شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سفارت بلغارستان

سفارت بلغارستان

در سفارت بلغارستان انواع خدماتی که برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی، کاری یا هر روش مهاجرت دیگری نیاز دارید را دریافت خواهید کرد. پس فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید به چه روشی به بلغارستان بروید. حتی اگر بخواهید در یک بازه زمانی بسیار کوتاه هم در این کشور بمانید، باید حتماً ویزا بگیرید که برای دریافت این ویزا، نیاز به مراجعه به سفارت بلغارستان در ایران دارید. 

درحالی‌که سفارت بسیاری از کشورها در ایران نیستند، خوشبختانه در کشور ما سفارت کشور بلغارستان وجود دارد و به همین دلیل شما می‌توانید بعد از گرفتن وقت سفارت، به‌صورت حضوری به آنجا مراجعه کنید. اما بهتر است در ابتدا اطلاعاتی درباره سفارت بلغارستان در تهران به دست بیاورید و سپس به دنبال گرفتن وقت سفارت باشید. 

اطلاعات و آدرس سفارت بلغارستان در تهران

آدرس سفارت بلغارستان بسیار سرراست و راحت است و شما می‌توانید به آسانی خود را به آنجا برسانید. در این قسمت، آدرس سفارت بلغارستان و سایر اطلاعاتی که به آنها نیاز دارید را به‌صورت مختصر در اختیارتان قرار داده‌ایم. 

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، کوچه نظامی گنجوی، پلاک ۴۰ 
  • شماره تلفن: ۸۸۷۷۵۶۶۲ / 88775037 / 88779680 / 09305683409
  • آدرس ایمیل: Embassy.Tehran@mfa.bg

در قسمت‌های بالا راه‌های ارتباطی سفارت این کشور را در اختیار شما قرار دادیم. اول‌ازهمه، سعی کنید هر سؤالی که دارید را به‌صورت تماس تلفنی یا نهایتاً اینترنتی از آنها بپرسید. سپس بعدازاین که وقت سفارت گرفتید، می‌توانید به‌صورت حضوری به آدرس سفارت بلغارستان در تهران مراجعه کرده و کارهای نهایی برای دریافت ویزای خود را انجام دهید. 

ساعت کاری سفارت بلغارستان در تهران

اگر قصد برقراری ارتباط با سفارت بلغارستان را دارید، باید حتماً در ساعات اداری و کاری با آنها ارتباط برقرار کنید. این سفارت همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ ظهر و سپس از ۱۴ تا ۱۶ خدمات موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

ساعت کاری سفارت بلغارستان در تهران

البته این ساعات کاری فقط در روزهای معمولی هفته هستند. این بدان معنی است که در روزهای تعطیل خود کشور بلغارستان یعنی روزهای شنبه و یکشنبه و همچنین تعطیلی‌های رسمی ایران، نباید انتظار داشته باشید سفارت باز باشد. 

تعطیلات سفارت بلغارستان

گفتیم که روزهای شنبه و یکشنبه دو مورد از مهم‌ترین روزهای تعطیلات سفارت بلغارستان در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این، روزهای تعطیل رسمی ایران مانند تاسوعا و عاشورا و همچنین سایر مراسم‌های مذهبی و ملی، این سفارت نیز بسته است. به همین دلیل اگر قصد پیگیری پروسه دریافت ویزای بلغارستان را برای خود دارید، باید بدانید که به‌خاطر همین موضوع هم که شده باید کمی منتظر بمانید. 

طریقه گرفتن وقت سفارت بلغارستان

برخلاف سایر کشورهای اروپایی، برای گرفتن وقت سفارت بلغارستان شما نمی‌توانید به‌صورت اینترنتی اقدام کنید. به همین دلیل برای گرفتن وقت سفارت این کشور باید حتماً با شماره تلفن این کنسولگری تماس بگیرید و درخواست وقت سفارت کنید. پس اگر شما هم قصد دریافت ویزای بلغارستان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه با سفارت تماس گرفته و درخواست دریافت وقت سفارت کنید. 

چه کسانی باید وقت سفارت بلغارستان بگیرند؟

به‌طورکلی، کسانی می‌توانند وقت سفارت بلغارستان را بگیرند که در شرف مهاجرت باشند برای مثال، افرادی که قصد دارند برای گردش و اهداف توریستی به بلغارستان بروند، باید از طریق سفارت این کشور ویزای توریستی بلغارستان را دریافت کنند. این ویزا مدت اعتبار کمی دارد و به‌صورت موقت است و شما باید قبل از این که به اتمام برسد، کشور بلغارستان را ترک کنید یا برای تمدید آن اقدام نمایید.

چه کسانی باید وقت سفارت بلغارستان بگیرند؟

علاوه بر این، کسانی که برای تحصیل به بلغارستان مهاجرت می‌کنند نیز باید وقت سفارت این کشورها بگیرند و در زمان تعیین شده به‌صورت حضوری به سفارت مراجعه کنند. آفیسر بعد از صحبت‌های این افراد، قانع می‌شود که آیا این فرد می‌تواند ویزای بلغارستان را دریافت کند یا خیر. مدت زمان این نوع ویزای بلغارستان طولانی مدت و بسته به مدت زمان تحصیل، می‌تواند متفاوت باشد.

بعدازاین که وقت سفارت بلغارستان را گرفتید، برخی فرم‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شوند که باید آنها را با دقت تکمیل کنید. این موارد در واقع فرم سفارت بلغارستان برای دریافت ویزای مخصوص به شماست و اهمیت بسیار زیادی در روند دریافت ویزا دارد. 

مدارک لازم برای رزرو وقت سفارت بلغارستان

برای این که بتوانید وقت سفارت بلغارستان را رزرو کنید، به مدارک خاصی نیاز ندارید. بعدازاین که وقت سفارت برای شما تعیین شد، در زمان مراجعه حضوری به این سفارت باید مدارک مهمی را ارائه دهید که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم. 

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر 
  • مدارک تمکن مالی 
  • عکس پرسنلی 
  • دعوت‌نامه در صورت وجود 
  • سند ازدواج در صورت تاهل

هزینه‌های رزرو وقت سفارت کشور بلغارستان

گرفتن وقت سفارت بلغارستان هزینه‌ای برای شما ندارد و باید بعدازاین که به‌صورت حضوری به این سفارت رفتید، هزینه موردنیاز را بپردازید. این هزینه بسته به سن متقاضی، می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال، افراد بزرگسال برای دریافت ویزای کوتاه مدت، باید ۶۰ یورو هزینه بپردازند.

این در حالی است که مبلغ ۱۰۰ یورو برای دریافت ویزای بلندمدت با اعتبار نزدیک به ۶ ماه اعلام شده است؛ اما اگر همین افراد بخواهند ویزای بلندمدت بلغارستان برای بیشتر از ۶ ماه تا چند سال را بگیرند، باید ۲۰۰ یورو پرداخت کنند. 

هزینه‌های رزرو وقت سفارت کشور بلغارستان

از طرف دیگر، کودکان بین بازه سنی ۶ تا ۱۲ سال برای دریافت ویزای بلغارستان در سفارت این کشور باید ۳۵ یورو هزینه پرداخت نمایند. ولی کودکان کمتر از ۶ سال و همچنین کسانی که دارای معلولیت جسمی هستند، نیازی به انجام کارهای انگشت نگاری و پرداخت هزینه ندارند. 

سخن پایانی

در سفارت بلغارستان مهم‌ترین کارهای دریافت ویزای این کشور انجام می‌شوند. به همین دلیل اگر شما هم قصد مهاجرت به بلغارستان را دارید، حتماً سری به سفارت این کشور خواهید زد. در این سفارت همه کارهای بیومتریک و انگشت نگاری به‌صورت دقیق انجام می‌شوند و شما می‌توانید وقت سفارت بلغارستان را گرفته و بعد از پرداخت هزینه، کارهای خود را در آنجا به اتمام برسانید.

بعد از بازه زمانی مشخصی که می‌تواند بین ۳ هفته تا یک ماه کاری که حتی گاهی مواقع بیشتر به طول بیانجامد، جواب سفارت می‌آید و متوجه می‌شوید که آیا ویزا برای شما صادر شده یا درخواستتان رد شده است. 

سؤالات متداول

هزینه دریافت ویزا در سفارت بلغارستان چقدر است؟

برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت و همچنین ویزای بلندمدت نزدیک به ۶ ماه، باید به ترتیب ۶۵ و ۱۰۰ یورو بپردازید. این در حالی است که هزینه موردنیاز برای دریافت ویزای بلندمدت چند ساله در بلغارستان ۲۰۰ یورو است.

سفارت بلغارستان در تهران کجاست؟

آدرس سفارت بلغارستان در تهران عبارت است از: خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، کوچه نظامی گنجوی، پلاک ۴۰

آیا امکان گرفتن وقت سفارت بلغارستان به‌صورت اینترنتی وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر برای گرفتن وقت سفارت بلغارستان شما فقط باید به‌صورت تلفنی با شماره‌گیری تلفن 88775037 اقدام کنید.

ممنون از اینکه تا اینجا همراه ما در این مطلب از راه دانشجویان نوین آسیا بودید

لطفا با نظرات و پیشنهادات خود به بهبود هرچه بیشتر کیفیت سایت ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد تحصیل تو خارج کشور رو داری؟

میتونی از متخصص های ما تو این زمینه به صورت رایگان مشاوره بگیری

همسفر شما در تمام مراحل

همین حالا به صورت رایگان از متخصصان ما مشاوره بگیرید