جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل داروسازی در مجارستان

متقاضیان و علاقه‌مندان به رشته داروسازی می‌توانند برای تحصیل در این رشته، به کشور مجارستان مهاجرت تحصیلی کنند. این کشور از دیرباز تاکنون سابقه بسیار درخشانی در زمینه تربیت داروسازان مشهور در سراسر جهان دارد. ازاین‌رو، شما می‌توانید مطمئن باشید که تحصیل داروسازی در مجارستان برای شما فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

در ادامه، به‌صورت مفصل درباره تحصيل در مجارستان داروسازي و شرایط درس خواندن در این رشته صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم قصد تحصیل در رشته داروسازی مجارستان را دارید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مزایای تحصیل داروسازی مجارستان

به‌طورکلی، داروسازی در مجارستان به شیوه کاملاً مدرن تدریس می‌شود و دانشجویان می‌توانند با استفاده از روش‌های تئوری و عملی، تمام دروس موردنیاز را به‌صورت حرفه‌ای فرابگیرند. گفتیم که مجارستان پیشینه بسیار درخشانی در زمینه داروسازی دارد. همین امر می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل این رشته در مجارستان به شمار بیاید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کشور مجارستان شرکت‌های دارویی زیادی وجود دارند. به همین دلیل شرایط خوبی برای دانشجویان داروسازی در مجارستان فراهم است. همچنین فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی در کشور مجارستان می‌توانند علاوه بر این شرکت‌های دارویی، به مؤسسات تحقیقاتی مشهور این کشور بروند. تمام این موارد، باعث می‌شوند که چشم‌انداز شغلی دانشجویان رشته داروسازی بعد از فارغ‌التحصیلی بسیار درخشان باشد.

مزایای تحصیل داروسازی مجارستان

تمام برنامه‌های درسی برای تحصیل داروسازی در مجارستان به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در اختیار دانشجویان بین‌المللی و بومی قرار می‌گیرد. دانشجویان بعدازاین که تحصیل خود را در این کشور به اتمام رساندند، می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند تداخلات دارویی، توسعه داروها، مدیریت داروخانه و مراقبت از بیمار، علم و دانش بسیار زیادی به دست بیاورند.

علاوه بر این موارد، دانشگاه‌های داروسازی در مجارستان تمام امکانات موردنیاز را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و آنها می‌توانند با استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز و مدرن، بار علمی خود را افزایش دهند. در نهایت، هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی نسبتاً مناسب‌تر است. تمام این مزایا موجب می‌شوند که شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان برای دانشجویان بین‌المللی مناسب باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان

امکان تحصیل داروسازی در مجارستان بدون کنکور وجود دارد. بااین‌حال، مهم‌ترین شرط برای تحصیل در این رشته این است که در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود در مجارستان پذیرفته شوید. به‌علاوه، سایر شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان این است که دوره متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده و مدرک دیپلم داشته باشید.

شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان

نکته جالب‌توجه درباره تحصیل داروسازی مجارستان این است که برای پذیرفته شدن در دانشگاه، لزومی به داشتن مدرک زبان نیست. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود در این رشته ثبت‌نام کرده و پذیرفته شوید.

مدارک لازم اخذ پذیرش داروسازی مجارستان

به‌منظور دریافت پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه موردنظر خود در کشور مجارستان، باید مدارک متعددی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مدارک، داشتن نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر شما است. به‌علاوه، مدارک دیگری مانند ریزنمرات دوره دبیرستان، انگیزه‌نامه، رزومه، فرم تکمیل شده درخواست برای تحصیل در دانشگاه، مدرک دیپلم، مدارک شناسایی، پاسپورت و سایر موارد این‌چنینی، برخی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای تحصیل داروسازی مجارستان به شمار می‌آیند.

آماده‌سازی مدارک می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش شانس شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه مجارستان در رشته داروسازی داشته باشد. ازاین‌رو، بهتر است برای این که همه مدارک خود را به‌صورت کاملاً دقیق آماده کنید، از کارشناسان ما در راه دانشجویان نوین آسیا کمک بگیرید. درصورتی‌که هرگونه نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، درخواست شما رد خواهد شد. ازاین‌رو، به‌هیچ‌عنوان مرحله آماده‌سازی مدارک را دست کم نگیرید.

نحوه اخذ پذیرش داروسازی در مجارستان

در قسمت‌های قبل با برخی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان آشنا شدید. اکنون نوبت به آن رسیده که بدانید باید چطور از دانشگاه موردنظر خود در این رشته در کشور مجارستان پذیرش بگیرید؟

نحوه اخذ پذیرش داروسازی در مجارستان

در این قسمت، مهم‌ترین مراحلی که باید برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان در رشته داروسازی انجام دهید را به‌صورت مختصر نام می‌بریم:

  • تحقیق درباره دانشگاه: چندین دانشگاه در کشور مجارستان رشته داروسازی را ارائه می‌دهند و شما باید قبل از همه چیز، درباره دانشگاه موردنظر خود تحقیق کنید. دانشگاهی را برای تحصیل داروسازی انتخاب کنید که اعتبار علمی بالایی دارد.
  • بررسی شرایط تحصیل در مجارستان داروسازی : بعد از انتخاب دانشگاه، وب‌سایت آن را به طور کامل بررسی کنید و معیارهای دانشگاه موردنظر خود برای دریافت پذیرش را مطالعه نمایید. برای مثال، ممکن است برخی از دانشگاه‌ها برای رشته داروسازی، نمره خاصی برای دروسی مانند شیمی یا زیست‌شناسی در نظر گرفته باشند.
  • آماده‌سازی مدارک: در قسمت‌های قبل گفتیم که برای دریافت پذیرش و تحصیل داروسازی در مجارستان به چه مدارکی نیاز دارید. توجه داشته باشید که تمام مدارک شما باید به‌صورت ترجمه شده و رسمی ارائه شوند.
  • ثبت‌نام در آزمون ورودی: زمانی که همه مدارک خود را آماده کردید، نوبت به آن می‌رسد که در آزمون ورودی دانشگاه موردنظرتان شرکت نمایید. اگر در این آزمون نمره قبولی را بگیرید، به‌احتمال خیلی زیاد با درخواست پذیرش شما برای تحصیل داروسازی در مجارستان موافقت خواهد شد.

آزمون‌های ورودی رشته داروسازی در مجارستان

در قسمت‌های قبل به‌اختصار گفتیم که برای تحصیل در رشته داروسازی در کشور مجارستان باید حتماً در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود نمره قبولی را بگیرید. البته در برخی شرایط خاص مانند داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با نمره بسیار عالی، شاید نیازی به شرکت در این آزمون نباشد. بااین‌حال، سایر متقاضیان باید حتماً در این آزمون‌ها پذیرفته شوند. زیرا آزمون ورودی رشته داروسازی در مجارستان مشخص می‌کند که فرد متقاضی تا چه حد برای ورود به این رشته آمادگی دارد.

هر یک از آزمون‌های ورودی برای دانشگاه‌های متعدد مجارستان به‌صورت مجزا برگزار می‌شوند و به همین دلیل ویژگی‌ها و قوانین آنها با یکدیگر متفاوت است. سؤالات این آزمون در رشته داروسازی بیشتر از همه روی حوزه‌های شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک و ریاضیات مطرح می‌شوند. آزمون‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند و با کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها، می‌توانید شانس خود را برای موفقیت در آنها افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم صفحه آزمون ورودی داروسازی مجارستان را مطالعه کنید تا با شرایط این آزمون ها آشنا شوید.

شیوه تدریس داروسازی در مجارستان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خیلی از افراد برای تحصیل داروسازی کشور مجارستان را انتخاب می‌کنند، شیوه تدریس اساتید این کشور است. بیشتر مواقع شیوه تدریس این رشته به‌صورت کاملاً آکادمیک، تئوری و عملی انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند با ترکیب این شیوه‌ها، در محیطی شاداب و پر انرژی دروس را با بالاترین کیفیت فرابگیرند. این نوع شیوه تدریس داروسازی در مجارستان باعث می‌شود که دانشجویان این رشته پایه علمی بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند و بتوانند در شغل آینده خود موفق شوند.

دکتری داروسازی در مجارستان

به‌طورکلی، مدت زمان رشته داروسازی 5 سال است و بعد از گذراندن این بازه زمانی، شما می‌توانید مدرک دکتر داروسازی را دریافت کنید. این مدرک در مجارستان و حتی سایر کشورهای اروپایی مورد قبول واقع می‌شود و به همین دلیل بعد از تحصیل، شما می‌توانید در کشور خودمان نیز با استفاده از همین مدرک مشغول به کار شوید.

دکتری داروسازی در مجارستان

دانشگاه‌های داروسازی مجارستان

شما می‌توانید برای تحصیل داروسازی در مجارستان به دانشگاه‌های پزشکی این کشور مراجعه کنید. این دانشگاه‌ها که رشته داروسازی را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهند، سالانه میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی هستند. در این قسمت، بهترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌های داروسازی در کشور مجارستان را مشاهده می‌کنید:

  • دانشگاه سملوایز با رتبه ۶۵۳
  • دانشگاه سگد با رتبه بین ۵۵۱ تا ۵۶۰
  • دانشگاه دبرسن با رتبه بین ۶۵۱ تا ۷۰۰
  • دانشگاه پچ با رتبه بین ۷۰۱ تا ۷۵۰

رتبه‌بندی‌های بالا برای دانشگاه‌های داروسازی مجارستان بر اساس وب‌سایت معتبر QS در نظر گرفته شده‌اند. ازاین‌رو، شما می‌توانید با تحصیل در دانشکده داروسازی در دانشگاه‌هایی که پیش‌ازاین نام بردیم، از اعتبار مدرک خود اطمینان داشته باشید.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان

شهریه دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در مجارستان بسته به مقطع و دانشگاه موردنظر شما می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌طورکلی، این شهریه بیشتر مواقع بین ۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در نظر گرفته می‌شود. این میزان شهریه بسته به دانشگاه انتخابی شما کاملاً متفاوت است. به همین دلیل هم قبل از پرداخت شهریه، مطمئن شوید که باید در دانشگاه موردنظر خود چقدر هزینه پرداخت کنید. بیشتر مواقع قبل از ثبت‌نام، این هزینه به‌حساب دانشگاه پرداخت می‌شود.

شهریه و هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان

علاوه بر شهریه دانشگاه، برای تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان باید هزینه‌های زندگی را نیز حساب کنید. به‌عنوان‌مثال، هزینه‌های اقامت، حمل و نقل، غذا، مواد موردنیاز برای ادامه تحصیل و سایر هزینه‌های شخصی در این دسته قرار می‌گیرند. این موضوع هم تا حد زیادی به سبک زندگی دانشجویان و شهر محل زندگی آنها بستگی دارد. اما به‌طورکلی، می‌توان انتظار داشت که هزینه شخصی دانشجویان بین‌المللی در کشور مجارستان بین 1200 تا 1400 یورو به‌صورت ماهیانه متغیر باشد.

بورسیه تحصیلی برای رشته داروسازی در مجارستان

متقاضیان رشته داروسازی در مجارستان در صورت داشتن شرایط موردنیاز، می‌توانند برای استفاده از بورسیه‌های تحصیلی این کشور اقدام کنند. این بورسیه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند که بخشی از هزینه‌های شهریه و یا حتی گاهی مواقع هزینه‌های زندگی در مجارستان را نیز برای آنها پوشش ‌دهند.

برای استفاده از بورسیه‌های تحصیلی مجارستان در رشته داروسازی باید حتماً شرایط دریافت آنها را داشته باشید. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در رشته داروسازی در مجارستان را نام می‌بریم:

  • بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum
  • بورسیه تحصیلی Erasmus+
  • بورسیه بنیاد عمومی تمپوس
  • بورسیه‌های خارجی
  • بورسیه خاص دانشگاه

آیا امکان کار بعد از تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان وجود دارد؟

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم، در کشور مجارستان شرکت‌های دارویی مشهور و مؤسسات تحقیقاتی مختلفی وجود دارند. ازاین‌رو، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم، در این مکان‌ها مشغول به کار شود. این مراکز باعث می‌شوند که چشم‌اندازهای شغلی نسبتاً خوبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی در کشور مجارستان به وجود بیایند.

آیا امکان کار بعد از تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان وجود دارد؟

قوانین تحصیل داروسازی در مجارستان

تدریس داروسازی در مجارستان بر اساس برنامه‌ریزی و قوانین خاصی انجام می‌شود و دروس تخصصی مانند دارودرمانی، فارماکولوژی، فناوری دارویی، شیمی دارویی و داروسازی به‌صورت تخصصی به دانشجویان تدریس می‌شوند.

تعداد زیادی از دروس داروسازی به‌صورت عملی به دانشجویان تدریس می‌شوند و آنها می‌توانند در آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌های محلی و یا بیمارستان‌ها تجربیات زیادی به دست بیاورند. بعد از اتمام هر ترم، امتحانات و ارزیابی‌هایی در دانشگاه‌ها انجام می‌شوند. بسته به درس موردنظر، این امتحانات می‌توانند به‌صورت کتبی، عملی، پروژه تحقیقاتی و یا کار آزمایشگاهی باشد.

خدمات راه دانشجویان نوین آسیا برای تحصیل داروسازی در مجارستان

اگر شما هم قصد تحصیل داروسازی در مجارستان را دارید، بهتر است از اطلاعات به‌روز راه دانشجویان نوین آسیا بهره‌مند شوید. این مؤسسه با استفاده از جدیدترین اطلاعات، به طور کامل شما را برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان راهنمایی می‌کنند.

به کمک مشاوره‌های این مؤسسه، تاکنون تعداد زیادی از علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی و به‌خصوص رشته داروسازی، توانسته‌اند برای تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به مجارستان مهاجرت کنند. تنها کافی است که با این مؤسسه تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.

سؤالات متداول

بهترین دانشگاه‌های مجارستان برای رشته داروسازی کدام‌اند؟

بهترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌های مجارستان که می‌توان در آن برای رشته داروسازی مشغول به تحصیل شد، دانشگاه‌های سگد، دبرسن، سملوایز و پچ هستند.

آیا امکان تحصیل داروسازی در مجارستان بدون کنکور وجود دارد؟

متقاضیان رشته داروسازی نیازی به شرکت در کنکور سراسری برای قبولی در دانشگاه‌های مجارستان ندارند. در عوض، این افراد باید در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود در رشته داروسازی در مجارستان ثبت‌نام کرده و پذیرفته شوند.

تدریس داروسازی در مجارستان به چه صورت انجام می‌شود؟

نحوه تدریس برخی از دروس داروسازی با برخی دیگر متفاوت است. اما به‌طورکلی، تدریس این رشته به‌صورت تئوری و عملی به‌صورت ترکیبی است. آزمایشگاه‌های زیادی در دانشگاه‌های این کشور وجود دارند که دانشجویان می‌توانند به‌صورت عملی، دروس موردنظر را یاد بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *