جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

در میان رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های مجارستان، رشته دندانپزشکی طرفداران بسیار زیادی دارد و سالیانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری برای تحصیل در این رشته به مجارستان مهاجرت می‌کنند. ازاین‌رو، اگر شما هم قصد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را دارید، بهتر است حتماً از قبل اطلاعات کاملی درباره این موضوع به دست بیاورید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، از دانشگاه موردنظر خود در رشته دندانپزشکی پذیرش بگیرید. در این مطلب به طور کامل درباره شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان و هزینه آن صحبت خواهیم کرد.

علت محبوبیت تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

کشور مجارستان دوره‌های بسیار خوبی در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد و به همین دلیل هم یک مقصد عالی برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. در این کشور امکانات بسیار پیشرفته و مدرنی برای رشته‌های مهمی مانند پزشکی و دندانپزشکی وجود دارند. ازاین‌رو، افرادی که به حوزه‌های دندانپزشکی علاقه دارند، می‌توانند تجربیات بسیار زیادی در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی در این رشته به دست بیاورند.

از دیرباز تاکنون دانشگاه‌های مجهز و معتبری در مجارستان وجود داشتند که رشته دندانپزشکی را با بالاترین کیفیت به دانشجویان ارائه می‌دادند. باتوجه‌به این موارد، می‌توانید متوجه شوید که چرا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان تا این حد مورد محبوبیت دانشجویان بومی و به‌خصوص دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

به‌احتمال خیلی زیاد باتوجه‌به مواردی که پیش‌ازاین گفتیم متوجه می‌شوید که یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان، امکانات بسیار زیاد دانشگاه‌های این کشور است. علاوه بر این، تحصیل رشته دندانپزشکی در مجارستان مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه، برخی از مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

◉ سطح بالای دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های متعدد و با سطح علمی بسیار بالایی در کشور مجارستان وجود دارند که شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که برای تحصیل، بهترین مقصد در اروپا برای شما هستند. اساتید مجرب و محققان بسیار زیادی در این دانشگاه‌ها در رشته‌های دندانپزشکی تدریس می‌کنند. به همین دلیل هم با تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های مجارستان، سطح علمی شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

◉ امکان استفاده از بیمه درمانی

دانشجویان بین‌المللی هنگام ورود به کشور مجارستان از طریق تحصیل، می‌توانند از تمام خدمات بیمه درمانی استفاده کنند. به‌طورکلی، پرداخت بیمه برای همه افراد ضروری است و به همین دلیل هم آنها می‌توانند از همه خدمات بیمه درمانی با بالاترین کیفیت بهره‌مند شوند.

◉ اعتبار بالای مدرک تحصیلی

از مهم‌ترین نگرانی‌های خیلی از دانشجویان بین‌المللی موقع تحصیل دندانپزشکی در مجارستان ۲۰۲۰ یا حتی سال‌های دیگر، این بود که آیا مدارک ارائه شده از طرف دانشگاه‌های این کشور اعتبار کافی دارند یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که تمام مدارک ارائه شده از طرف دانشگاه‌های معتبر مجارستان در رشته دندانپزشکی اعتبار بسیار بالایی دارند. به‌عبارت‌دیگر، مدارک صادر شده از طرف دانشگاه‌های مجارستان در سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی نیز مورد قبول واقع می‌شوند.

◉ عضویت دانشگاه مجارستان در سازمان بهداشت جهانی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجارستان در سازمان بهداشت جهانی عضو هستند. این مسئله موجب می‌شود که راه شما موقع تحصیل و یا حتی بعد از آن، بسیار درخشان‌تر باشد و بتوانید به حوزه‌های خیلی گسترده‌تری دست پیدا کنید.

عضویت دانشگاه مجارستان در سازمان بهداشت جهانی

◉ امکان تحصیل به زبان انگلیسی

زبان مردم مجارستان، زبان مجاری است. بااین‌حال، همه دروس دندانپزشکی در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. به همین دلیل هم اگر دانش زبان انگلیسی شما کامل باشد، موقع تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

◉ امکان گذراندن دوره پیش پزشکی یا فاندیشن

برای این که دانشجویان بین‌المللی و یا سایر دانشجویان خود را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان آماده کنند، باید در یک دوره یک‌ساله با نام دوره فاندیشن یا دوره پیش پزشکی شرکت کنند. این دوره برای کسانی که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعف دارند، یک گزینه کاملاً مناسب است و بهتر می‌توانند خود را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی آماده کنند.

◉ امکان مسافرت به سایر کشورهای منطقه شنگن

زمانی که شما ویزای تحصیلی مجارستان را گرفته و برای تحصیل به این کشور می‌روید، می‌توانید به سایر کشورهای منطقه شنگن نیز تردد داشته باشید. در این صورت، تجربیات بسیار زیادی در کشورهای بزرگ و زیبای منطقه شنگن به دست خواهید آورد.

◉امکان اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی

بعدازاین که در رشته دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شدید، در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانید برای کار کردن اقدام کنید. نکته جالب‌توجه درباره این موضوع این است که شما می‌توانید حتی برای کار کردن، به سایر کشورهای منطقه شینگن بروید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

درصورتی‌که شما شرایط تحصیل در مجارستان دندانپزشکی را داشته باشید، می‌توانید به این کشور مهاجرت تحصیلی کنید. مهم‌ترین شرط برای تحصیل در این رشته در کشور مجارستان، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر شما است. ازآنجاکه رقابت بسیار شدیدی برای ورود به دانشگاه‌های مجارستان و به‌خصوص رشته دندانپزشکی وجود دارد، متقاضیان می‌توانند با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های مختلف مجارستان، به این دانشگاه‌ها راه پیدا کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

علاوه بر این، اگر گپ تحصیلی شما کمتر باشد، شانس بیشتری برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان خواهید داشت. داشتن هزینه لازم به‌عنوان تمکن مالی و یا مدارک بورسیه، از دیگر شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به شمار می‌آیند.

مدارک لازم برای پذیرش دندانپزشکی در مجارستان

ممکن است مدارک هر یک از دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل دندانپزشکی با مدارک دانشگاه‌های دیگر متفاوت باشند. اما به‌طورکلی، مدارکی مانند ریزنمرات ۳ سال دبیرستان، توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و سایر موارد این‌چنینی در همه دانشگاه‌ها ضروری هستند. علاوه بر این، شما باید مدرکی برای بورسیه و یا نامه تمکن مالی به دانشگاه ارائه دهید.

همچنین برای ثبت‌نام، باید شهریه دانشگاه را نیز پرداخت کرده باشید. آماده‌سازی مدارک و عدم نقص در آنها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش شانس موفقیت شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌ های مجارستان در رشته دندانپزشکی داشته باشد.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم، در کشور مجارستان دانشگاه‌های متعددی وجود دارند و ممکن است متقاضیان دنداپزشکی بخواهند در هر یک از این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوند. در این قسمت، دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان در مجارستان در رشته دنداپزشکی را نام می‌بریم. با تحصیل در این دانشگاه‌ها، هیچ مشکلی برای کار کردن در کشور ایران نخواهید داشت. زیرا مدارک این دانشگاه‌ها از نظر وزارت بهداشت و درمان کشور ایران نیز مورد تأیید هستند.

1. دانشگاه سملوایز

یکی دیگر از دانشگاه‌های بسیار پرطرفدار و قدیمی کشور مجارستان که رشته دنداپزشکی را با کیفیت بالا ارائه می دهد، دانشگاه سملوایز است که سال تأسیس آن به ۱۷۶۹ می‌رسد. این دانشکده با سال‌ها تجربه بسیار درخشان در این زمینه، برنامه درسی فوق‌العاده دقیقی برای رشته دندانپزشکی ارائه می‌دهد و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند بعد از پذیرفته شدن در آزمون ورودی این دانشگاه، برای تحصیل در آنجا آماده شوند.

دانشگاه سملوایز برای تحصیل دندانپزشکی

در دانشگاه سملوایز رشته‌هایی مانند ارتودنسی، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، جراحی دهان و سایر موارد این‌چنینی با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند. تمام واحدهای دنداپزشکی در این دانشگاه با استفاده از امکانات کاملاً مدرن و از طرف اساتید مجرب تدریس می‌شوند. برای آشنایی بیشتر به صفحه دانشگاه سملوایز مراجعه کنید.

2. دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد یکی از بهترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در مجارستان شناخته می‌شود که متقاضیان بین‌المللی زیادی را از سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند. در این دانشگاه برنامه‌های درسی به‌صورت کاملاً جامع ارائه می‌شوند و علاقه مندان به دنداپزشکی علاوه بر افزایش دانش نظری خود، از نظر تئوری هم مهارت‌های بسیار زیادی به دست می‌آورند. در دانشگاه سگد، رشته دندانپزشکی در زمینه‌های مختلفی مانند پروتزهای دندانی، پریودنتولوژی، جراحی دهان و پزشکی دهان، دروس با بالاترین کیفیت ارائه می‌شوند. در مقاله دانشگاه سگد درباره این دانشگاه توضیح داده‌ایم.

3. دانشگاه پچ

از دیگر دانشگاه‌های پرطرفدار در کشور مجارستان با برنامه‌های آموزشی متنوع در رشته دندانپزشکی، می‌توان به دانشگاه فوق‌العاده پچ اشاره کرد. در این دانشگاه آموزش‌های تئوری و عملی در رشته دندانپزشکی از طرف اساتید مجرب به دانشجویان ارائه می‌شوند. دانشجویان علاقه‌مند به رشته دندانپزشکی می‌توانند در یکی از حوزه‌های جراحی دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، ایمپلنتولوژی و سایر موارد این‌چنینی مشغول به تحصیل شوند. برای آشنایی با این دانشگاه به صفحه دانشگاه پچ مراجعه کنید.

4. دانشگاه دبرسن

دانشگاه دبرسن نیز یکی از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان در مجارستان در رشته دنداپزشکی شناخته می‌شود که با استفاده از روش‌های نوآورانه و مدرن، دروس این رشته را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در این دانشگاه امکانات و آزمایشگاه‌های مجهزی وجود دارند و تحصیل در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی برای علاقه‌مندان به این حوزه می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

خوشبختانه هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی دیگر مناسب‌تر است. همین امر موجب شده که دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی از سراسر دنیا کشور مجارستان را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنند.

به‌طورکلی، هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان تا حد خیلی زیادی به مقطع شما و دانشگاه انتخابی‌تان بستگی دارد. اما کلاً هزینه موردنیاز برای تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های مجارستان ممکن است سالیانه بین ۱۶۵۰۰ تا ۱۸ هزار دلار متغیر باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

البته به جز شهریه دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی باید هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان را نیز مورد بررسی قرار دهند. هزینه‌های زندگی بسته به شهر و سبک زندگی شما می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال، برای هزینه‌هایی مانند اجاره‌خانه، خوردوخوراک، تردد و سایر هزینه‌های شخصی باید به‌صورت ماهیانه بین 1200 تا 1400 یورو داشته باشید. می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود از مسکن به‌صورت مشترک استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان باید هزینه‌های دیگری برای خرید کتاب، ابزار و آلات دندانپزشکی، روپوش و سایر لوازم ضروری کنار بگذارید. این هزینه‌ها بسته به دانشگاه انتخابی شما می‌توانند با یکدیگر فرق داشته باشند. از دیگر هزینه‌های تحصیل دنداپزشکی در مجارستان، می‌توان به مواردی مانند بیمه درمانی، هزینه درخواست ویزا، بلیت پرواز و هزینه‌های احتمالی سفر اشاره کرد.

تمکن مالی برای ویزای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی این مقاله گفتیم، یکی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، داشتن تمکن مالی است. نامه تمکن مالی، مدرکی است که از طرف بانک ارائه می‌دهید و در واقع نشان می‌دهید که هزینه لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه موردنظر خود در مجارستان را دارید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

میزان تمکن مالی بر اساس دانشگاه و نوع بورسیه شما می‌تواند متفاوت باشد. با دریافت بورسیه، شما امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان را خواهید داشت. البته برای دریافت بورسیه باید شرایط خاصی داشته باشید که با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه، می‌توانید از این شرایط آگاه شوید.

آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در مجارستان

برخی از دانشگاه‌های مجارستان برای جذب دانشجویان، آن‌ها را با استفاده از آزمون ورودی مورد سنجش قرار می‌دهند. این آزمون‌ها با این هدف برگزار می شوند تا دانشگاه مطمئن شود که فرد متقاضی پیش‌زمینه کافی برای ورود به این رشته را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در مجارستان، می توانید با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید. در صفحه آزمون دندانپزشکی مجارستان درباره این آزمون بیشتر توضیح داده‌ایم.

نحوه اخذ پذیرش دندانپزشکی در مجارستان

برای رشته دندانپزشکی در مجارستان و دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر خود، باید برنامه‌ریزی خیلی دقیقی داشته باشید. در این قسمت، به‌صورت مختصر نحوه اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی از دانشگاه‌های مجارستان را برای شما توضیح خواهیم داد. بهتر است حتماً برای انجام هر یک از این مراحل، از کارشناسان راه دانشجویان نوین آسیا کمک بگیرید.

  • انتخاب دانشگاه بر اساس شرایط
  • آماده‌سازی مدارک
  • ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود
  • درخواست ویزای تحصیلی

خدمات راه دانشجویان نوین آسیا برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

اگر شما هم قصد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را دارید، بهتر است حتماً به کمک افراد متخصص در این زمینه این کار را انجام دهید. در میان مؤسسات مختلفی که شاید فقط به‌صورت تئوری نحوه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را برای شما توضیح دهند، مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا به‌صورت کاملاً عملی، فرایند مهاجرت تحصیلی به مجارستان و تحصیل در رشته دندانپزشکی را برای شما تسهیل و تسریع می‌کنند. اگر هر سؤالی هم درباره شرایط تحصیلی دندانپزشکی در مجارستان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید تا به شما پاسخ دهند.

سؤالات متداول

آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان وجود دارد؟

برخی از دانشجویان اگر واجد شرایط باشند، می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. برخی از این بورسیه ها، شهریه دانشگاه و برخی دیگر علاوه بر شهریه، هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهند. همین امر موجب می شود که تحصیل دندانپزشکی در مجارستان برای این افراد تقریبا رایگان باشد.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان کدام اند؟

علاقه‌مندان به رشته دندانپزشکی می توانند برای تحصیل در مجارستان، به دانشگاه های معتبر این کشور مانند سگد، دبرسن، پچ و سملوایز درخواست پذیرش بدهند.

دروس دندانپزشکی در مجارستان به چه زبانی تدریس می شوند؟

تقریبا همه دروس رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های بزرگ و مشهور مجارستان، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان بین‌المللی در صورت داشتن دانش زبان، هیچ مشکلی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *