جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

دانشگاه سملوایز یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های مجارستان شناخته می‌شود که سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی جذب می‌کند. این دانشگاه برای جذب دانشجویان، آزمونی برگزار می‌کند که متقاضیان باید حتماً در آن نمره قبولی بگیرند. اگر شما هم می‌خواهید پذیرش دانشگاه سملوایز را دریافت کنید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید. ما در این مقاله اطلاعات کاملی درباره آزمون ورودی دانشگاه سملوایز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که این دانشگاه آزمون ورودی برگزار می‌کند، این است که مطمئن شود متقاضیان، پایه‌های علمی قوی دارند. اگر شما هم می‌خواهید در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز نمره قبولی را بگیرید و در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، شرایط و نکات آن را مطالعه فرمایید.

کلیات آزمون ورودی دانشگاه سملوایز و دروس امتحانی

زمان برگزاری آزمون ورودی این دانشگاه به‌صورت منظم از اسفند تا اواخر خرداد به‌صورت هفتگی، یک یا دو بار برگزار می‌شود.

کلیات آزمون ورودی دانشگاه سملوایز و دروس امتحانی

در این آزمون، سؤالات کتبی به‌صورت چندگزینه‌ای پرسیده می‌شوند و بسته به رشته موردنظرتان در دانشگاه، باید سؤالات مربوط به حوزه‌های مختلفی مانند زیست‌شناسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و زبان انگلیسی را به‌درستی پاسخ دهید. برای مثال، برخی از مهم‌ترین دروس مربوط به حوزه زیست‌شناسی در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز ، عبارت‌اند از:

  • پیشینه شیمیایی زیست‌شناسی
  • تکامل
  • تقسیم سلولی میوز و میتوز
  • سلول‌ها و سازمان آنها
  • تولیدمثل و رشد حیوانات
  • انرژی‌های زیستی
  • ویروس‌ها
  • ژنتیک
  • فیزیولوژی موجودات زنده

بعدازاین که هر یک از سؤالات را پاسخ دادید، وارد صفحه بعد خواهید شد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید سؤالات را یکی پس از دیگری مشاهده کرده و پاسخ دهید. مدت‌زمان امتحان ورودی دانشگاه سملوایز در بخش کتبی، تقریباً ۲۰ دقیقه است و درصورتی‌که بتوانید نمره قبولی آن را اخذ کنید، وارد بخش مصاحبه شفاهی می‌شوید. هم امتحان کتبی و هم شفاهی این آزمون به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند و شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه سملوایز، در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنید.
در صورت دریافت نمره قبولی و ورود به آزمون شفاهی، بیشتر سؤالاتی مربوط به دلیل و انگیزه افراد برای تحصیل در رشته موردنظر در مجارستان و به‌خصوص دانشگاه پرسیده می‌شود. هم‌چنین مصاحبه‌کنندگان در این مرحله اطلاعاتی درباره مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی و دانش زبان انگلیسی متقاضی به دست می‌آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داشنگاه به صفحه دانشگاه سملوایز مراجعه کنید.

 نحوه ثبت‌ نام در آزمون ورودی دانشگاه

شما می‌توانید فرایند ثبت ‌نام خود را به ‌صورت آنلاین انجام دهید و با ارائه مدارک موردنیاز، در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز ثبت‌نام نمایید. فقط باید برای ثبت‌نام در این آزمون، هزینه مشخصی به سایت دانشگاه پرداخت کنید تا بتوانید در آن ثبت‌نام نمایید.

نحوه ثبت‌ نام در آزمون ورودی دانشگاه

شما باید در زمان تعیین شده، برای ثبت ‌نام در این آزمون اقدام کنید و اگر در زمان معین برای آزمون حاضر نشوید، به این منظور تلقی می‌شود که شما در آزمون ورودی دانشگاه سملوایز رد شده‌اید. کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ ترین زمان ممکن، در آزمون ورودی دانشگاه ثبت‌نام نموده و خود را برای کسب نمره قبولی آماده کنید.

شروط و پیش‌نیازهای شرکت در آزمون

برای این که بتوانید در امتحان ورودی دانشگاه ثبت‌نام کنید، باید حتماً سن شما بیشتر از ۱۸ باشد. هم‌چنین اگر کمتر از ۳۰ سال سن داشته باشید، شانس شما برای قبولی در آزمون بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از شروط بسیار مهم برای شرکت در این آزمون، گذراندن دوره دبیرستان و داشتن مدرک دیپلم است. به‌منظور اثبات این موضوع، باید حتماً گواهی پایان تحصیلات خود را به دانشگاه ارائه دهید.

هزینه شرکت در امتحان ورودی دانشگاه سملوایز

در قسمت‌های قبل گفتیم که برای ثبت‌نام در آزمون دانشگاه سملوایز، باید هزینه‌ای را به‌حساب دانشگاه واریز کنید. نکته بسیار مهمی که باید در این زمینه به آن توجه کنید، این است که هزینه پرداختی شما غیرقابل‌بازگشت است و اگر در آزمون شرکت نکنید و یا نمره قبولی را نگیرید، این هزینه به شما برگشت داده نخواهد شد.

در حال حاضر، هزینه شرکت در امتحان ورودی دانشگاه ۳۵۰ یورو است. بااین‌ حال، ممکن است در طول سال این هزینه تغییر کند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم که برای اطلاع از هزینه دقیق ثبت ‌نام در این آزمون در سال‌های مختلف، حتماً به وب ‌سایت این دانشگاه مراجعه فرمایید.

نمونه سؤالات آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

برای این که متقاضیان بتوانند شانس خود را برای کسب نمره قبولی در آزمون افزایش دهند، بهتر است حتماً نمونه سؤالات سال‌های پیش را مطالعه کنند.

نمونه سؤالات آزمون ورودی دانشگاه سملوایز

نمونه سؤالات آزمون این دانشگاه در وب ‌سایت وجود دارد. به این منظور، باید وارد وب‌ سایت این دانشگاه شوید و نام کاربری و رمز عبور را بزنید تا بتوانید نمونه سؤالات را مشاهده نمایید.

  • آدرس وب‌سایت دانشگاه سملوایز: http://itc.semmelweis.hu/pre
  • نام کاربری: Entrance-exam-test
  • رمز عبور: Test#2023

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره آزمون ورودی دانشگاه سملوایز در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما هم می‌خواهید در این دانشگاه مشهور در کشور مجارستان پذیرش بگیرید و مشغول به تحصیل شوید، حتماً به نکاتی که در این مطلب گفتیم توجه نمایید. همچنین به کمک کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، می‌توانید خیلی بهتر خودتان را برای آزمون ورودی این دانشگاه آماده کنید. تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *