جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کالج اوسینا مجارستان

کالج اوسینا یکی از بهترین و معتبرترین کالج‌های مجارستان شناخته می‌شود که دوره‌های متعددی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. دانشجویان می‌توانند با شروع تحصیل در این کالج فوق‌العاده در کشور مجارستان، خود را برای آزمون ورودی دانشگاه موردنظرشان آماده کنند.

اگر شما هم می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های مجارستان و یا حتی سایر دانشگاه‌های اروپا مشغول به تحصیل شوید، به‌هیچ‌عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید. زیرا ما در این مطلب به طور کامل کالج اوسینا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به‌طورکلی، برای ورود به دانشگاه‌های مجارستان در رشته‌های مختلف، شما باید در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود ثبت‌نام کرده و نمره قبولی را به دست بیاورید. بااین‌حال، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای کسب نمره قبولی از دانشگاه موردنظر خود چالش‌های مختلفی دارند.

ممکن است برخی از این افراد دانش زبانی کافی نداشته باشند و یا برخی دیگر در حوزه‌های تخصصی رشته موردنظر خود اطلاعات ناقصی داشته باشند. در این شرایط، احتمال رد شدن آنها در آزمون ورودی دانشگاه‌ها بسیار زیاد است.

به‌منظور افزایش شانس خود برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه موردنظرتان، بهتر است در یکی از کالج‌های مجارستان ثبت‌نام کنید. در میان کالج‌های مختلف این کشور، کالج بین المللی اوسینا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسات آموزشی این کشور شناخته می‌شود که به‌راحتی می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را در آنجا آغاز کنید.

معرفی کالج اوسینا بوداپست

در ابتدا یک معرفی کلی درباره کالج اوسینا بوداپست در اختیار شما قرار می‌دهیم. این کالج که با نام کالج ابن‌سینا نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۵ در کشور مجارستان و شهر زیبای بوداپست تأسیس شد. از آن زمان تاکنون، تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین‌المللی (تا ۵ هزار دانشجو) قبل از آغاز دوره‌های تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، دوره‌های مختلفی را در آنجا گذراندند.

معرفی کالج اوسینا

مدیریت کالج اوسینا بر عهده شخصی ایرانی به نام دکتر شاهرخ میرزا حسینی است و تمام دروس با بالاترین کیفیت در اختیار متقاضیان و دانشجویان قرار می‌گیرند. کادر آموزشی این کالج با بالاترین دقت انتخاب می‌شوند و همچنین به‌خاطر شرکت اساتید در دوره‌های آموزشی مرتب، تمام دروس به‌صورت مدرن و جدید به دانشجویان ارائه می‌شوند.

رشته‌های کالج اوسینا

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز به‌اختصار گفتیم، کالج اوسینا در مجارستان رشته‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد و به همین دلیل هم هر کسی در هر رشته‌ای می‌تواند به‌راحتی در این کالج مشغول به تحصیل شود. در این قسمت، به‌صورت مختصر مهم‌ترین رشته‌های کالج اوسینا را نام می‌بریم.

1. دوره پیش پزشکی یا PRE MEDICAL

بسیاری از متقاضیان تحصیل در مجارستان ترجیح می‌دهند که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این کشور درس بخوانند. ازاین‌رو، آنها برای کسب اطلاعات کافی درباره این رشته و افزایش احتمال قبولی خود در آزمون ورودی دانشگاه موردنظرشان در کشور مجارستان، می‌توانند در دوره پیش پزشکی کالج اوسینا ثبت‌نام کنند.

دوره پیش پزشکی یا PRE MEDICAL

بعد از گذراندن دوره پیش پزشکی در این کالج، متقاضیان با دروس سال‌های اول و دوم رشته‌های پزشکی آشنا می‌شوند. تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته پیش پزشکی در این کالج، در آزمون ورودی دانشگاه‌های معتبر مجارستان و سایر کشورهای اروپایی پذیرفته شده‌اند.

2. دوره زبان انگلیسی

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از متقاضیان تحصیل در مجارستان و کشورهای دیگر اروپایی، دانش زبانی خیلی کمی دارند. در این شرایط، به‌احتمال خیلی زیاد بعد از تحصیل در هر کشوری با مشکل روبرو می‌شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز مشکلات این‌چنینی، آنها باید در کالج اوسینا ثبت‌نام کرده و دوره‌های زبان انگلیسی را به طور کامل به پایان برسانند.

به این منظور، از متقاضیان کالج اوسینا در شهر بوداپست یک آزمون تعیین سطح گرفته می‌شود تا آنها بتوانند بر اساس سطح دانش زبانی خود، در دوره مناسبی شرکت کنند. دوره‌های زبان انگلیسی در این کالج بر اساس استانداردهای اروپا و سیستم CEFR در نظر گرفته شده‌اند.

دانشجویان و متقاضیان می‌توانند در ماه‌های سپتامبر و ژانویه در هر سال برای شرکت در دوره زبان انگلیسی کالج اوسینا اقدام کنند. قبل از ورود به این دوره، یک آزمون شفاهی و کتبی از دانشجویان گرفته می‌شود تا بر اساس سطح زبان انگلیسی‌شان، بهترین دوره به آنها پیشنهاد شود.

دوره زبان انگلیسی اویسینا

در نهایت بعد از اتمام هر دوره، امتحاناتی از دانشجویان گرفته می‌شود تا بتوانند میزان پیشرفت خود را بسنجند. درصورتی‌که نمره موردنظر را بگیرند، می‌توانند به سطح بالاتر راه پیدا کنند و دانش خود را در زبان انگلیسی تا حد زیادی ارتقا دهند.

3. دوره پیش مهندسی

همان‌طور که از نام آن هم می‌توان حدس زد، دوره پیش مهندسی کالج بین المللی اوسینا برای افرادی است که قصد دارند در یکی از رشته‌های مهندسی مشغول به تحصیل شوند. ازاین‌رو، در این دوره، دروسی مانند ریاضی، فیزیک و زبان انگلیسی با بالاترین کیفیت به متقاضیان ارائه می‌شوند و آنها می‌توانند بعد از پایان دوره، خیلی راحت‌تر در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود در یکی از رشته‌های مهندسی پذیرفته شوند.

4. دوره پیش اقتصاد

علاقه‌مندان به رشته‌هایی مانند اقتصاد، حسابداری و مدیریت می‌توانند در دوره پیش اقتصاد کالج اویسینا ثبت‌نام کنند. در این دوره، بیشتر از همه روی دروسی مانند زبان انگلیسی، ریاضیات، دروس اقتصاد، دروس مربوط به بیزینس، مطالعات تجاری و سایر موارد این‌چنینی تمرکز می‌شود.

5. دوره آمادگی برای دبیرستان

علاوه بر دانشگاه، ممکن است خیلی از افراد قصد تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های مجارستان را داشته باشند. این موضوع برای کسانی که به همراه خانواده مهاجرت می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. این افراد می‌توانند با شرکت در دوره‌های کالج اوسینا، تا حد خیلی زیادی برای آزمون ورودی دبیرستان موردنظر خود در کشور مجارستان آماده شوند.

در این دوره‌ها علاوه بر دروس دیگر، جغرافیا و تاریخ کشور مجارستان نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. خوشبختانه دیپلم کشور مجارستان در کشور ایران نیز معتبر است و نیازی نیست هیچ نگرانی از این بابت داشته باشید.

6. دوره FEDE کالج اویسینا

یکی دیگر از دوره‌های کالج اویسینا که خیلی از متقاضیان می‌توانند در آنها ثبت‌نام کنند، دوره FEDE است که برای حوزه مهندسی IT است که در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس ارائه می‌شود. مانند کشور ایران، این رشته برای مقطع لیسانس به مدت ۴ سال و برای مقطع فوق‌لیسانس به مدت دو سال طول می‌کشد.

دوره FEDE کالج اویسینا

7. دوره‌های NCUK

مجموعه NCUK به ترکیبی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان گفته می‌شود که بیشتر از ۴۱ دانشگاه انگلیسی عضو آن هستند. حتی در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشورهای دیگر مانند کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند هم به آن اضافه شده‌اند و در حال حاضر تعداد آن به ۴۴ دانشگاه رسیده است. در این مجموعه برنامه‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌شوند.

کالج اوسینا در واقع تنها مرکز اروپایی است که در خارج از انگلستان واقع شده و مدرک صادر شده از طرف آن در مجموعه NCUK تأیید شده‌ است. در این کالج دوره‌های آموزشی متناسب با رشته‌های این مجموعه ارائه می‌شوند و متقاضیان می‌توانند بعد از اتمام این دوره، شانس خود را برای قبولی در دانشگاه‌های مجموعه NCUK تا حد زیادی افزایش دهند.

مزایای پذیرش در کالج اوسینا

یکی از مهم‌ترین مزایای پذیرش در کالج اوسینا در شهر بوداپست این است که شما می‌توانید شانس خود را برای موفقیت در رشته موردنظر خود در یکی از دانشگاه‌های مجارستان و یا حتی سایر کشورهای اروپایی افزایش دهید.

مزایای پذیرش در کالج اوسینا

علاوه بر این، نکته جالب‌توجه درباره دریافت پذیرش از کالج اوسینا این است که شما می‌توانید ویزای شنگن را به‌راحتی دریافت کنید. به منظور انجام این کار، می‌توانید درخواست دریافت ویزای شنگن بدهید و بعد از بررسی تمام مدارک و شرایط، ویزای تحصیلی شنگن برای شما صادر می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید خیلی راحت به سایر کشورهای اروپایی نیز تردد کنید.

خدمات کالج اوسینا

کالج اوسینا به‌منظور راحت‌تر شدن شرایط دانشجویان بین‌المللی، خدمات متعددی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

خدمات کالج اوسینا

در این قسمت برخی از مهم‌ترین خدمات این کالج را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم. به کمک این خدمات، زندگی در بوداپست مجارستان و تحصیل در این کالج برای دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

  • حمل و نقل از فرودگاه به کالج اوسینا: بعدازاین که شما از کشور خود به فرودگاه بوداپست در مجارستان رسیدید، از طرف کالج خودرویی برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید همراه آن به کالج بروید. البته توجه داشته باشید که برای ترتیب دادن ون، باید حداقل ۷ روز قبل از رسیدن خود ایمیلی به کالج اوسینا با مضمون شماره پرواز و زمان رسیدن خود ارسال کنید.
  • خدمات درمانی: یکی دیگر از خدماتی که با تحصیل در کالج اوسینا می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، خدمات درمانی کشور مجارستان است. البته برای بهره‌مندی از این خدمات، باید به‌صورت اجباری بیمه درمانی شده باشید. خوشبختانه این بیمه درمانی در سایر کشورهای اروپایی نیز اعتبار دارد.
  • کتابخانه بین‌المللی: در سومین طبقه کالج اوسینا، کتابخانه بین‌المللی بسیار بزرگی وجود دارد که دانشجویان این کالج می‌توانند با استفاده از کارت دانشجویی، کتاب موردنیاز خود را از کالج قرض بگیرند.
  • رستوران: در کالج بین المللی اوسینا رستورانی مبله و شیک در نظر گرفته شده است که دانشجویان می‌توانند وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود را به‌راحتی از آنجا تهیه کنند. در این رستوران غذاهای شرقی و مجارستانی با کیفیت بالایی سرو می‌شوند.
  • خدمات ورزشی: برخی خدمات ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، استخر شنا، پیست دو و سایر امکانات این‌چنینی برای علاقه‌مندان به ورزش در کالج اوسینا در نظر گرفته شده‌ است.
  • اینترنت رایگان: از دیگر خدمات فوق‌العاده این کالج، می‌توان به اینترنت رایگان آن اشاره کرد. دانشجویان می‌توانند برای اهداف دانشگاهی و تحقیقاتی خود در این کالج، از اینترنت رایگان آن بهره‌مند شوند.

 هزینه کالج اوسینا چقدر است؟

مقدار شهریه و هزینه کالج اوسینا تا حد خیلی زیادی به مقطع و رشته انتخابی شما بستگی دارد. در این قسمت، شهریه برخی از پرطرفدارترین رشته‌های این کالج را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

توجه داشته باشید که این هزینه‌ها برای سال تحصیلی ۲۰۲۳- ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. به همین دلیل هم ممکن است در سال‌های آینده هزینه آن افزایش پیدا کند. تمام این هزینه‌ها برای یک سال تحصیلی محاسبه می‌شوند و دانشجویان باید هر سال این هزینه را پرداخت کنند.

  • شهریه دوره پیش پزشکی: ۷۹۰۰ یورو
  • شهریه دوره زبان انگلیسی: ۵۹۰۰ یورو
  • شهریه دوره آموزش زبان آلمانی: ۶۴۰۰ یورو
  • شهریه دوره پیش مهندسی: ۶۹۰۰ یورو
  • شهریه دوره پیش اقتصاد: ۵۹۰۰ یورو
  • شهریه دوره‌های FEDE: دوره لیسانس ۴۹۰۰ یورو و فوق‌لیسانس ۵۹۰۰ یورو
  • شهریه دوره آمادگی دبیرستان: سال‌های تحصیلی نهم تا یازدهم ۸۴۰۰ یورو و دوازدهم ۹۴۰۰ یورو

نمایندگی کالج اوسینا در تهران

نکته جالب‌توجه درباره کالج بین‌المللی اوسینا این است که یک نمایندگی در کشور ایران و در شهر تهران دارد. به این منظور در رشته‌های مختلف که برای ثبت‌نام در کالج عقب مانده‌اند، می‌توانند در کلاس‌های تکمیلی نمایندگی کالج اوسینا در تهران ثبت‌نام کنند تا موقعی که برای دریافت ویزای خود منتظر هستند، از دروس عقب نمانند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره دوره‌های کالج اوسینا در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، دفتر کالج اوسینا در تهران وجود دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این مکان، اطلاعات بیشتری درباره نحوه ثبت‌نام در این کالج به دست بیاورند.

به‌علاوه، اگر شما هم قصد تحصیل در کالج اوسینا تهران یا مجارستان را دارید، می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا بهره‌مند شوید. اگر هر سؤال دیگری درباره کالج اوسینا در شهر بوداپست مجارستان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

سؤالات متداول

چه رشته‌هایی در کالج اوسینا ارائه می‌شوند؟

رشته‌های بسیار متنوعی در این کالج ارائه می‌شوند که برخی از مهم‌ترین آنها، دوره‌های پیش پزشکی، پیش مهندسی، پیش اقتصاد، زبان انگلیسی و زبان آلمانی هستند.

آیا مدیریت کالج اوسینا بر عهده فرد ایرانی است؟

بله، این کالج را شخصی ایرانی به نام دکتر شاهرخ میرزا حسینی مدیریت می‌کند و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دانشجویان از تمام از استانداردها برای تدریس دروس مختلف در این کالج، بهره ببرند.

هزینه تحصیل در کالج اوسینا چقدر است؟

هزینه پرداختی متقاضیان در این کالج بسته به مقطع و رشته انتخابی، می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه بین ۴۹۰۰ تا ۹۴۰۰ است و ممکن است در سال‌های آینده، این هزینه افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *