جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آب و هوای مجارستان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بعد از مهاجرت به هر کشور اهمیت بسیار زیادی دارد، شرایط آب و هوایی و وضعیت جوی آن کشور است. به‌خصوص اگر اهمیت زیادی به این مسئله می‌دهید، باید حتماً بدانید که آیا کشور موردنظر شما برای مهاجرت آب و هوای مناسبی دارد یا خیر. اگر شما هم قصد مهاجرت به مجارستان را دارید، بهتر است حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله ما به طور کامل از آب و هوای مجارستان صحبت خواهیم کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرایط آب و هوایی مجارستان شباهت بسیار زیادی با کشور خودمان دارد. به‌طورکلی، مجارستان کشور ۴ فصلی است که در همه فصول آب و هوای متفاوتی را تجربه می‌کند. به همین دلیل زندگی در این کشور برای شما فوق‌العاده راحت خواهد بود. در ادامه، به‌صورت مفصل درباره آب و هوای کشور مجارستان صحبت خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی کشور مجارستان

مجارستان در قلب اروپا واقع شده است و فاصله آن از خط استوا تا قطب شمال دقیقاً یکسان است. این کشور از شمال با اسلواکی، از شمال شرق با اوکراین، از جنوب شرق با رومانی، از جنوب با کرواسی و از غرب با اتریش هم مرز است. کشور مجارستان تا قطب شمال و خط استوا ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن تا اقیانوس اطلس هم به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

موقعیت جغرافیایی کشور مجارستان

این کشور به‌خاطر داشتن آب و هوای نسبتاً سرسبز، طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است و هم‌چنین بارش باران نیز تقریباً در مجارستان زیاد است. کشور مجارستان با آب و هوای فوق‌العاده مطبوع و معتدل، مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به این نوع آب‌وهوا به شمار می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور به صفحه کشور مجارستان مراجعه کنید.

آب و هوای کشور مجارستان در فصل‌های مختلف

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، مجارستان کشوری ۴ فصل است که شما می‌توانید در تمام فصول، آب و هوای متفاوتی را در این کشور مشاهده کنید. در این قسمت، شرایط آب و هوایی کشور مجارستان در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس اگر شما می‌خواهید بدانید که هر یک از فصل‌های این کشور چه نوع آب و هوایی دارد، حتماً به این بخش توجه نمایید تا بدانید که تا چه حد باید خود را برای زندگی در مجارستان در هر یک از این فصول آماده کنید.

آب و هوای مجارستان در بهار

فصل بهار در کشور مجارستان از مارس تا می ادامه دارد. مانند فصل بهار در همه کشورهای دیگر، در مجارستان هم در این بازه زمانی گل و گیاهان به‌تازگی رویش پیدا می‌کنند. در فصل بهار، آب و هوا در مجارستان کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است و هر لحظه امکان بارش باران‌های کم‌وزیاد وجود دارد.

آب و هوای مجارستان در بهار

فصل بهار بهترین زمان برای گشت‌وگذار و بازدید از مکان‌های طبیعی مجارستان به شمار می‌آید. دمای هوا در این بازه زمانی در مجارستان بین ۱۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است و میزان بارندگی هم نسبت به سایر کشورهای اروپایی افزایش پیدا می‌کند. به‌طورکلی، مجارستان در فصل بهار آب و هوای بسیار خوبی دارد.

آب و هوای مجارستان در تابستان

از ماه ژوئن تا اوت در کشور مجارستان، فصل تابستان است که هوا رو به گرمی و خشکی می‌رود. بااین‌حال، در این فصل هم همچنان تعداد گردشگران بسیار زیادی در این کشور وجود دارند. مهم‌ترین ویژگی‌های تابستان در مجارستان، طولانی بودن روزها، کوتاه بودن شب‌ها و گرمای هوا است که تقریباً در ایران هم به همین شکل ادامه دارد. با وجود افزایش دما بین ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد در این کشور در فصل تابستان، همچنان می‌توانیم انتظار بارش‌های رگباری را داشته باشیم.

آب و هوای مجارستان در پاییز

پاییز یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین فصل‌های مجارستان است که از ماه‌های سپتامبر تا اکتبر را در بر می‌گیرد. در این ماه به‌تدریج از گرمای هوا کاسته شده و هوا خنک‌تر می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مجارستان و لذت بردن از مکان‌های مختلف این کشور، پاییز است. دمای هوا در این فصل بین ۱۴ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد متغیر است و میزان بارش‌ها نیز به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند.

آب و هوای مجارستان در زمستان

در نهایت، زمستان در مجارستان بین ماه‌های دسامبر تا اواخر فوریه است که هوا در این کشور مانند سایر کشورها و به‌خصوص کشورهای اروپایی سرد است.

آب و هوای مجارستان در زمستان

در این فصل باید شاهد وزش بادهای شدید و بارش‌های طولانی‌مدت باشید. در این زمان روزها کوتاه و شب‌ها طولانی هستند و احتمال بارش برف‌های سنگین نیز تا حد زیادی وجود دارد. در این فصل بیشتر مردم مجارستان به سراغ چشمه‌های آب گرم می‌روند.

دمای هوا در کشور مجارستان

موضوع دیگری که باید درباره آب و هوای کشور مجارستان بدانید، دمای هوا در این کشور است. به‌طورکلی، دمای هوای این کشور تا حد زیادی به فصلی بستگی دارد که در آن هستیم. اما به‌طورکلی، میانگین دمای هوای این کشور بین ۸ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد محاسبه می‌شود.

دمای هوا در کشور مجارستان

باتوجه‌به این موضوع، می‌توان گفت که مجارستان آب و هوای معتدلی دارد و دما در این کشور تقریباً خنک است. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، فاصله نسبتاً کم مجارستان با جنوب و شمال است.

میزان بارش باران در کشور مجارستان

میزان کل بارندگی در کشور مجارستان در تمام طول سال، تقریباً ۶۰۰ میلی‌متر است که نسبت به ایران بسیار بیشتر است. محبوب‌ترین مناطق مجارستان در قسمت‌های شرقی این کشور وجود دارند. بیش‌ترین میزان بارش هم در نقاط غربی کشور مجارستان که هم مرز با کشور اتریش هستند، دیده می‌شود.

میزان بارش باران در کشور مجارستان

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید، مجارستان دارای آب و هوای قاره‌ای است که این آب‌وهوا در فصل‌های بهار تا تابستان بارندگی بسیار زیادی دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید میزان بارندگی در کشور مجارستان در فصل بهار نسبت به زمستان بیشتر است. به همین ترتیب، میزان رطوبت در نقاط غربی مجارستان نسبت به نقاط شرقی افزایش پیدا می‌کند.

ذخایر آبی کشور مجارستان

مسئله دیگری که باید درباره آب و هوای کشور مجارستان به آن توجه کنید، ذخایر آبی این کشور است. مجارستان به‌خاطر مسطح بودن، رودخانه‌های کوچک و بزرگ بسیار زیادی دارد. یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های اروپای مرکزی که به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه در این منطقه شناخته می‌شود نیز در کشور مجارستان واقع شده است. علاوه بر این موارد، دریاچه آب گرم هویز، بزرگ‌ترین دریاچه آب گرم جهان نیز در کشور مجارستان وجود دارد.

این دریاچه با مساحت ۴۷۵۰۰ مترمربع، بزرگ‌ترین دریاچه‌های آبگرم جهان به شمار می‌آید و سالیانه افراد زیادی در فصل‌های سرد سال از آن دیدن می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تعداد طرفداران این دریاچه، وجود ترکیبات شیمیایی و املاح طبیعی در آن است که برای درمان بیماری‌هایی مانند روماتیسم و اختلالات حرکتی مزایای زیادی دارند.

بهترین فصل برای سفر به مجارستان

اگر شما هم قصد سفر به مجارستان را دارید، بهتر است تمام فصل‌های این کشور را بشناسید و سپس مشخص کنید که کدام فصل برایتان مناسب است. این که کدام فصل برای سفر به مجارستان مناسب‌تر است، تا حد بسیار زیادی به ترجیحات خود شما بستگی دارد.

بهترین فصل برای سفر به مجارستان

به‌طورکلی، فصل بهار یکی از بهترین فصول برای سفر به مجارستان در نظر گرفته می‌شود که آب و هوای بسیار خوبی نیز دارد. بسیاری از افراد هم ترجیح می‌دهند که اواخر تابستان یا اوایل پاییز برای سفر به مجارستان اقدام کنند. به‌طورکلی، هر فصلی که شما به کشور مجارستان سفر کنید، می‌توانید از مکان‌های دیدنی آن بهره‌مند شوید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره آب و هوای مجارستان در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طور که متوجه شدید، شرایط آب و هوایی مجارستان شباهت زیادی با ایران دارد. بااین‌حال، مهم‌ترین تفاوت‌های این کشور با ایران از نظر آب و هوایی، داشتن بارش سنگین و رطوبت بیشتر است. شما می‌توانید با گرفتن مشاوره از کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، اطلاعات بیشتری درباره شرایط دقیق هر یک از فصل‌ها برای مهاجرت یا سفر به مجارستان به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *