شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان یکی از رشته‌های برتر برای دانشجویان بین‌المللی است؛ زیرا دوره های آن در دانشگاه‌های بلغارستان معتبر است. دوره داروسازی در دانشگاه‌های بلغارستان شهریه بسیار پایین دارند. زندگی دانشجویی در بلغارستان نیز راحت است. یکی از دلایل اصلی برای تحصیل در دانشگاه‌های بلغارستان برای دوره داروسازی، مدرک است که از اعتبار بین‌المللی برخوردار است و پس از اتمام دوره، پیشرفت شغلی بسیار خوبی دارد. شما همچنین با بسیاری از دانشجویان خارجی ملاقات و دیدگاه‌های مختلف را درک خواهید کرد.

در جدول زیر خلاصه‌ای از شرایط تحصیل داروسازی در بلغارستان در اختیار شما قرارداده ایم و در ادامه مطلب به‌صورت مفصل درباره آن توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.   

تعداد دانشگاه‌ها4
مدت دوره5 سال
الزامات دورهدیپلم با نمرات بالا زیست‌شناسی و شیمی
شهریه سالانه6,000 EUR

مزایای تحصیل داروسازی بلغارستان

یکی از مزیت‌های اصلی تحصیل داروسازی بلغارستان، مدرک معتبر بین‌المللی است که در دانشگاه‌های بلغارستان دریافت می‌کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید شغل موردنظر خود را در همه جای دنیا دنبال کنید.

یکی دیگر از دلایل عالی برای تحصیل در بلغارستان ، هزینه‌های تحصیلی مقرون‌به‌صرفه است. هزینه‌های زندگی در بلغارستان نیز به‌طورکلی پایین است، بنابراین لازم نیست در طول تحصیل در خارج از کشور پول زیادی خرج کنید. در جدول زیر مقایسه‌ای از شهریه دانشگاه‌های بلغارستان با دیگر کشورها آورده شده است:

دانشگاه‌هاشهریه سالانه (یورو)
دانشگاه کومنیوس سلواکیا7,600
دانشگاه برنو چک7,000
دانشگاه صوفیا(سنت کلیمنت) بلغارستان6,000
دانشگاه نوا ساد صربستان6,500
دانشگاه جی ار تی پوپا رومانی7,500

علاوه بر این، باوجوداینکه تمام دوره‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، دانشگاه‌ها دوره زبان بلغاری را نیز ارائه می‌دهند. یادگیری یک‌زبان جدید بسیار سودمند است و رزومه‌تان را پس از فارغ‌التحصیلی در بین سایر متقاضیان متمایز می‌کند.

شما با بسیاری از دانشجویان خارجی که از سراسر جهان هستند، ارتباط برقرار خواهید کرد. دانشگاه‌های بلغارستان هر ساله از بیش از 50 کشور، پذیرای دانشجو هستند و مهمان نوازی مردم محلی آن به شما حس تعلق خواهد داد.

مدارک لازم اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در بلغارستان

برای واجد شرایط بودن رسمی برای شرکت در دوره داروسازی در بلغارستان، دانشجویان باید لیست مشخصی از مدارک را به دانشگاه ارائه دهند. جزئیات این اسناد که شما را واجد شرایط می‌کند عبارت‌اند از:

  1. فرم درخواست دانشگاه
  2. گذراندن دیپلم دوازدهم
  3. حداقل نمره 62% در استاندارد دوازدهم در درس های زیست شناسی و شیمی
  4. توصیه‌نامه از مدرسه یا دانشگاه قبلی
  5. انگیزه‌نامه
  6. دانشجویان خارجی باید پاسپورت و کپی ویزا خود را ارائه دهند.
  7. شش عکس رنگی پاسپورتی
  8. اثبات تمکن مالی
  9. برگه سلامت پزشکی

نحوه اخذ پذیرش برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

دانشجویان باید درخواست خود را تا 30 سپتامبر هر سال ارسال کنند. به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که روند درخواست خود را از یک سال قبل شروع کنند تا از شرایط ویزا و پاسپورت خود مطلع شوند و درخواست خود را به تاخیر نیندازند.

نحوه اخذ پذیرش برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته داروسازی در بلغارستان، روش پذیرش خاصی وجود دارد که شما به‌عنوان یک دانشجو می‌توانید از آن پیروی کنید. جزئیات مراحل پذیرش عبارت‌اند از:

  1. تماس با ما: ما در مؤسسه دانشجویان نوین آسیا بهترین تیم را داریم که شما را راهنمایی می‌کند تا در بهترین دانشگاه بلغارستان برای برنامه داروسازی خود پذیرش بگیرید و شما می‌توانید هر زمان که لازم باشد با ما ارتباط برقرار کنید. مشاوران ما به‌درستی به شما کمک می‌کند تا در دانشگاه‌های برتر پذیرش بگیرید.
  2. دانشگاه را انتخاب کنید: انتخاب دانشگاه زمان زیادی می‌برد و به‌دقت و صبر زیاد نیاز دارد تا بهترین گزینه با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و تحصیلی‌تان را پیدا کنید.
  3. درخواست: پس از تصمیم‌گیری در مورد دانشگاهی که می‌خواهید تحصیل خود را در آن ادامه دهید، فرایند درخواست خود را تکمیل و همچنین تمامی مدارک موردنیاز را پس از درخواست به دانشگاه ارسال کنید. کارشناسان ما در ارسال درخواست و مدارک به شما کمک خواهند کرد.
  4. پاسپورت و ویزا: دانشجویان بین‌المللی باید قبل از پذیرش، گذرنامه و ویزای مناسب را به دانشگاه ارائه دهند. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا پاسپورت و ویزا خود را بدون مشکل دریافت کنید.

دانشگاه‌ های داروسازی بلغارستان

 پنج دانشگاه برای تحصیل داروسازی در بلغارستان وجود دارند که آن را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند؛ دانشگاه پزشکی صوفیه، دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اهریدسکی، دانشگاه پزشکی پلوودیو، دانشگاه پزشکی وارنا و دانشگاه پزشکی پلون. برای آَنایی بیشتر از مقاله دانشگاه های بلغارستان دیدن کنید.

دانشگاه‌ های داروسازی بلغارستان

طول دوره پنج سال است و دانشجویان با مدرک کارشناسی‌ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند. هر پنج دانشگاه شامل یک آزمون ورودی به‌عنوان بخشی از شرایط ورودی خود هستند.

  • دانشگاه پزشکی صوفیه: دانشگاه پزشکی صوفیه یکی از دانشگاه‌های پزشکی پیشرو در بلغارستان است که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. این مرکز در پایتخت واقع شده است و پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. دانشکده داروسازی در دانشگاه پزشکی صوفیه در قلب مرکز شهر قرار دارد.
  • دانشگاه صوفیه St Kliment Ohridski: این دانشگاه یکی از گزینه‌هایی است که در صورت علاقه به داروسازی به زبان انگلیسی می‌توانید انتخاب کنید. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های بلغارستان با رتبه برتر است و برنامه‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌دهد. دانشگاه صوفیه نیز در پایتخت واقع شده است.
  • دانشگاه پزشکی پلوودیو: این دانشگاه در دومین شهر بزرگ بلغارستان – پلوودیو واقع شده است. پردیس مدرن، کیفیت بالای آموزش و همچنین محیط چندفرهنگی در پلوودیو از جمله دلایلی است که شما باید برای این دانشگاه اقدام کنید! این شهر هنری و تاریخی است.
  • دانشگاه پزشکی وارنا: این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه‌های بلغارستان است که هر ساله توجه بسیاری از خارجی‌ها را به خود جلب می‌کند. وارنا سومین شهر بزرگ این کشور است و دانشگاه‌های بسیاری را در خود جای‌داده است و سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این یک مقصد عالی برای افرادی است که دوست دارند وقت خود را در کناردریا بگذرانند و با بودجه دانشجویی زندگی کنند – هزینه‌های زندگی در وارنا در مقایسه با صوفیه ارزان‌تر است.
  • دانشگاه پزشکی پلون: این دانشگاه هم دوره داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این شهر حدود دو ساعت با ماشین از صوفیه فاصله دارد و به دلیل کیفیت عالی آموزش و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه در شهر، هر ساله متقاضیان زیادی را به خود جذب می‌کند.

هزینه و شهریه تحصیل داروسازی در بلغارستان

دانشجویانی که در بلغارستان در رشته داروسازی به زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، 6000 تا 8500 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. هزینه تحصیل داروسازی در بلغارستان در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپایی کمتر است و در دو قسط پرداخت می شود.

اگر به دنبال فرصتی برای تامین هزینه تحصیل خود هستید، خوب است بدانید که دانشجویان در بلغارستان می توانند به صورت پاره وقت کار کنند. با این حال، مهارت های مدیریت زمان خوب مورد نیاز است. در نظر داشته باشید که شهریه شامل هزینه های آزمون نمی باشد. برای جزئیات هزینه ها با ما در تماس باشید.

دانشگاهشهریه(یورو)
دانشگاه پزشکی وارنا230+6000
دانشگاه پزشکی صوفیا6000
دانشگاه پزشکی پلودویو6000
دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت6000

بورسیه تحصیلی برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

بلغارستان با شهریه‌های نسبتاً پایین‌تر از بسیاری از کشورهای اروپای غربی، گزینه مناسبی برای آموزش عالی است. بااین‌حال، علی‌رغم هزینه‌های پایین‌تر، تأمین مالی همچنان می‌تواند برای بسیاری چالش‌برانگیز باشد. درحالی‌که کار پاره‌وقت یک گزینه است، بورس تحصیلی در بلغارستان برای دانشجویان بین‌المللی راه‌حل پایدارتری برای مدیریت هزینه‌های آموزشی ارائه می‌دهد.

بورسیه تحصیلی برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

از برنامه‌های حمایت شده توسط دولت گرفته تا فرصت‌های با بودجه دانشگاه، این بورسیه‌ها طیف وسیعی از حمایت‌های مالی را ارائه می‌کنند و به دانشجویان اجازه می‌دهند تا بدون فشار اضافی مدیریت امور مالی، روی تحصیلات خود تمرکز کنند. این برنامه‌ها اغلب رشته‌های خاص یا برتری دانشگاهی را هدف قرار می‌دهند و فرصت‌های ارزشمندی را برای کسانی که واجد شرایط هستند فراهم می‌کند.

هر نوع بورسیه با شرایط و مهلت درخواست خاص خود همراه است. برای متقاضیان بسیار مهم است که این جزئیات را به‌دقت بررسی کنند و برنامه‌های خود را بر اساس آن آماده کنند. علاوه بر این، درحالی‌که برخی از بورسیه‌ها بودجه کامل را ارائه می‌دهند، برخی دیگر ممکن است تنها بخشی از هزینه‌های آموزشی را پوشش دهند، بنابراین درک میزان پوشش هر بورسیه برای برنامه‌ریزی مالی مهم است.

کار پس از تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان

با مجوز آموزش‌وپرورش شما می‌توانید کار خود را در محیط‌های مختلف مثل بیمارستان‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، دفاتر بهداشتی دولتی، شرکت‌های بیمه سلامت، داروسازی و دانشکده‌های پزشکی، آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت‌های مالی بزرگ و البته شرکت‌های داروسازی شروع کنید.

کار پس از تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان

فارغ‌التحصیلان داروسازی در بلغارستان گزینه‌های شغلی مختلفی در بخش داروسازی و بیوتکنولوژی و همچنین در سیستم مراقبت‌های بهداشتی دارند. آنها می‌توانند به‌عنوان داروساز در داروخانه‌های جامعه یا بیمارستان کار کنند، جایی که آنها داروها را توزیع می‌کنند، به بیماران مشاوره می‌دهند و با سایر متخصصان بهداشت همکاری می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند به‌عنوان فارغ‌التحصیل داروسازی در شرکت‌های داروسازی یا شرکت‌های غذا و نوشیدنی در زمینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، تضمین کیفیت، بازاریابی، فروش و مدیریت کار پیدا کنند.

انواع دیگر کارها شامل خدمات نظامی است که می‌توانند به‌عنوان داروساز نظامی برای نیروی دریایی سلطنتی، ارتش و نیروی هوایی سلطنتی کار کنند.

متوسط ​​حقوق ماهانه برای فردی که در رشته داروسازی و بیوتکنولوژی در بلغارستان کار می‌کند حدود 2269 یورو است. حقوق ها متغیر است و از کمترین میانگین یعنی 1129 یورو شروع و تا بالاترین میانگین یعنی4017 یورو می تواند تغییر کند. برای داروسازان در بلغارستان، حقوق از 2250 BGN در ماه (حقوق اولیه) تا 3389 یورو در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است.

خدمات راه دانشجویان نوین آسیا برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

بلغاربرای داروسازان مشتاق برای تحصیل داروسازی در بلغارستان که می‌خواهند تحصیلات باکیفیت بالا را در یک کشور اروپایی دنبال کنند، می‌تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد. علاوه بر این، شهریه تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً پایین است.

بااین‌حال، قبل از تصمیم‌گیری آگاهانه، مهم است که عواملی مانند شهرت دانشگاه، رتبه‌بندی، موقعیت‌ها، بودجه، مکان و موارد دیگر را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با مراجعه به کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، از خدماتی از جمله مشاوره رایگان، کمک به اخذ ویزا و پذیرش دانشگاه مناسب شما، کمک به پیداکردن مسکن و خوابگاه مناسب و… بهره ببرید.

سؤالات متداول

متوسط ​​هزینه تحصیل داروسازی بلغارستان چقدر است؟

متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان در دانشگاه‌های برتر حدود 6000 یورو است.

زبان‌آموزش دوره داروسازی در بلغارستان چیست؟

دوره داروسازی در بلغارستان به دو زبان انگلیسی و بلغاری موجود است.

مدت‌زمان دوره داروسازی در بلغارستان چقدر است؟

برنامه منظم داروسازی به زبان انگلیسی از دانشگاه بلغارستان پنج سال است.

هزینه‌های زندگی در بلغارستان برای یک دانشجو چقدر است؟

میانگین هزینه‌های زندگی برای یک دانشجو در بلغارستان از 1500 یورو تا 4500 یورو در هر ماه متغیر است. هزینه غذا بسیار کم است، اما دانشجویان باید خوابگاه مقرون به صرفه داشته باشند.

آیا باید برای تحصیل داروسازی در بلغارستان در آزمون ورودی شرکت کنم؟

بله تعداد کمی از دانشگاه‌ها به‌طورکلی قبل از مراحل پذیرش آزمون ورودی دارند. حداقل شرط داشتن 62% نمره در مقالات زیست شناسی و شیمی در امتحانات دوازدهم است که شما را واجد شرایط شرکت در این برنامه می کند.

ممنون از اینکه تا اینجا همراه ما در این مطلب از راه دانشجویان نوین آسیا بودید

لطفا با نظرات و پیشنهادات خود به بهبود هرچه بیشتر کیفیت سایت ما کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد تحصیل تو خارج کشور رو داری؟

میتونی از متخصص های ما تو این زمینه به صورت رایگان مشاوره بگیری

همسفر شما در تمام مراحل

همین حالا به صورت رایگان از متخصصان ما مشاوره بگیرید