جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کالج های مجارستان

ثبت ‌نام در کالج های مجارستان یکی از بهترین روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید آمادگی زیادی برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور در خود به وجود بیاورید. در این مقاله، ما به طور کامل مزایا و ثبت ‌نام در این کالج را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم. پس اگر می‌خواهید آمادگی بیشتری برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان داشته باشید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با کسب اطلاعات بیشتر، در کالج و در رشته موردنظر خود ثبت ‌نام کنید.

در کالج مجارستان تمام دروس موردنیاز به متقاضیان تدریس می‌شوند. هم‌ چنین ازآنجاکه دروس در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، دانشجویان باید سطح نسبتاً خوبی از زبان انگلیسی هم داشته باشند. در غیر این صورت، می‌توانند در کالج مجارستان دوره‌های زبان را بگذرانند تا سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند.

مزایای تحصیل در کالج های مجارستان

اپلای کردن در کالج ‌های مجارستان مزیت‌های بسیاری دارد که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • امکان انتقال به دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس
  • داشتن یک بستر مناسب برای تحصیل
  • هزینه مناسب در مقابل کشورهای دیگر
  • امکان استفاده از بیمه درمانی در تمام مدت‌ زمان تحصیل
  • امکان تحصیل رایگان در صورت دریافت بورسیه تحصیلی
  • بالا بودن کیفیت آموزشی
  • امکان انتقال دانشجو
  • و…

شرایط تحصیل در کالج‌ های مجارستان چگونه است؟

چنانچه جزء آن دسته افرادی هستید که زبانتان در حد متوسطی است و از مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور دیگری می‌ترسید، قطعاً مجارستان می‌تواند گزینه‌ ایده‌آلی برای شما باشد؛ این کشور برای افرادی که زبان ضعیفی دارند کالج تأسیس کرده تا بتوانند زبان خود را تقویت کنند و خیلی فوری روال زندگی خود را پیش بگیرند. یکی از مباحث مهمی که در تأیید پذیرش این کشور اهمیت دارد سن فرد متقاضی است؛ فردی که برای ادامه تحصیل در این کشور درخواست می‌‌دهد باید حداکثر ۲۴ سال سن داشته باشد.

انواع کالج در کشور مجارستان

برخی از کالج‌ های مجارستان مقطع دبیرستان و پیش‌ دانشگاهی را آموزش می‌دهند و دانش‌آموزان خود را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. برخی دیگر تنها دوره پیش‌دانشگاهی را آموزش می‌دهند و افراد را برای ورود به مقاطع بالاتر آماده می‌کنند‌.

انواع کالج در کشور مجارستان

دوره‌های این کالج‌ها معمولاً شامل دوره‌های پیش مهندسی، پیش پزشکی یا پیش بازرگانی می‌شود و دانش‌آموزان به‌طور کامل برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند و با کوله‌بار پر به مقاطع بالاتر می‌روند. کالج های مجارستان به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • کالج‌های دولتی: همان‌گونه که می‌توانید حدس بزنید هزینه تحصیل در این کالج‌ها را دولت می‌دهد و دانشجویان این نوع کالج شهریه پایین‌تری پرداخت می‌کنند‌‌. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این کالج‌ها اغلب دانشجویان بومی را پذیرش می‌کنند و افرادی که تمایل دارند در این کالج‌ها درس بخوانند باید بیشتر تلاش کنند.
  • کالج‌های خصوصی: تأمین کالج‌های خصوصی معمولاً با کلیسا یا سازمان‌های خصوصی است. به دلیل اینکه این کالج‌ها با پرداخت شهریه فعالیت می‌کنند مقداری هزینه شهریه در آنها بالا است. دریافت پذیرش در این نوع کالج‌ها کار راحت‌ تری است.

دوره‌های ارائه شده در کالج های مجارستان

همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم، دوره‌های مختلفی در این کالج‌ها وجود دارند تا متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را بیشتر آماده کنند. دوره‌های آموزشی که در کالج‌ های مجارستان برگزار می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • دوره‌های زبان انگلیسی
  • دوره‌های پیش پزشکی
  • دوره‌های پیش مهندسی
  • دوره‌های امادگی ازمونهای پزشکی به زبان انگلیسی
  • دوره‌های پیش ‌نیاز برای دکتری
  • دوره‌های مدیریت و اقتصاد

لیست بهترین کالج های مجارستان

ازآنجایی‌ که سالانه افراد زیادی برای تحصیل به مجارستان سفر می‌کنند این طبیعی است که تعداد کالج مجارستان زیاد باشد؛ اما برخی از این کالج‌ها اعتبار بیشتری دارند و مدرک آنها معتبرتر است. چنانچه مایل هستید با کالج‌های معتبر و مطرح مجارستان آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید. هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله بهترین کالج مجارستان مراجعه کنید.

  • کالج مک دنیل: کالج مک دنیل در کشور مجارستان در سال 1994 تأسیس شد و تا این زمان، توانسته متقاضیان بسیار زیادی را برای تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان آماده کند.
  • کالج دونا: یکی دیگر از بهترین کالج‌های مجارستان، کالج دونا است که دروس مختلف در زمینه‌های پیش‌پزشکی، پیش‌مهندسی، پیش‌اقتصاد، دوره‌های زبان و آمادگی دبیرستان را ارائه می‌دهد.
  • کالج اوسینا: این کالج با بیشتر از 25 سال سابقه موفقیت‌آمیز، دوره‌های پیش‌پزشکی، پیش‌مهندسی، زبان‌های انگلیسی، آلمانی و همچنین دوره‌های دبیرستان را برگزار می‌کند.
  • کالج پزشکی پچ: دوره‌های کالج پچ در مجارستان به دو شکل عادی و فشرده برگزار می‌شوند که همان‌طور که می‌توان از نام آنها حدس زد، دوره فشرده در بازه زمانی کوتاه‌تری دروس بیشتری را ارائه می‌دهد.
  • کالج سگد: کالج سگد تحت‌نظر دانشگاه سگد در مجارستان فعالیت می‌کند و یکی از بهترین کالج‌های این کشور شناخته می‌شود و می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای کسب آمادگی بیشتر برای تحصیل در مجارستان باشد.
  • کالج وکرله: یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت بسیار زیاد کالج وکرله، دوره‌های پری مستر آن است که طرفداران بسیار زیادی میان دانشجویان بین‌المللی دارد.
  • کالج دبرسن: اگر شما می‌خواهید آمادگی خود را برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان در رشته‌های مختلف و به‌خصوص رشته پزشکی افزایش دهید، می‌توانید در دوره‌های کالج دبرسن شرکت کنید.

هزینه ثبت‌نام در کالج های مجارستان چقدر است؟

این طبیعی است که افراد مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور به هزینه‌های تحصیل نیز فکر کنند و هزینه‌های احتمالی را برآورد کنند‌. هزینه تحصیل در کالج های مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب‌تر است. دقت کنید که تمام کالج‌های موجود در این کشور برای اعطای خدمات مبلغی را تحت عنوان شهریه دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است که شهریه متناسب با خدمات ارائه شده در هر یک از کالج‌ها تغییر می‌کند. ما در این بخش هزینه ثبت‌نام در برخی از کالج‌های این کشور را ذکر می‌کنیم تا بدانید که برای آغاز ثبت‌نام در شرکت در این دوره‌ها، باید تقریباً چقدر هزینه بپردازید.

  • کالج مک دنیل دوره پری مدیکال:7000 یورو
  • کالج دونا دوره پری مدیکال: 6500 یورو
  • کالج دونا دوره پری مستر: 5650 یورو
  • کالج اوسینا دوره پری مدیکال: 7900 یورو
  • کالج اوسینا دوره پری مستر و دوره زبان: 5900 یورو

مدارک لازم برای ورود به کالج های مجارستان

آماده‌سازی مدارک، یکی از مهم‌ترین و چالشی‌ترین مراحل برای ثبت‌نام در کالج مجارستان است و اگر این کار را به‌درستی انجام ندهید، ممکن است اصلاً نتوانید در کالج‌های این کشور پذیرش بگیرید. در این قسمت، مدارک ضروری برای هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری را نام می‌بریم.

مدارک لازم برای ورود به کالج های مجارستان

البته شاید برخی کالج‌ها به مدارک دیگری هم نیاز داشته باشند که شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، از تمام مدارک کالج موردنظر خود آگاه شوید. اما مهم ‌ترین مدارک برای ثبت‌ نام در همه کالج‌ های مجارستان، به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۶ماهه
  • توصیه نامه و انگیزه‌نامه
  • ترجمه رسمی به زبان انگلیسی تمام مدارک تحصیلی مقطع قبلی ( ریز نمرات دیپلم،  مدرک دیپلم – و در صورت داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی – ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد ، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد )
  • رزومه فرد متقاضی
  • عکس ۴×۳
  • اطلاعات مربوط به محل سکونت به صورت کامل به زبان انگلیسی
  • اطلاعات شناسایی مربوط به مادر متقاضی ادامه تحصیل
  • فرم تکمیل شده برای دریافت پذیرش
  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش و شهریه کالج

لازم به ذکر است که برای شرکت در کالج مجارستان هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. زیرا همان‌طور که گفتیم، در این کالج‌ها دوره‌های زبان نیز برگزار می‌شوند. تنها هنگام ورود به کالج یک امتحان تعیین سطح از شما می‌گیرند تا متوجه شوند که از نظر دانش زبانی، در چه سطحی قرار دارید و دروس را بر همان اساس به شما ارائه دهند.

زمان ثبت‌نام در کالج های مجارستان

چنانچه قصد تحصیل در یکی از کالج های مجارستان را دارید حتماً باید حواستان به زمان ثبت‌نام باشد. شایان ذکر است که زمان ثبت‌نام در هر کالج با دیگر متفاوت است. اما اغلب این کالج ها در ژانویه و آگوست ثبت‌نام انجام می‌دهند. بهترین زمان برای ثبت‌نام بین ۱۵ تا ۳۰ آگوست است. پس برای ثبت‌نام و تحصیل در این کشور بهتر است زودتر از زمان مقرر دست به کار شوید تا فرصت را از دست ندهید.

بورسیه در کالج های مجارستان

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد دریافت بورسیه یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای کاهش یا حتی معافیت از پرداخت هزینه تحصیل است.

بورسیه در کالج های مجارستان

دریافت بورسیه کار راحتی نیست و برای همه امکان‌پذیر نیست. تنها کسانی‌که شرایط لازم را دارند می‌توانند اقدام به دریافت بورسیه نمایند. بورسیه در کالج مجارستان شامل موارد زیادی است که ما در این بخش به تعدادی از آنها می‌پردازیم.

1. بورسیه stipendium Hungaricum

ابن نوع بورسیه از جانب وزارت سرمایه‌های انسانی و آموزش‌وپرورش به افراد تعلق می‌گیرد‌. افرادی که موفق به دریافت این نوع بورسیه می‌شوند علاوه بر معافیت از پرداخت شهریه، امکان استفاده رایگان از مسکن و بیمه درمانی را دارند و ماهانه مبلغ ۱۲۰ یورو به‌عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

2. بورسیه CEEPS

در واقع این بورسیه برای راحت ‌تر کردن تبادل میان دانشجویان و اساتید جنوب شرقی و اروپای مرکزی به دانشجویان اعطا می‌شود. دانشجویان مجارستان پس از پایان ترم اول می‌توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. یادتان باشد که این بورسیه تنها شامل دانشجویان بین‌المللی می‌شود.

3. بورسیه دولتی دو جانبه

در واقع این نوع بورسیه بر اساس توافق دو کشور انجام می‌شود‌ و هر کشوری که عضو توافق‌نامه است یک دفتر بورسیه ملی دارد و موظف است که درخواست متقاضیان را تنظیم کند.

4. بورسیه EEA

این بورسیه به‌منظور حذف نا برابری اجتماعی، اقتصادی و هم ‌چنین استحکام همکاری میان کشورهای نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین و کشورهایی که با مجارستان منافع مشترک دارند، به دانشجویان اعطا می‌شود. دانشجویانی که در هرکدام از این کشورها زندگی می‌کنند شانس بیشتری برای دریافت این بورسیه دارند. البته باید حداقل دو ترم را قبل از ارسال درخواست گذرانده باشند.

ثبت‌نام در کالج های مجارستان با مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا

اگر شما هم قصد شرکت و ثبت‌نام در کالج های مجارستان را دارید، بهتر است حتماً از افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در این شرایط، کارشناسان مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا با کسب اطلاعات کافی، بتوانید مدارک خود را برای شرکت در این کالج آماده کرده و در دوره موردنظر خود ثبت‌نام کنید. تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *