگاه های مجارستان از نظر سایت‌های مختلف را نام می‌بریم.

دانشگاهرتبه‌بندی QSرتبه‌بندی THEرتبه‌بندی ARWU
دانشگاه سملوایز251601
دانشگاه سگد551801701
دانشگاه پچ701801
دانشگاه دبرسن651801
دانشگاه فنی بوداپست8011201901
دانشگاه اوتووش لوراند701601601
دانشگاه کشاورزی گودولو مجارستان8011201
دانشگاه Széchenyi István801
دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان10011201
دانشگاه میسکولک10011201
دانشگاه پانونیا مجارستان10011201
دانشگاه اوبودا12011001

در میان رتبه‌بندی‌های بالا، رتبه‌بندی وب‌سایت QS اعتبار بسیار بالایی در میان پژوهشگران دارد. این وب‌سایت در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۱۴۰۰ دانشگاه در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد و به هر یک از آنها بر اساس فاکتورهای مختلفی نمره داده است. مهم‌ترین عوامل قابل‌توجه در این رتبه‌بندی، مواردی مانند مقالات پژوهشی، شهرت اساتید و آکادمیک، نسبت دانشجویان بین‌المللی، نسبت استاد به دانشجو، نسبت هیئت‌علمی بین‌المللی و سایر موارد این‌چنینی هستند.

سخن پایانی

 در این مطلب برخی از مهم‌ترین دانشگاه های مجارستان را به شما معرفی کردیم و گفتیم که کیفیت این دانشگاه‌ها از نظر رتبه‌بندی جهانی به چه صورت است. همان‌طور که گفتیم، تحصیل در دانشگاه های مجارستان برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده باشد. ازاین‌رو، شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی به مجارستان و تحصیل در رشته موردنظر خود در یکی از این دانشگاه‌ها را یاد بگیرید.

سؤالات متداول

معروف‌ترین دانشگاه های مجارستان کدام‌اند؟

برخی از بهترین و معروف‌ترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه‌هایی مانند سگد، دانشگاه سملوایز، دانشگاه پچ و دانشگاه دبرسن هستند. هر یک از این دانشگاه‌ها رشته‌های مختلفی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ارائه می‌دهند.

رتبه ‌بندی دانشگاه های مجارستان و سایر دانشگاه‌ها بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

در سایت‌های معتبر برای رتبه‌بندی دانشگاه های مختلف از فاکتورهای متنوعی استفاده می‌کنند که برخی از مهم ‌ترین آنها، شرایط آکادمیک دانشگاه، نحوه تدریس، مقالات پژوهشی، تعداد دانشجویان بین‌المللی و سایر موارد این‌چنینی هستند.

مهم‌ترین شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان چیست؟

ممکن است هر یک از دانشگاه های مجارستان شرایط ورود خاصی داشته باشند که شما با کمی تحقیق درباره دانشگاه موردنظر خود، می‌توانید از این شرایط آگاه شوید. اما به‌طورکلی، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظرتان در مجارستان بیشتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *