جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان مورد تأیید وزارت بهداشت

رشته پزشکی یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی در میان دانشجویان دارد. بااین‌حال، بسیاری از افراد به هر دلیلی نمی‌توانند در کشور خودمان در این رشته درس بخوانند. از طرف دیگر، برخی از افراد هم دوست دارند در کشورهای دیگر تحصیل کرده و تجربه بیشتری به دست بیاورند. در این شرایط، تحصیل پزشکی در مجارستان می‌تواند برای آنها فرصت بسیار خوبی باشد. آنها با تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان می‌توانند به تجربیات خود اضافه کرده و معتبرترین مدارک را نیز دریافت نمایند.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بسیار زیاد رشته پزشکی و پیراپزشکی، درآمد بسیار زیاد آن است. علاوه بر این، این رشته‌ها در جامعه نیز وجهه اجتماعی بسیار خوبی دارند و شما با تحصیل در این رشته‌ها می‌توانید موقعیت اجتماعی خود را تا حد خیلی زیادی ارتقا دهید.

اگر به هر دلیلی قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارید، کشور مجارستان بهترین انتخاب برای شماست. زیرا در این کشور هزینه‌های زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب‌تر بوده و هم‌چنین ‌می‌توانید در دانشگاه‌های معتبر و مشهور این کشور درس بخوانید.

لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. این بدان معنی است که می‌توانید بعد از فارغ‌التحصیلی، به ایران بازگشته و مشغول به کار شوید. در ادامه، بهترین دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت در مجارستان را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که برای تحصیل در این رشته‌ها، کدام دانشگاه برای شما مناسب‌تر است و چگونه باید در آنها پذیرش بگیرید.

بهترین دانشگاه ‌های پزشکی در مجارستان کدام‌اند؟

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور مجارستان، دانشگاه‌های مختلفی مانند دانشگاه سملوایز بوداپست، دانشگاه پزشکی سگد، دانشگاه علوم پزشکی پچ و دانشگاه دبرسن در دسترس شما قرار می‌گیرند. شما می‌توانید در صورت داشتن شرایط لازم و کمک گرفتن از افراد متخصص در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، در یکی از این دانشگاه‌ها پذیرش گرفته و تحصیل خود را برای سال جاری آغاز کنید.

بهترین دانشگاه ‌های پزشکی در مجارستان کدام‌اند؟

در ادامه، هر یک از این دانشگاه‌ها را معرفی کرده و توضیح مختصری درباره آنها ارائه خواهیم داد. پس اگر شما هم می‌خواهید در دانشگاه مجارستان در رشته پزشکی درس بخوانید، به هیچ عنوان خواندن این مقاله را تا پایان از دست ندهید.

1. دانشگاه سملوایز از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان

اولین دانشگاه پزشکی مجارستان که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، دانشگاه سملوایز است که در شهر بوداپست مجارستان قرار دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دانشگاه در مجارستان نزدیک به ۴۰۰ سال پیش تأسیس شد و در آن افراد مشهور بسیار زیادی تحصیل کرده‌اند. برای مثال، مهم‌ترین دلیل نام‌گذاری این دانشگاه، به‌خاطر پروفسور سملوایز است که در آن زمان محلول وایتکس را کشف کرد.

دانشگاه سملوایز از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان

این محلول در حال حاضر نیز استفاده می‌شود و اهمیت بسیار زیادی برای ضدعفونی کردن مکان‌های مختلف دارد. دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سملوایز با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌شوند و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بعد از قبولی در آزمون ورودی و ثبت‌نام در دانشگاه، درس خود را در رشته پزشکی در این مرکز آموزش عالی آغاز کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه دانشگاه سملوایز مراجعه کنید.

2. دانشگاه سگد مجارستان

این دانشگاه که در شهر سگد قرار دارد، یکی از بهترین دانشگاه ‌های پزشکی مجارستان شناخته می‌شود و شهرت بسیار زیادی در این کشور دارد. هم‌اکنون تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشکده به بیشتر از 1000 دانشجو می‌رسد.

دانشگاه سگد مجارستان

اگر شما هم می‌خواهید در این دانشگاه درس بخوانید و بار علمی خود را در رشته پزشکی افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم که خود را برای آزمون ورودی این دانشگاه آماده کنید. این مرکز آموزش عالی برای پذیرش دانشجویان، نوعی آزمون ورودی برگزار می‌کند که پذیرفته‌شدگان می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند. البته علاوه بر کسب نمره قبولی در این آزمون، باید شهریه دانشگاه را نیز بپردازند که برای سال اول تا پنجم نزدیک به ۱۶۵۰۰ و برای سال آخر ۸۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. لازم به ذکر است که این دانشگاه از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان است. اگر قصد آشنایی بیشتر دارید از صفحه دانشگاه سگد دیدن کنید.

3. دانشگاه پچ برای تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان

 اگر به دنبال بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان می‌گردید که رتبه علمی بالایی در جهان داشته باشد، دانشگاه پچ در همین شهر می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این دانشگاه نزدیک به ۱۰۰ سال پیش تأسیس شد و در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند، آنجا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

داشتن سطح نسبتاً خوبی از زبان انگلیسی برای دریافت پذیرش در این دانشگاه اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل اگر فکر می‌کنید که زبان انگلیسی شما در حد مطلوبی نیست، اصلاً نگران نباشید. زیرا می‌توانید با شرکت در دوره‌های زبان دانشگاه پچ، سطح زبان خود را ارتقا داده و با آمادگی کاملاً مناسبی پا به دانشگاه بگذارید. از آنجا که تمام دروس پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، دیگر هیچ‌گونه چالشی هنگام یاد گرفتن دروس نخواهید داشت. در صفحه دانشگاه پچ می‌توانید در این‌باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

4. دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه معتبر دیگر مجارستان در رشته پزشکی و پیراپزشکی، دانشگاه دبرسن است که قدمت آن به سال ۱۹۵۱ باز می‌گردد. این کالج پزشکی دبیرستان به طور کامل تحت نظارت وزارت بهداشت مجارستان است و حتی وزارت بهداشت ایران هم مدرک این کالج را تأیید می‌کند.

به همین دلیل متقاضیانی که می‌خواهند بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی در مجارستان به ایران بازگردند، دانشگاه دبرسن انتخاب بسیار خوبی برای آنها است. زیرا این دانشگاه مدرک علمی کاملاً معتبری دارد و فارغ‌التحصیلان می‌توانند بعد از اتمام درس خود در ایران یا سایر کشورهای مدنظر خود، کار کنند.

لیست دانشگاه­‌ های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان

تأیید کردن مدرک دانشگاه خارج از کشور در ایران، اهمیت زیادی برای بسیاری از افراد دارد. زیرا تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، قصد دارند بعد از اتمام تحصیل خود در رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی، به ایران بازگشته و مشغول به کار شوند. خوشبختانه تمام دانشگاه‌هایی که پیش‌ازاین معرفی کردیم، مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و مشکلی از این نظر برای شما پیش نخواهد آمد. در این قسمت، لیست دانشگاه­‌ های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مجارستان را تنها نام می بریم:

  • دانشگاه پزشکی سملوایز
  • دانشگاه پزشکی سگد
  • دانشگاه پزشکی پچ
  • دانشگاه پزشکی دبرسن

دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان

دریافت پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های برتر مجارستان، رؤیای هر کسی است. اگر شما هم می‌خواهید در کشور مجارستان در رشته پزشکی درس بخوانید و یک پزشک، دندانپزشک یا داروساز حاذق شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان

متخصصان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بعد از آماده کردن مدارک و شرایط لازم برای دریافت پذیرش، از یکی از دانشگاه‌هایی که پیش‌ازاین معرفی کردیم، پذیرش بگیرید. سالیانه دانشجویان بسیار زیادی از طریق کارشناسان ما از دانشگاه‌های معتبر مجارستان نامه پذیرش دریافت می‌کنند و شما نیز می‌توانید یکی از آنها باشید.

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدید که بهترین دانشگاه پزشکی مجارستان می‌تواند یکی از دانشگاه‌های سملوایز، سگد، پچ یا دبرسن باشد. دروس پزشکی در این دانشگاه‌ها با بالاترین کیفیت به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و شما می‌توانید برای کسب مدارک علمی معتبر، یکی از این مراکز آموزش عالی را انتخاب کنید و از طریق کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، نامه پذیرش خود را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *