جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کالج پچ مجارستان

شما برای این‌که بتوانید در دانشگاه‌های بزرگ مجارستان مشغول به تحصیل شوید، در ابتدا باید دوره‌های آموزشی را در کالج‌ها بگذرانید. یکی از بهترین کالج‌هایی که می‌توانید با اطمینان از اعتبار مدرک و نحوه تدریس در آنجا مشغول به گذراندن دوره‌های مختلف شوید، کالج پچ است. کالج پچ مجارستان برای جذب متقاضیان بین‌المللی و خارجی، شرایطی دارد و باید مدارک خاصی را آماده کنید. ازاین‌رو، ما در این مطلب به طور کامل درباره نحوه دریافت پذیرش از کالج پچ مجارستان صحبت خواهیم کرد.

شما با تحصیل در کالج کشور مجارستان، می‌توانید راه خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ این کشور باز کنید. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای ورود به دانشگاه‌های مجارستان، با چالش زبان مواجه می‌شوند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که سطح زبانتان هنوز به حد مطلوب نرسیده و می‌خواهید خود را برای تحصیل حرفه‌ای و تخصصی‌تر آماده کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بدانید که کالج پچ چه دوره‌ها و خدماتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی کالج پچ

همان‌طور که گفتیم، این کالج را می‌توان به‌عنوان پلی برای رسیدن به رویاهایتان در نظر بگیرید. در کالج پچ دوره‌های متعددی برگزار می‌شوند که متقاضیان می‌توانند در برنامه‌های تابستانی و زمستانی آن شرکت کنند.

معرفی کالج پچ

هر یک از دوره‌های این کالج در پچ بسته به رشته و مقطع موردنظر شما با یکدیگر متفاوت هستند. این کالج که زیر مجموعه دانشگاه پچ در مجارستان است، قدمت بسیار زیادی دارد و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مؤسسات آموزشی در مجارستان شناخته می‌شود. ازاین‌رو، بسیاری از متقاضیانی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، این کالج را برای شروع دوره‌های خود انتخاب می‌کنند. برای کسب اطلاعات درباره این دانشگاه به صفحه مراجعه کنید.

مزایای کالج پچ

یکی از مهم‌ترین مزایای کالج پچ این است که دروس مختلف را با بالاترین کیفیت به دانشجویان بین‌المللی تدریس می‌کند. به‌علاوه، متقاضیان می‌توانند بسته به شرایط و رشته تحصیلی خود، در برنامه‌های مختلفی در این کالج ثبت‌نام کنند.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این کالج قدمت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که تمام دروس ارائه شده به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده در اختیار شما قرار می‌گیرند. مدارک صادر شده از طرف کالج پچ به متقاضیان بین‌المللی، در همه کشورهای جهان و به‌خصوص کشورهای اروپایی اعتبار دارد.

تحصیل در دوره‌های این کالج موجب می‌شود که تمام اطلاعات موردنیاز برای شروع در دانشگاه‌های مجارستان را دریافت کنید. به همین دلیل هم بعد از اتمام دوره خود در کالج پچ و قبولی در آزمون دانشگاه، بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانید در رشته موردنظر خود در دانشگاه‌های مجارستان مشغول به تحصیل شوید.

مزایای کالج پچ

علاوه بر همه این موارد، از دیگر مزایای تحصیل در کالج پچ در مجارستان این است که شما می‌توانید از تمام دوره‌های زبان با سطوح مختلف بهره‌مند شوید. هم‌چنین دوره‌های مختلف با تنوع بسیار زیادی در این کالج برگزار می‌شوند که شما می‌توانید بسته به رشته موردنظر خود، خیلی راحت در یکی از این دوره‌ها شرکت کنید.

دوره‌های کالج پچ

کالج پچ به‌خاطر داشتن دوره‌های متنوع، شهرت زیادی در مجارستان دارد. در ادامه، هر یک از دوره‌های این کالج که شما می‌توانید برای آمادگی به‌منظور تحصیل در دانشگاه‌های پچ در آن‌ها شرکت کنید را نام می‌بریم.

✔ دوره زبان مجارستانی

مردم مجارستان به زبان مجاری صحبت می‌کنند و اگر شما این زبان را یاد بگیرید، آمادگی خیلی راحت‌تری در این کشور خواهید داشت. خوشبختانه دوره این زبان در کالج پچ برگزار می‌شود.

✔ دوره زبان انگلیسی برای سطح مقدماتی

ازآنجاکه دروس در دانشگاه‌های مجارستان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، یادگیری این زبان می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در میزان یادگیری شما داشته باشد. به این منظور، در کالج پچ دوره‌های مقدماتی زبان انگلیسی با بالاترین کیفیت بسته به سطح شما برگزار می‌شود.

  • دوره‌های معماری و مهندسی به زبان انگلیسی
  • دوره‌های زیست‌شناسی به زبان انگلیسی
  • دوره‌های مطالعات بازرگانی به زبان انگلیسی
  • دوره‌های مطالعات انگلیسی و آمریکایی به زبان انگلیسی

برنامه‌های مستقیم کالج پچ

علاوه بر مواردی که پیش‌ازاین گفتیم، برنامه‌های دیگری نیز در این کالج ارائه می‌شوند که آمادگی شما برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور مجارستان را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند.

برنامه‌های مستقیم کالج پچ

به جز این موارد، برنامه‌های مستقیمی در این کالج ارائه می‌شوند که به شرح زیر هستند:

  • دوره معماری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد
  • دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی و آلمانی
  • دوره پزشکی عمومی به زبان‌های انگلیسی و آلمانی
  • دوره طراحی گرافیک در مقاطع کارشناسی و ارشد
  • دوره‌های نقاشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد
  • مجسمه‌سازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد
  • داروسازی به زبان انگلیسی

انواع دوره‌های کالج پچ

بعدازاین که با برخی از دوره‌های تدریس شده در کالج پچ آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که انواع دوره‌های این کالج را نیز برای شما توضیح دهیم. به‌طورکلی، دوره‌های این کالج در مجارستان به دو صورت عادی و فشرده برگزار می‌شوند.

همان‌طور که از نام آن‌ها نیز می‌توان حدس زد، دوره‌های عادی کاملاً معمولی هستند و ساعات خاصی از روز را شامل می‌شوند. این در حالی است که دوره‌های فشرده در بازه زمانی کوتاه‌مدت به طول می‌انجامند و ساعت بیشتری از روز را در بر می‌گیرند. در ادامه، به‌صورت مختصر هر یک از این دوره‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • دوره عادی کالج پچ: این دوره برای دروسی مانند زبان انگلیسی، شیمی، زبان مجاری، زیست‌شناسی، زبان تخصصی، دستور زبان انگلیسی و فیزیولوژی برگزار می‌شود که به مدت ۵ ساعت در روز است.
  • دوره فشرده کالج پچ: دوره‌های فشرده علاوه بر رشته‌هایی مانند زبان انگلیسی، زبان تخصصی، دستور زبان انگلیسی، زبان مجاری، شیمی، زیست‌شناسی، شیمی و فیزیولوژی، دوره‌های دیگری را نیز شامل می‌شوند و یک دوره بسیار کوتاه است که ساعت طولانی‌تری از روز را در بر می‌گیرد.

مدارک موردنیاز برای پذیرش در کالج پچ

اگر شما هم می‌خواهید در کالج پچ مجارستان پذیرش بگیرید، به مدارک خاصی نیاز دارید. در این قسمت، مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش از این کالج را به‌صورت مختصر نام می‌بریم.

مدارک موردنیاز برای پذیرش در کالج پچ

حتماً توجه داشته باشید که همه این مدارک را به‌صورت کامل آماده کنید تا هیچ‌گونه نقصی در مدارک شما وجود نداشته باشد. زیرا در این صورت، احتمال رد شدن درخواست شما برای پذیرش در این کالج وجود دارد.

  • مدرک دیپلم دبیرستان تأیید شده از طرف مدرسه و کشور مبدأ
  • داشتن نمره بالا در دروسی مانند شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی
  • گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی در کالج معتبر و دریافت مدرک و نمره قابل‌قبول

نحوه ثبت‌نام کالج پچ

برای این‌که از سایر مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش از کالج پچ مجارستان آگاه شوید، بهتر است حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. به این منظور، کارشناسان ما در راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا تمام مدارک خود برای دریافت پذیرش را آماده کنید. به کمک این مؤسسه، شما می‌توانید در رشته موردنظر خود در کالج پچ ثبت‌نام کرده و در زمان تعیین شده برای شروع دوره به مجارستان بروید.

کالج پزشکی پچ مجارستان

کالج پزشکی یکی از پرطرفدارترین کالج‌های مجارستان شناخته می‌شود که سالیانه میزبان دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی است. برای تحصیل در این کالج، متقاضیان باید مدارک ذکر شده به همراه رزومه و توصیه‌نامه خود را ارائه دهند. همچنین برای ثبت‌نام در کالج پزشکی، پرداخت اپلیکیشن فی ضروری است. اگر همه مدارک شما کامل باشد، به‌احتمال زیاد می‌توانید از کالج پچ در رشته پزشکی پذیرش بگیرید. بعد از دریافت پذیرش هم باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت تحصیل در رشته پزشکی در کالج پچ، این است که برای تحصیل در این رشته هیچ نیازی به مدرک زبان ندارید. شما می‌توانید بعدازاین‌که دوره موردنظر را در این کالج به اتمام رساندید، برای ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود اقدام کنید و بعد از دریافت نمره قبولی در این آزمون، وارد دانشگاه شوید.

شهریه کالج پزشکی پچ چقدر است؟

هزینه شهریه کالج پزشکی پچ بسته به برنامه موردنظر شما، می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، کالج پچ دوره‌های خود را در 3 مرحله ارائه کرده است. هم‌چنین قبل از این‌که دوره‌ها در این کالج آغاز شوند، ممکن است از دانشجویان، آزمون تعیین سطح بگیرند. در این قسمت، هر یک از مراحل دوره‌های پزشکی کالج پچ را نام می‌بریم:

1. مرحله عطف یا The Milestone Stage

این مرحله برای متقاضیانی است که به یک پشتیبانی اضافی برای زبان انگلیسی نیاز دارند. مرحله عطف برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که مهارت زبان انگلیسی آن‌ها به کمتر از متوسط (B1) می‌رسد. در این صورت، متقاضیان در مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری به کمک بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل هم برای این افراد در مرحله عطف، کلاس‌های تعاملی برگزار می‌شود.

زمانی‌که متقاضیان این دوره را به اتمام رساندند، باید دوره‌های بعدی که نام می‌بریم هم به پایان برسانند. از این رو، هزینه و مدت زمان این دوره نسبت به نمونه‌های دیگر بیشتر است. مدت زمان این دوره 15 ماه است که در این مدت، باید 1200 واحد گذرانده شوند. این دوره در نیمه اسفند ماه ژانویه آغاز می‌شود و برای شرکت در آن، باید 9300 یورو بپردازید.

2. مرحله ارتقا یا مرحله The Upgrade Stage

این مرحله برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که باید دانش زبان آن‌ها توسعه داده شود. متقاضیان کالج پچ می‌توانند بر اساس نیاز آموزشی خود، از میان 40 واحد درس، انتخاب کنند. در پایان این دوره، سطح دانش زبان انگلیسی متقاضیان باید به B2 رسیده باشد.

اگر در این مرحله هستید، باید مرحله ارتقا و بعدی را باهم بگذرانید تا بتوانید در دانشگاه موردنظر خود در مجارستان درس بخوانید. پس مدت زمان این دوره و دوره بعد به همراه یکدیگر، 10 ماه است که باید در این مدت، 80 واحد را بگذرانید و برای آن‌ها هم 6500 یورو بپردازید.

مرحله ارتقا یا مرحله The Upgrade Stage

3. مرحله دروازه یا The Gateway Stage

در نهایت، این مرحله تنها برای آن دسته از متقاضیانی است که سطح زبان آن‌ها به حد قابل قبولی رسیده و کمترین سطح آن‌ها، B2 است. برای این دانشجویان نیز 40 واحد درسی ارائه می‌شود که بسته به نیاز آموزشی، می‌تواند متفاوت باشد. متقاضیانی که در این مرحله هستند، نیازی به گذراندن دوره‌های دیگر را ندارند. این دوره به تنهایی 5 ماه طول می‌کشد و باید 40 واحد را بگذرانید. هزینه این دوره هم کمتر و به اندازه 4200 یورو محاسبه شده است.

4. رشته‌های ارائه شده در کالج پزشکی پچ

در کالج پزشکی پچ مجارستان رشته‌های متنوعی ارائه می‌شوند و علاقه‌مندان به این رشته‌ها می‌توانند برای تحصیل، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. برخی از پرطرفدارترین رشته‌های ارائه شده در این کالج، شامل مواردی مانند پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری و تغذیه می‌شوند.

کالج پچ مجارستان در رشته پزشکی به‌خاطر داشتن بالاترین استانداردهای تدریس به دانشجویان بین‌المللی، شهرت زیادی در این کشور دارد. علاوه بر این، برنامه‌ها به‌صورت مداوم در حال بهبود و ارتقا یافتن هستند و شما می‌توانید بعد از اتمام این دوره‌ها، خود را برای وارد شدن به دانشگاه‌های پزشکی در مجارستان آماده کنید.

درصورتی‌که شما هم قصد تحصیل در مجارستان را دارید، بهتر است حتماً اطلاعات کاملی درباره کالج رشته موردنظر خود در دانشگاه پچ به دست بیاورید. ازاین‌رو، کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا بسته به شرایط خود، در کالج پچ مجارستان ثبت‌نام کرده و تحصیل خود را آغاز نمایید. فقط کافی است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند .

سؤالات متداول

آیا برای ثبت‌نام در کالج پچ به مدرک زبان نیاز است؟

برای ثبت‌نام در کالج پچ نه‌تنها هیچ نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید، بلکه دوره‌ها باعث می‌شوند که سطح زبان انگلیسی شما تا حد خیلی زیادی تقویت شود.

چه رشته‌هایی در کالج پچ مجارستان ارائه می‌شوند؟

رشته‌های تدریس شده در کالج پچ فوق‌العاده متنوع هستند. برخی از مهم‌ترین رشته‌ها در این کالج، عبارت‌اند از: دوره‌های زبان انگلیسی مقدماتی و پیشرفته، زبان مجاری، دوره‌های معماری، دندانپزشکی، پزشکی عمومی، طراحی گرافیک، نقاشی، مطالعات بازرگانی، زیست‌شناسی و…

کالج پزشکی پچ چه رشته‌هایی دارد؟

در این کالج رشته‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، فیزیوتراپی، تغذیه و پرستاری ارائه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *