شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقدار تمکن مالی مجارستان برای انواع ویزا و نحوه ارائه آن

تمکن مالی مجارستان

مجارستان یکی از زیباترین کشورهای اروپایی شناخته می‌شود که به خاطر داشتن هزینه‌های مناسب‌تر، یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به شمار می‌آید. یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت یا حتی سفر به این کشور نیاز دارید، تمکن مالی است که باید بر اساس نوع ویزایی که قصد دریافت آن را دارید، تمکن را نیز ارائه دهید. در این مطلب، ما به‌صورت مفصل درباره تمکن مالی مجارستان صحبت می‌کنیم و برای شما توضیح می‌دهیم که برای هر یک از نمونه‌های ویزای مجارستان، تقریباً باید چقدر تمکن مالی ارائه دهید. 

قبل از همه چیز، باید بدانید که تمکن مالی شما باید به زبان انگلیسی باشد تا سفارت مجارستان آن را تأیید کند. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید به چه دلیلی وارد مجارستان شوید؛ در هر شرایطی، باید حتماً تمکن مالی ارائه دهید. حتی کسانی که قصد بازدید از مکان‌های دیدنی مجارستان را دارند و می‌خواهند توریستی به این کشور بیایند نیز باید تمکن مالی داشته باشند. بااین‌حال، شرایط و میزان تمکن مالی برای هر یک از این ویزاها با یکدیگر فرق دارد که در ادامه، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. 

گواهی تمکن مالی چیست؟

مدرک تمکن مالی که در زبان انگلیسی با نام Proof of Funds نیز شناخته می‌شود، به نوعی گواهی گفته می‌شود که نشان‌دهنده میزان سرمایه بانکی افراد است. با وجود تمکن مالی، افراد می‌توانند ثابت کنند که می‌توانند در مجارستان از پس هزینه‌های خود بر بیایند و برای برطرف کردن هزینه‌های خود، به دولت وابسته نخواهند بود.

وجود تمکن مالی برای همه نمونه‌های ویزای تحصیلی، کاری، توریستی و نمونه‌های دیگر ویزا برای مهاجرت و رفتن به کشور مجارستان ضروری است. زیرا این مدرک نشان می‌دهد که شما توانایی مالی برای ماندن در بازه زمانی مشخصی در خاک کشور مجارستان را دارید. پس هرچه که شما بخواهید برای مدت زمان طولانی‌تری در مجارستان بمانید، باید تمکن مالی بیشتری ارائه دهید. 

گواهی تمکن مالی چیست

تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای انواع ویزا

در این قسمت، میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای انواع ویزا را نام می‌بریم. باتوجه‌به این موارد، می‌توانید متوجه شوید که بسته به شرایط خود برای رفتن به کشور مجارستان، باید چقدر تمکن مالی و به چه صورت ارائه دهید. 

1.     تمکن مالی مجارستان برای ویزای توریستی 

بسیاری از افراد برای بازدید از مکان‌های دیدنی و طبیعی مجارستان به این کشور سفر می‌کنند. شما باید برای ویزای توریستی مجارستان تمکن مالی را بر اساس برنامه سفر خود ارائه دهید. برای مثال، اگر می‌خواهید در بازه زمانی کوتاه نهایتاً ۲ تا ۳ روزه در مجارستان بمانید، تمکن مالی کمتری نیاز دارید.

این در حالی است که برای ماندگاری بیشتر در مجارستان، به تمکن مالی بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. به طور معمول، اگر بیشتر از ۸۰۰۰ یورو تمکن مالی ارائه دهید، شانس شما برای دریافت ویزای توریستی مجارستان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. به این منظور، باید نامه گردش حساب و مانده حساب خود را از بانک بگیرید و بعد از دریافت مهر تأیید بانک، آن را در کنار سایر مدارک خود به سفارت مجارستان ارائه دهید. 

2.      تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای ویزای تحصیلی 

به خاطر دانشگاه‌های معتبر زیادی که در کشور مجارستان وجود دارند، بسیاری از افراد ویزای تحصیلی این کشور را می‌گیرند. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی مجارستان به نوع دانشگاه و شهر انتخابی شما بستگی دارد. اما ازآنجاکه ویزای تحصیلی مجارستان نوعی ویزای بلندمدت به شمار می‌آید، نیاز به تمکن مالی بیشتری نسبت به ویزای توریستی دارد.

برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان باید نشان دهید که هزینه یک سال زندگی دانشجویی در مجارستان و پرداخت شهریه خود را در حساب بانکی‌تان دارید. در شرایط عادی، حداقل باید ۱۰ هزار یورو تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان داشته باشید. 

البته توجه داشته باشید که در صورت دریافت بورسیه تحصیلی، نیازی به ارائه تمکن مالی زیادی نخواهید داشت. دانشگاه‌های مجارستان بورسیه‌های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند که آنها می‌توانند با داشتن شرایط موردنیاز، این بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کرده و از دولت مجارستان کمک هزینه تحصیلی بگیرند. در این شرایط اگر تمکن مالی ویزای تحصیلی مجارستان برای شما چندان زیاد هم نباشد، مشکلی پیش نمی‌آید. 

تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای ویزای تحصیلی

3.      تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای ویزای کاری 

شما می‌توانید از طریق ویزای کاری نیز به کشور مجارستان مهاجرت کنید. در این صورت، باید قبل از دریافت تمکن مالی، از یک کارفرمای مجاری دعوت‌نامه شغلی یا جاب آفر دریافت کرده باشید که نشان دهد شما قصد دارید در یک بازه زمانی مشخص، برای کار کردن به کشور مجارستان بروید. 

ویزای کاری مجارستان برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند بیشتر از سه ماه در این کشور مشغول به کار شوند و مانند ویزای تحصیلی، نوعی ویزای بلندمدت به شمار می‌آید. میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای هر ۶ ماه اقامت در این کشور از طریق کاری، ۵۰۰۰ یورو است.  پس اگر در دعوت‌نامه شغلی شما درج شده که باید مدت زمان بیشتر از 6 ماه در مجارستان بمانید، باید تمکن مالی بیشتری ارائه دهید. 

4.      تمکن مالی ویزای شنگن مجارستان 

ازآنجاکه مجارستان یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن شناخته می‌شود، شما با دریافت ویزای این کشور می‌توانید به سایر کشورهای عضو این منطقه نیز بروید. برای دریافت این ویزا، باید به ازای هر روزی که در منطقه شنگن یا کشور مجارستان حضور دارید، ۲۴.۳ یورو تمکن مالی ارائه دهید. 

5.     تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان برای ویزای سرمایه‌گذاری 

کسانی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار و ایجاد سرمایه‌گذاری در کشور مجارستان را دارند نیز باید تمکن مالی قابل‌توجهی ارائه دهند. مبلغ موردنیاز برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در تمکن مالی مجارستان نسبت به سایر روش‌ها کمی بیشتر است. بااین‌حال، این مبلغ به میزان سرمایه‌گذاری شما و برنامه‌ای که برای آن دارید، بستگی دارد. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت تمکن مالی مجارستان

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید، دریافت تمکن مالی مجارستان برای رفتن به این کشور به هر دلیلی اهمیت بالایی دارد. برای دریافت این مدرک نیز شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی اقدام کنید و نشان دهید که توانایی مالی برای مدیریت هزینه‌های خود را در مجارستان دارید. در ادامه، برخی از بهترین مدارکی که می‌توانید به عنوان تمکن مالی مجارستان دریافت کنید را نام می‌بریم. 

  • تمکن مالی از طرف بانک به‌صورت گردش سه ماهه حساب 
  • اسناد املاک و مستغلات در کشور مبدأ 
  • بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در صورت وجود
  • فیش حقوقی و مدارک اشتغال به کار
  • دعوت‌نامه و مدارک اسپانسر مالی 
مدارک مورد نیاز برای دریافت تمکن مالی مجارستان

نکات لازم برای گواهی تمکن مالی

در آخر، لازم است به برخی نکات مهم برای دریافت تمکن مالی مورد نیاز سفارت مجارستان اشاره کنیم که می‌توانند کمک خیلی زیادی برای دریافت انواع ویزای مجارستان به شما کنند. در این قسمت، به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم. 

  • گواهی تمکن مالی شما باید به‌صورت رسمی، مهر و امضا شده باشد و آن را مستقیماً از بانک دریافت کرده باشید. 
  • شما به هیچ عنوان نباید گواهی تمکن مالی خود را دست‌کاری کنید و تغییری در آن به وجود بیاورید. زیرا سفارت مجارستان با دقت این گواهی را بررسی می‌کند و در صورت وجود هرگونه نقص و اشتباه در آن، درخواست شما برای دریافت ویزا را رد خواهد کرد. 
  • قبل از رفتن به مجارستان، باید مشخص کنید که قصد دارید از چه طریقی به این کشور بروید و بر همان اساس و با توجه به تعداد روزهایی که در این کشور هستید و هزینه‌های زندگی در مجارستان، تمکن مالی خود را در حساب بانکی‌تان قرار دهید. 
  • بیشتر مواقع تمکن مالی فقط به معنای ارائه مانده حساب نیست و شما باید نشان دهید که در ۳ یا حتی ۶ ماه گذشته، این مبلغ پول در حساب بانکی شما در گردش بوده است. 

سخن پایانی

ارائه تمکن مالی مجارستان برای دریافت انواع ویزاهای این کشور، ضروری است. پس اگر قصد رفتن به کشور مجارستان به هر طریقی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا به فکر آماده کردن تمکن مالی باشید. بیشتر افرادی که از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت می‌کنند، با بورسیه می‌توانند تمکن مالی مورد نیاز خود را کاهش دهند.

اما در غیر این صورت، ارائه تمکن مالی ویزای تحصیلی مجارستان برای دریافت این ویزا اهمیت بسیار زیادی دارد. کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، به طور کامل شما را برای ارائه تمکن مالی و دریافت ویزای مجارستان راهنمایی می‌کنند.

ممنون از اینکه تا اینجا همراه ما در این مطلب از راه دانشجویان نوین آسیا بودید

لطفا با نظرات و پیشنهادات خود به بهبود هرچه بیشتر کیفیت سایت ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد تحصیل تو خارج کشور رو داری؟

میتونی از متخصص های ما تو این زمینه به صورت رایگان مشاوره بگیری

همسفر شما در تمام مراحل

همین حالا به صورت رایگان از متخصصان ما مشاوره بگیرید