جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویزای تحصیلی مجارستان

مجارستان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود که در قاره اروپا واقع شده است. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور، هزینه مناسب تحصیل و زندگی در مقایسه با برخی از کشورهای دیگر اروپایی است. ازاین‌رو، بسیاری از ایرانیان به دنبال دریافت ویزای تحصیلی مجارستان هستند تا بتوانند از طریق آن، تجربه زندگی آرامی را در مجارستان کسب کنند. اگر شما هم قصد دریافت ویزا تحصیلی مجارستان را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی دراین‌باره به‌دست بیاورید.

 به‌طورکلی تحصیل در یک کشور خارجی و مدرن می‌تواند زمینه را برای ارتقای شغلی و کسب مهارت‌های مختلف به‌وجود بیاورد. ازاین‌رو، بسیاری از جوانان در ایران قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند که یکی از بهترین مقاصد برای آنها، کشور مجارستان است. در این کشور کیفیت زندگی بسیار بالا بوده و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تجارب زیادی در زمینه‌های مختلف کسب کنند.

دریافت ویزای تحصیلی مجارستان و یا هر کشور دیگری می‌تواند چالش‌های بسیار زیادی برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد. مهم‌ترین عواملی که می‌تواند شانس شما را برای دریافت ويزای تحصيلي مجارستان افزایش دهد، برنامه‌ریزی درست و آماده‌سازی دقیق مدارک است.

باتوجه‌ به این موارد، شما می‌توانید احتمال رد شدن درخواست ویزای خود را به حداقل برسانید. به‌این‌منظور، کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، تمام مدارک خود را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای آماده کرده و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

شرایط ویزای تحصیلی مجارستان

برای‌این‌که بتوانید از دانشگاه موردنظر خود در کشور مجارستان پذیرش بگیرید، باید شرایط خاصی داشته باشید. در غیر این صورت، درخواست شما رد می‌شود.

در ادامه، برخی از مهم‌ترین شرایط ویزای تحصیلی مجارستان را نام می‌بریم که در صورت داشتن این شرایط، شانس شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه این کشور تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

✔ نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی در مجارستان

 اولین و مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، داشتن نامه پذیرش از مؤسسات آموزشی مختلف در مجارستان است. مؤسسات آموزشی مجارستان دوره‌های آمادگی مختلفی ارائه می‌دهند که با گذراندن این دوره‌ها، می‌توانید شانس خود را برای پذیرفته شدن در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان افزایش دهید. در این نامه باید اطلاعات کامل دوره موردنظر شما مانند مدت تحصیل و طول دوره، برنامه تحصیل و تاریخ شروع و پایان آن درج شود.

پیشنهاد می‌کنیم که به‌محض دریافت نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی موردنظر خود در مجارستان، برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. زیرا ممکن است مدت‌ زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان کمی به طول بینجامد.

✔ پاسپورت معتبر

افرادی که قصد دریافت ويزای تحصيلي مجارستان را دارند، باید حتماً پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۶ ماه ارائه دهند. دلیل این موضوع هم این است که پاسپورت شما بعد از رفتن به کشور مجارستان نباید تا شش ماه بعد منقضی شود. ازاین‌رو، قبل از درخواست برای دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر خود در مجارستان حتماً پاسپورتتان را تمدید کنید.

✔ تمکن مالی

یکی دیگر از شرایط ویزای تحصیلی مجارستان که باید حتماً داشته باشید، مقدار تمکن مالی در حساب بانکی شماست. به‌منظور نشان دادن تمکن مالی، در کنار مدارک دیگر، باید مدارکی از بانک دریافت کنید تا نشان دهد که در شش ماه گذشته هزینه موردنیاز در حساب بانکی شما وجود داشته است.

علاوه‌بر هزینه موردنیاز برای شهریه دانشگاه در مجارستان، شما باید هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز مدنظر قرار دهید.

تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

این امر نیز بستگی به شهر انتخابی شما دارد و شاید هزینه‌های زندگی در برخی شهرها کمتر از شهرهای دیگر باشد. ازاین‌رو، نمی‌توان هزینه ثابتی برای تمکن مالی در نظر گرفت و شما با تماس با مشاوران ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، می‌توانید از میزان تمکن مالی آگاه شوید.

✔ بیمه سلامت

هر کسی که قصد تحصیل در کشورهای خارجی را داشته باشد، باید حتماً خود را بیمه کند. این بیمه برای مدت‌زمان اقامت فرد در مجارستان در نظر گرفته می‌شود که باید تمام موارد درمان پزشکی، بستری شدن در بیمارستان و یا حتی بازگشت فرد به کشور برای شرایط اورژانسی را پوشش دهد.

انواع ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان شامل نمونه‌های مختلفی می‌شود که افراد می‌توانند بر اساس شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب نمایند.

انواع ویزای تحصیلی مجارستان

در ادامه، هر یک از انواع ويزای تحصيلي مجارستان را نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم که برای چه افرادی مناسب هستند.

1. ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت مجارستان

 همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، این نوع ویزای تحصیلی برای افرادی مناسب است که قصد شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجارستان را دارند. طول این دوره‌ها نهایتاً به ۹۰ روز می‌انجامد و بیشتر برای دوره‌های مختلف مانند سمینارها یا کارگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازآنجاکه این ویزا اعتبار کمی دارد، مدت‌زمان صدور آن هم به نسبت کمتر است. برای‌این‌که بتوانید ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت مجارستان را دریافت کنید، باید نامه پذیرش از دوره موردنظر خود را ارائه دهید.

2. ویزای تحصیلی بلندمدت مجارستان

ویزای تحصیلی بلندمدت در مقابل کوتاه‌مدت قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که با استفاده از آن می‌توانید در بازه زمانی خیلی طولانی‌تری تا چند سال در کشور مجارستان بمانید و به تحصیل خود ادامه دهید. ازاین‌رو، غالباً دانشجویانی از این ویزای تحصیلی استفاده می‌کنند که قصد تحصیل در یکی از مقاطع دانشگاهی مانند کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و یا دکتری را دارند. داشتن نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر در مجارستان، بیمه درمانی و تمکن مالی، برخی از مهم‌ترین شرایط برای دریافت این ویزای بلندمدت به شمار می‌آیند.

3. ویزای کارآموزی مجارستان

 گاهی مواقع برخی از دانشجویان قصد گذراندن دوره‌های کارآموزی در کشور مجارستان را دارند. در این شرایط، با استفاده از ویزای کارآموزی می‌توانند در مراکز تحقیقاتی مختلفی مشغول به گذراندن این دوره‌ها شوند. البته قبل از دریافت ویزای کارآموزی، باید حتماً مدرکی مبنی بر پذیرش آنها در این دوره‌ها ارائه دهند تا بتوانند ویزای کارآموزی بگیرند.

4. ویزای تبادل دانشجو در مجارستان

درصورتی‌که قصد شرکت در برنامه‌های تبادل بین مؤسسه‌های اصلی و مؤسسه‌های آموزشی در مجارستان را دارید، می‌توانید از ویزای تبادل دانشجو استفاده کنید. با استفاده از این ویزا، امکان شرکت در دوره‌های برنامه تبادل که معمولاً به مدت یک سال یا یک ترم به طول می‌انجامد را خواهید داشت. البته برای دریافت این ویزا هم مانند نمونه‌های قبلی، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهند در برنامه تبادل دانشجو در مجارستان پذیرفته شده‌اید و مؤسسه میزبان برای شما نامه پذیرش ارسال کرده است.

5. ویزای کارآفرینی دانشجو مجارستان

در نهایت، آخرین نمونه از ویزای تحصیلی مجارستان که شما می‌توانید بسته به شرایط خود آن را دریافت کنید، ویزای کارآفرینی دانشجو است. این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند علاوه بر تحصیل، کسب‌وکار خود را در یک کشور راه‌اندازی کنند.

دانشجویان بین‌المللی با استفاده از ویزای کارآفرینی می‌توانند علاوه بر تحصیل، تجربیات ارزشمندی در کسب‌وکار در کشور مجارستان به دست آورده و مشغول به فعالیت‌های مختلفی شود. به‌منظور دریافت این ویزا، باید یک طرح تجاری، نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی در مجارستان، بیمه‌نامه و تمکن مالی ارائه دهید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

 همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم، برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان باید حتماً برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. مشورت با افراد آگاه در این زمینه می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

در این قسمت، مهم‌ترین مراحلی که باید برای دریافت ویزا تحصیلی مجارستان طی کنید را نام می‌بریم. باتوجه‌به این موارد، مدت‌ زمان صدور ويزای تحصيلي مجارستان برای شما خیلی سریع‌تر خواهد شد.

1. انتخاب مرکز آموزشی موردنظر در مجارستان

اول‌ازهمه، باید تعیین کنید که می‌خواهید در کدام یک از مراکز و مؤسسات آموزشی در کشور مجارستان مشغول به تحصیل شوید. این مراکز بسته به رشته شما می‌توانند متفاوت باشند. به‌عنوان‌مثال، برخی از دانشگاه‌ها فقط بعضی از رشته‌ها را ارائه می‌دهند.

2. جمع‌آوری مدارک

پیش‌ازاین ذکر کردیم که جمع‌آوری و آماده‌سازی مدارک تأثیر بسیار زیادی در کاهش مدت زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان دارد. ازاین‌رو، اگر می‌خواهید شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور افزایش دهید، بهتر است تمام مدارک را به طور کامل آماده کنید.

در ادامه مقاله، به‌صورت مفصل مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را نام خواهیم برد. اما به‌طورکلی، داشتن مدارکی مانند نامه تمکن مالی، نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی موردنظر، پاسپورت معتبر، بیمه درمانی برخی از مهم‌ترین آنها هستند.

3. تکمیل فرم برای درخواست ویزای تحصیلی مجارستان

 در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که فرم درخواست ويزای تحصيلي مجارستان را به طور کامل تکمیل کرده و ارائه دهید. تمام اطلاعات خواسته شده را در این فرم بگنجانید تا کارشناسان بعد از بررسی آن، از نیت و قصد دقیق شما برای مهاجرت به مجارستان آگاه شوند.

4. آپلود فرم درخواست ویزا

 اکنون فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی مجارستان به همراه سایر مدارک موردنیاز را ارائه دهید. سفارت کشور مجارستان تمام مدارک و شرایط شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت موافقت، از شما برای مصاحبه دعوت به عمل می‌آید.

5. شرکت در مصاحبه در سفارت مجارستان

 اگر درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان مورد قبول واقع شود، باید برای مصاحبه به سفارت مجارستان در شهر تهران مراجعه کنید. در سفارت تمام مدارک شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و سؤالاتی درباره دلیل سفر شما به مجارستان پرسیده می‌شود. با صداقت و اعتمادبه‌نفس بالا به تمام سؤالات پاسخ دهید.

6. صدور ویزای تحصیلی مجارستان

در نهایت، اگر همه مراحل را با موفقیت به انجام برسانید و درخواست شما مورد قبول واقع شود، بعد از یک بازه زمانی مشخص ویزای تحصیلی مجارستان برای شما صادر می‌شود. در صورت دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، باید برای سفر به این کشور آماده شوید.

مدارک ویزای تحصیلی مجارستان

همان‌طور که تاکنون چندین بار تأکید کردیم، آماده‌سازی مدارک در تسریع روند دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل باید از تمام مدارک موردنیاز برای دریافت این ویزا آگاه شوید تا بتوانید برای تحصیل به کشور مجارستان بروید. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین مدارک ویزای تحصیلی مجارستان را نام می‌بریم:

  • پذیرش و تاییدیه پرداخت کالج
  • ترجمه رسمی دیپلم و پیش و ریزنمراتشان
  • ترجمه رسمی مدرک دانشگاهی و ریزنمرات یا دیپلم ۱۲ ساله و ریزنمرات
  • تمکن مالی و پرینت حساب ۳ ماهه حامی دانشجو به انگلیسی
  • ترجمه رسمی سندملکی حامی دانشجو
  • گواهی رزرو محل اقامت در مجارستان
  • ترجمه‌ رسمی گواهی اشتغال به کار و حقوق حامی دانشجو
  • ترجمه رسمی روزنامه رسمی، جواز کسب یا پروانه مطب حامی دانشجو
  • ترجمه شناسنامه دانشجو و حامی
  • ترجمه تعهدنامه محضری پرداخت هزینه
  • ۲ قطعه عکس ۳/۵ در ۴/۵ جدید
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه
  • بیمه نامه یک‌ماهه شنگن
  • ۶۰ یورو هزینه صدور روادید

** تمام ترجمه‌ها باید به زبان انگلیسی و با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه باشد و مدت اعتبار آن یک سال است.

تمام این مدارک باید به‌صورت ترجمه شده ارائه شوند. لازم به ذکر است که علاوه بر مدارکی که نام بردیم، ممکن است در برخی دانشگاه‌ها مدارک دیگری نیز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان لازم باشد. به‌عنوان‌مثال، برای شرکت در مقطع دکتری در کشور مجارستان شما باید مقاله یا پروپوزال نیز ارائه دهید. ازاین‌رو، کارشناسان ما در راه دانشجویان نوین آسیا به شما کمک می‌کنند تا بسته به مقطع و رشته انتخابی خود در دانشگاه موردنظرتان در مجارستان، تمام مدارک را آماده کنید.

زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی مجارستان

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که بسیاری از متقاضیان ویزا تحصیلی مجارستان پرسند، درباره مدت‌زمان صدور این ویزا است. بسته به نوع ویزا، مدت‌زمان رسیدگی به درخواست آن هم می‌تواند متفاوت باشد. همان‌طور که گفتیم، مدت‌زمان ویزای کوتاه‌مدت تحصیلی سریع‌تر از ویزای بلندمدت است.

زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی مجارستان

حتی گاهی مواقع این امکان وجود دارد که بعد از بررسی مدارک، سفارت مجارستان از شما مدارک بیشتری بخواهد. این امر می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان شود. این در حالی است که اگر تمام مدارک شما کامل باشند، احتمالاً می‌توانید در زمان سریع‌تری ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنید. به‌طورکلی، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان ، بعد از مراجعه به سفارت و انجام مصاحبه و ارائه مدارک حداقل بین 4 تا 6 هفته طول می‌کشد.

هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی در مجارستان بسته به مقطع و رشته انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد. شما باید برای ویزای یک‌بار ورود و چندبار ورود هزینه مجزایی بپردازید. به‌منظور دریافت ویزای تحصیلی یک‌بار ورود، باید 60 یورو و برای ویزای چندبار ورود 110 یورو پرداخت کنید. درصورتی‌که مجبور به دریافت ویزای ترانزیت شوید و برای چند ساعت باید در فرودگاه بمانید، ۳۵ یورو پرداخت کنید.

علاوه‌براین، شما می‌توانید برای تسریع روند دریافت ویزای تحصیلی خود، هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید. اما به‌طورکلی، با مشورت کردن با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، می‌توانید از این هزینه‌ها به‌صورت کامل آگاه شوید. توجه داشته باشید که اگر درخواست ویزای تحصیلی مجارستان برای شما رد شود، هزینه پرداختی بازگشت داده نخواهد شد.

 تمکن مالی برای ویزای تحصیلی مجارستان

در قسمت مدارک و شرایط ویزای تحصیلی مجارستان به‌اختصار گفتیم که برای دریافت این ویزا باید حتماً نامه تمکن مالی از طرف بانک داشته باشید. به‌طورکلی، باید در حساب بانکی خود هزینه‌ای برای شهریه دانشگاه در مجارستان و هزینه‌های زندگی برای یک سال را داشته باشید. مقدار تمکن مالی برای صدور ویزای تحصیلی مجارستان حداقل معادل 10 تا 12 هزار یورو به ریال است.

اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان چقدر است؟

مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان هم مانند نمونه‌های قبلی، به طول دوره انتخابی شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر بخواهید در دوره‌های کوتاه‌مدت مجارستان شرکت کنید، باید در بازه زمانی کمتر از ۹۰ روز به کشور خود بازگردید.

اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان چقدر است؟

این در حالی است که ویزای بلندمدت تحصیلی بسته به مقطع تحصیلی شما می‌تواند بین ۲ تا ۴ سال اعتبار داشته باشد.

امکان تمدید ویزا تحصیلی مجارستان وجود دارد؟

درصورتی‌که اعتبار ویزای تحصیلی شما در کشور مجارستان به اتمام برسد و باز هم بخواهید در این کشور بمانید، می‌توانید آن را تا یک سال دیگر تمدید کنید. به‌منظور تمدید ویزای تحصیلی مجارستان باید تمام مدارکی که در ابتدا ارائه داده‌اید را بار دیگر آماده کنید. همچنین برای تمدید اقامت در کشور مجارستان بعد از فارغ‌التحصیلی هم می‌توانید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب برای شما عزیزان توضیح دادیم که ویزای تحصیلی مجارستان برای چه کسانی مناسب است و چطور باید آن را دریافت کرد. همان‌طور که گفتیم، برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان باید مدارک و شرایط خاصی داشته باشید و در این صورت است که شانس شما برای دریافت آن افزایش می‌یابد. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، اطلاعات خیلی دقیق‌تری درباره شرایط خود به‌منظور دریافت ویزا تحصیلی مجارستان به دست بیاورید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟

اولین و مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، داشتن نامه پذیرش است. نامه پذیرش دانشگاه با پذیرفته شدن در آزمون ورودی این دانشگاه برای متقاضیان صادر می‌شود.

چه مدت طول می‌کشد تا ویزای تحصیلی مجارستان صادر شود؟

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی مجارستان به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی‌توان بازه زمانی دقیقی برای آن در نظر گرفت. اما به‌طورکلی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صدور این ویزا تا چندین هفته به طول بینجامد.

آیا می‌توان بعد از فارغ‌التحصیلی همچنان در کشور مجارستان اقامت داشت؟

درصورتی‌که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مجارستان بخواهند بعد از اتمام درس خود نیز در این کشور بمانند، باید کاری مرتبط با رشته خود انتخاب کرده و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *