جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ در مجارستان یکی از بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های این کشور شناخته می‌شود که سالیانه دانشجویان بسیار زیادی از کشورهای مختلف جذب می‌کند. دانشکده‌های متعددی در این دانشگاه وجود دارند و افراد می‌توانند در رشته موردنظر خود به‌راحتی تحصیل کنند. بااین‌حال، بهتر است قبل از تحصیل در این دانشگاه اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید تا بدانید که چگونه می‌توانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید و اصلاً چه رشته‌هایی در آن تدریس می‌شوند.

به‌طورکلی، دانشگاه‌های متعددی در کشور مجارستان وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آنها، دانشگاه پچ است. این دانشگاه با دانشکده‌های متعدد در زمینه‌های مختلف، برای هر کسی در هر رشته‌ای مناسب است. در این مطلب به طور کامل درباره رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان و شهریه آن به همراه رشته‌هایی که در آنجا می‌توانید تحصیل کنید، صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم قصد تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان را دارید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

معرفی دانشگاه پچ

دانشگاه پچ مجارستان در شهر پچ واقع شده است و در زبان مجاری با نام Pecs شناخته می‌شود. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز آموزش عالی مجارستان شناخته می‌شود و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با خیالی آسوده، دروس موردنظر خود را به زبان انگلیسی بگذرانند. برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند، رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به شمار می‌آیند.

این دانشگاه تحقیقاتی در جنوب کشور مجارستان قرار دارد و به‌خاطر روابط بین‌الملل بسیار خوبی که دارد، توانسته دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دانشگاه پچ بیشتر از ۴۰۰ مؤسسه تحقیقاتی یا دانشگاهی دارد و به همین دلیل هم از نظر علمی و تحقیقاتی در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

معرفی دانشگاه پچ

باتوجه‌به این موارد، می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت بسیار زیاد این دانشگاه، مراکز تحقیقاتی متعدد آن در زمینه‌های میان‌رشته‌ای مانند مرکز تحقیقات انرژی و مرکز علوم اعصاب به شمار می‌آید. علاوه بر این موارد، در دانشگاه پچ گروه‌های تحقیقاتی متعددی در زمینه‌های مختلف بیولوژیکی، علوم اجتماعی و سیاسی و علوم محیطی مشغول به فعالیت هستند.

علاوه بر این موارد، رتبه دانشگاه پچ مجارستان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و به همین دلیل هم از نظر اعتبار علمی، می‌تواند یک مقصد بسیار مناسب در نظر گرفته شود. پس اگر اعتبار دانشگاه برای شما مهم است، باید به شما این اطمینان را بدهیم که رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان کاملاً قابل‌قبول است.

 مزایای دانشگاه پچ

تحصیل در دانشگاه پچ در مجارستان مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان بین‌المللی دارد و به همین دلیل هم بسیاری از متقاضیان برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و یا دکتری، این دانشگاه را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. در این بخش برخی از مهم‌ترین مزایای دانشگاه پچ را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

1. تدریس دروس به زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین مزایای دانشگاه پچ که باعث افزایش دانشجویان بین‌المللی آن شده، این است که تقریباً بیشتر دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این موضوع برای دانشجویان بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا آنها می‌توانند به‌راحتی با زبان انگلیسی دروس موردنظر خود را فرا بگیرند. این در حالی است که تقریباً بیشتر مردم مجارستان به زبان مجاری صحبت می‌کنند و از این نظر مشکلی برای تحصیل نخواهند داشت.

تدریس دروس به زبان انگلیسی در دانشگاه پچ

2. رشته‌های تحصیلی متنوع

در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند در هر رشته‌ای که بخواهند، به‌راحتی تحصیل کنند. زیرا دانشگاه پچ در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته‌های متعددی ارائه می‌دهد و افراد می‌توانند رشته موردنظر خود را به‌راحتی در میان آنها پیدا کنند.

3. هزینه مناسب

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که به کشور مجارستان و شهر پچ برای مهاجرت تحصیلی می‌آیند، از قبل به فکر چالش‌های زیادی هستند که شاید در پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در این شهر برای آنها به وجود بیاید.

این در حالی است که شهر پچ در مجارستان نسبت به خیلی از شهرهای اروپایی دیگر، هزینه‌های مناسب‌تری دارد. شهریه دانشگاه پچ نسبت به خیلی از دانشگاه‌های اروپایی دیگر مناسب‌تر است و این موضوع برای ایرانیان و سایر دانشجویان بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی دارد.

دانشکده‌های دانشگاه پچ

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم، دانشکده‌های متعددی در دانشگاه پچ وجود دارند و علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف می‌توانند به‌راحتی رشته موردنظر خود را در این دانشگاه پیدا کنند. در این دانشگاه تحقیقاتی ۱۰ دانشکده در حوزه‌های مختلف وجود دارند و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و یا دکتری در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل شوند. در این قسمت، دانشکده‌های دانشگاه پچ را معرفی می‌کنیم.

◉ دانشکده بازرگانی و اقتصاد

این دانشکده در دانشگاه پچ برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش عالی مجارستان شناخته می‌شود که بیشتر از چند هزار دانشجو را در رشته علوم بازرگانی جذب کرده است. دانشکده بازرگانی و اقتصاد به‌عنوان دومین دانشکده قدیمی در سراسر مجارستان نیز به شمار می‌آید.

دانشکده بازرگانی و اقتصاد پچ

◉ دانشکده علوم فرهنگی، آموزش و توسعه منطقه‌ای

اگر به موضوعاتی مانند علوم فرهنگی و آموزش دروس علاقه دارید، می‌توانید برای پذیرش در دانشگاه پچ اقدام کنید. این دانشگاه در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی دانشجویان متعددی دارد و به همین دلیل هم برای تحصیل در رشته‌های آموزشی، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

◉ دانشکده فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات

دانشکده فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات در دانشگاه پچ در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد و در آن زمان با نام دانشگاه فنی پولاک میهالی شناخته می‌شد. این دانشگاه با تعداد بسیار زیادی دانشجویان بین‌المللی و بومی، یکی از توسعه‌یافته‌ترین دانشکده‌های فنی مجارستان شناخته می‌شود که علاقه‌مندان به مهندسی می‌توانند به‌راحتی در آنجا تحصیل کنند.

◉ دانشکده علوم بهداشت

زمان تأسیس دانشکده علوم بهداشتی در دانشگاه پچ مجارستان به سال ۱۹۹۹ بازمی‌گردد. در این دانشکده دوره‌هایی برای مراقبت‌های بهداشتی برگزار می‌شوند و هم اکنون به‌عنوان یک واحد مستقل در دانشگاه پچ مجارستان به شمار می‌آید.

◉ دانشکده علوم‌انسانی و اجتماعی

از دیگر دانشکده‌های پرطرفدار و محبوب در دانشگاه پچ می‌توان به دانشکده علوم‌انسانی و اجتماعی آن اشاره کرد. علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و حتی دکتری در برخی رشته‌های دیگر مشغول به تحصیل شوند.

◉ دانشکده حقوق

یکی دیگر از دانشکده‌های فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار در میان دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه پچ، دانشکده حقوق است. دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی برای تحصیل در این دانشکده در مرکز آموزش عالی پچ اقدام می‌کنند.

دانشکده حقوق پچ مجارستان

◉ دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی

اگر به هنر و به‌خصوص موسیقی علاقه دارید، باید به شما این خبر خوب را بدهیم که می‌توانید برای تحصیل به دانشگاه پچ بروید. این دانشگاه با ارائه دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۶ آغاز کرد، به شما کمک می‌کند تا به یک نوازنده بزرگ تبدیل شوید. بسیاری از هنرمندان بزرگ در این دانشکده تدریس می‌کنند.

◉ دانشکده داروسازی پچ

شما می‌توانید با تحصیل در دانشکده داروسازی پچ، بار علمی خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. رشته داروسازی در این دانشگاه به مدت ۵ سال و یا ۱۰ ترم به طول می‌انجامد و بعد از آن می‌توانید مدرک معتبر خود به‌عنوان دکتر داروساز را دریافت نمایید.

◉ دانشکده علوم پایه

رشته‌های موجود در دانشکده علوم پایه در دانشگاه پچ بسیار متعدد هستند که برخی از مهم‌ترین آنها، رشته‌هایی مانند علوم طبیعی، زیست‌شناسی، شیمی، جغرافیا و فیزیک به شمار می‌آیند. این دانشکده امکانات متعددی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و مقصدی عالی برای دانشجویان تحصیلی به‌خصوص از ایران در نظر گرفته می‌شود.

◉ دانشکده پزشکی پچ

در نهایت، مهم‌ترین و پرطرفدارترین دانشکده موجود در دانشگاه پچ، دانشکده پزشکی است که شما حتی می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان هم در این دانشگاه درس بخوانید. پس اگر هنوز مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا ندارید، اصلاً جای نگرانی نیست؛ چرا که می‌توانید بعد از پذیرفته شدن در آزمون ورودی این دانشگاه، در رشته پزشکی درس خود را شروع کنید.

رتبه دانشگاه پچ

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال‌های متفاوت در حال تغییر یافتن است و به همین دلیل هم نمی‌توان گفت که دقیقاً هر دانشگاه چه رتبه‌ای دارد. اما به‌طورکلی، رتبه دانشگاه پچ به‌خاطر دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی که دارد و برنامه آموزشی فوق‌العاده کاربردی، روزبه‌روز در حال ارتقا یافتن است.

رتبه دانشگاه پچ

امکانات دانشگاه پچ

در دانشگاه پچ خدمات و امکانات متعددی در اختیار دانشجویان بین‌المللی و سایر دانشجویان قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، گفتیم که دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و به همین دلیل هم دانشجویان بین‌المللی با چالش زیادی مواجه نخواهند شد.

حتی اگر برخی از دانشجویان به طور کامل زبان انگلیسی را یاد نگرفته باشند، می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان دانشگاه پچ شرکت کنند. به‌علاوه، برنامه‌های فرهنگی و مسکن نیز برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده‌اند تا آنها شرایط بهتری در این شهر داشته باشند. به‌طورکلی، در دانشگاه پچ خدمات متعددی در اختیار دانشجویان و به‌خصوص دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرند که برخی از آنها مواردی مانند اینترنت، کتابخانه و آزمایشگاه‌های متعدد به شمار می‌آیند.

امتحان ورودی دانشگاه پچ

برای این که بتوانید در دانشگاه پچ درس بخوانید، باید تنها در یک آزمون ورودی که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرکت نمایید. بعد از شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی، می‌توانید برای ثبت‌نام در دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنید.

ثبت‌نام دانشگاه پچ

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، بعدازاین که شما در آزمون ورودی دانشگاه پچ پذیرفته شدید، می‌توانید کارهای ثبت‌نام خود را آغاز نمایید. برای ثبت‌نام هم باید بسته به رشته موردنظر خود و مقطع تحصیلی که قصد تحصیل در آن را دارید، مدارک خود را آماده نمایید.

ثبت‌نام دانشگاه پچ

مدارکی مانند ریزنمرات به همراه رزومه تحصیلی در کنار توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه، مهم‌ترین مدارک برای ثبت‌نام در دانشگاه پچ به شمار می‌آیند. همچنین برای ثبت‌نام شدن، باید حتماً شهریه دانشگاه را پرداخت کرده باشید.

رشته‌های دانشگاه پچ

در دانشگاه پچ مجارستان رشته‌های متنوعی تدریس می‌شوند و افراد می‌توانند بر اساس حوزه موردنظر خود مشغول به تحصیل شوند. در قسمت‌های قبل مهم‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه را شناختید. در هر یک از این حوزه‌ها رشته‌های متنوعی ارائه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی پچ مجارستان تحصیل خود را آغاز کنید.

علاوه بر این، دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان علاوه بر پزشکی عمومی، در رشته‌هایی مانند داروسازی، فیزیوتراپی، مامایی، تغذیه و پرستاری نیز فعالیت می‌کند. تمام رشته‌های این دانشگاه در حال ارتقا یافتن هستند و علاقه‌مندان به تحصیل در مجارستان می‌توانند به‌راحتی رشته موردنظر خود را در این دانشگاه پیدا کنند. در این قسمت، رشته‌های ارائه شده در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه پچ را نام می‌بریم.

کارشناسیکارشناسی‌ارشددکتری
باستان‌شناسیآموزش بزرگسالان (آندراگوژی)مهندسی معماری
تاریخ هنر، مطالعات کلاسیک، اخلاق، فیلم و مطالعات تصویری، فلسفهمطالعات آمریکاییزیست‌شناسی و زیست‌شناسی ورزشی
طراحی سرامیکباستان‌شناسیادبیات انگلیسی، ایرلندی و آمریکایی به زبان انگلیسی
اجرای موسیقی کلاسیک (فلوت)طراحی سرامیکمدیریت بازرگانی
اجرای موسیقی کلاسیک (گیتار)رهبری گروه کرشیمی
اجرای موسیقی کلاسیک (پیانو)اجرای موسیقی کلاسیک (فلوت)علوم زمین
اجرای موسیقی کلاسیک (ویولا)اجرای موسیقی کلاسیک (گیتار)علوم تربیتی (نظریه تربیتی، تاریخ و جامعه‌شناسی، رومولوژی)
اجرای موسیقی کلاسیک (ویولن)اجرای موسیقی کلاسیک (پیانو)علوم بهداشتی
آواز کلاسیکاجرای موسیقی کلاسیک (ویولن)سیاست بین‌الملل
علوم ارتباطات و رسانهآواز کلاسیکحقوق
موسیقی الکترونیک و هنرهای رسانه‌ایمطالعات انگلیسیعلوم پزشکی (علوم پایه پزشکی، علوم پزشکی بالینی، علوم اعصاب بالینی، علوم پزشکی بین‌رشته‌ای، علوم فارماکولوژی و داروسازی)
مطالعات انگلیسی و آمریکاییآلمانی به‌عنوان زبان و ادبیات اقلیتفیزیک
مطالعات آلمانیزبان، ادبیات و فرهنگ آلمانیروان‌شناسی
ادبیات و زبان‌شناسی مجارستانتاریختوسعه منطقه‌ای
روابط بین‌المللمشاوره منابع انسانی 
رهبری ارکستر و کرالطراحی داخلی و فضایی 
آموزش (دستیار آموزشی بین فرهنگی)روابط بین‌الملل 
آموزش پیش‌دبستانیروان‌شناسی 
روان‌شناسیسیاست اجتماعی 
فیلولوژی و فرهنگ عاشقانه (تخصص مطالعات فرانسه/ ایتالیایی/ اسپانیایی)مددکاری اجتماعی 
رومولوژیمعلم علوم تربیتی 
مطالعات اسلاوونیمعلم اخلاق و فلسفه اخلاق 
مددکاری اجتماعیمعلم زبان و فرهنگ فرانسه 
مهندسی معماریمعلم زبان و فرهنگ آلمانی 
زیست‌شناسیمعلم زبان و فرهنگ ایتالیایی 
بیوتکنولوژیمعلم زبان و فرهنگ لاتین 
مدیریت و مدیریت بازرگانیمعلم زبان و فرهنگ روسی 
شیمیآموزش زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی 
مهندسی عمرانریاضیات کاربردی 
مهندسی علوم کامپیوترمهندسی معماری 
رژیم غذاییزیست‌شناسی 
علوم زمینمهندسی زیست‌پزشکی 
مهندسی برقبیوتکنولوژی 
جغرافیاتوسعه کسب‌وکار 
ریاضیشیمی 
ماماییعلوم آزمایشگاهی بالینی 
پرستاریمهندسی علوم کامپیوتر 
تربیت‌بدنیعلوم زمین 
فیزیکجغرافیا 
فیزیوتراپیژئوانفورماتیک 
 مدیریت و رهبری 
 پرستاری APRN  مراقبت‌های ویژه 
 پرستاری APRN  پرستار بیهوشی 
 پرستاری APRN  مراقبت اولیه 
 فیزیک 
 فیزیوتراپی 
 مهندسی سازه 

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه پچ

خوشبختانه در دانشگاه پچ مجارستان شما می‌توانید از طریق بورسیه تحصیلی، بخش زیادی از هزینه‌های خود برای زندگی در مجارستان و تحصیل در این دانشگاه را کاهش دهید. البته برای دریافت این کمک‌هزینه تحصیلی باید شرایط خاصی داشته باشید که با مشورت با افراد متخصص در مؤسسه راه دانشجویان آسیا، می‌توانید از این شرایط به طور کامل آگاه شوید.

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه پچ

هزینه و شهریه دانشگاه پچ

پیش‌ازاین نیز به‌اختصار گفتیم که شهریه دانشگاه پچ نسبت به خیلی از دانشگاه‌های دیگر اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی متنوع، بخش زیادی از هزینه‌های کشور را کاهش دهید. در این قسمت، شهریه دانشگاه پچ مجارستان برای برخی رشته‌های پرطرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را توضیح می‌دهیم.

  • شهریه دانشگاه پچ برای رشته پزشکی: سالیانه 16750 دلار (ترم اول 9000 دلار و ترم دوم 7750 دلار)
  • شهریه دانشگاه پچ برای رشته دندانپزشکی: سالیانه 17350 دلار (ترم اول 9300 دلار و ترم دوم 8050 دلار)
  • شهریه دانشگاه پچ برای رشته داروسازی: سالیانه 8400 یورو (ترم اول 4400 یورو و ترم دوم 4000 دلار)

برای سایر رشته‌هایی که در این قسمت نام نبردیم، می‌توانید انتظار داشته باشید که شهریه دانشگاه پچ در رنج ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی در مقطع کارشناسی باشد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد را دارید، ممکن است شهریه شما بین ۴۵۰۰ تا ۱۱ هزار یورو متفاوت باشد.

سؤالات متداول

آیا برای تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان باید حتماً مدرک زبان داشته باشیم؟

شما حتی بدون داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل هم می‌توانید برای دریافت پذیرش از دانشگاه پچ مجارستان اقدام کنید. برای اطمینان از این موضوع، بهتر است با کارشناسان متخصص راه دانشجویان آسیا مشورت کنید.

شهریه دانشگاه پچ در مجارستان چقدر است؟

مقدار شهریه دانشگاه تا حد بسیار زیادی به مقطع و رشته تحصیلی شما بستگی دارد و به همین دلیل هم نمی‌توان یک هزینه ثابت برای همه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *