جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کالج مک دنیل مجارستان

کالج مک دنیل (McDaniel College) یکی از بهترین و محبوب‌ترین کالج‌های کشور مجارستان شناخته می‌شود که طرفداران زیادی در حوزه پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی و رشته‌های دیگر دارد. دوره‌های متنوع با بالاترین کیفیت در این کالج برگزار می‌شوند و به همین دلیل هم بسیاری از کسانی که قصد تحصیل در مجارستان را دارند، کالج مک دنیل را برای آغاز تحصیلات خود انتخاب می‌کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی نمایندگی کالج مک دنیل در ایران نیز وجود دارد. همین امر موجب شده که تحصیل در این کالج برای دانشجویان و متقاضیان ایرانی فوق‌العاده پرطرفدار باشد. در این مطلب، به طور کامل درباره کالج مک دنیل بوداپست صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم قصد دارید در این کالج مشغول به تحصیل شوید، بهتر است در ابتدا اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید و این مطلب را تا پایان مطالعه فرمایید.

معرفی کالج مک دنیل

کالج مک دنیل در سال ۱۹۹۴ در شهر زیبای بوداپست در مجارستان افتتاح شد و از آن زمان تاکنون، توانسته از نظر علمی به سطح بسیار بالایی برسد. مؤسس این کالج، شخصی به نام جورج وارگا بود که از دانشگاه مک دانل در آمریکا فارغ‌التحصیل شد و به‌خاطر علاقه بسیار زیادش به بهبود سیستم آموزشی در کشور مجارستان، این کالج را در مجارستان تأسیس کرد.

طی این سال‌ها، در این کالج دوره‌های پیش پزشکی و دوره‌های لیسانس با مدت‌زمان ۴ساله با بالاترین کیفیت در اختیار دانشجویان مختلف قرار می‌گرفته است. مهم‌ترین هدف کالج مک دنیل، بهبود سیستم آموزشی و انتقال آموزش باکیفیت ایالات متحده به مجارستان و اروپا بود.

معرفی کالج مک دنیل

اگر شما بخواهید در هر یک از دانشگاه‌های مجارستان و یا دانشگاه‌های سراسر جهان مشغول به تحصیل شوید، باید حتماً یک آزمون ورودی بدهید. در این شرایط، پذیرفته شدن در این آزمون ورودی برای بسیاری از دانشجویان و متقاضیان بین‌المللی دشوار است. بااین‌حال، ثبت‌نام در کالج مک دنیل باعث می‌شود که شما برای این آزمون‌ها تا حد خیلی زیادی آماده شوید و بتوانید در دانشگاه و رشته موردنظر خود در کشور مجارستان پذیرش بگیرید.

مزایای کالج مک دنیل

تحصیل در کالج مک دنیل برای دانشجویان و متقاضیان بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی دارد. همین امر موجب شده که بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور، بخواهند برای ثبت‌نام در کالج مک دنیل در مجارستان اقدام کنند.

مزایای کالج مک دنیل

در این قسمت، برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کالج مک دنیل بوداپست مجارستان را نام می‌بریم.

  • این دانشگاه بیشتر از ۳۰ سال قدمت دارد و همین امر موجب شده که بتواند برای تحصیلات دانشگاهی، کار متقاضیان را خیلی راحت‌تر برنامه‌ریزی آماده کنند.
  • در این مؤسسه آموزشی، دروس متنوعی ارائه می‌شوند که بر اساس ورودی دانشگاه و رشته موردنظر شما می‌توانند با یکدیگر فرق داشته باشند.
  • در این کالج شما می‌توانید در دوره‌های کوچک کلاسی شرکت کنید و تعاملات خود را افزایش دهید.
  • مدرک صادر شده از طرف کالج مک دنیل از طرف تمام دانشگاه‌های مطرح مجارستان مانند دانشگاه سملوایز، دانشگاه سگد، دانشگاه پچ و دانشگاه دامپزشکی بوداپست مورد قبول واقع می‌شوند.
  • همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، نمایندگی کالج مک دنیل در ایران وجود دارد. شما می‌توانید با تماس با مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا، اطلاعات بیشتری درباره خدمات آنها دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128469868 تماس بگیرید.
  • هزینه‌های زندگی در مجارستان و هم‌چنین شهریه موردنیاز برای کالج مک دنیل در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی مناسب‌تر است.
  • زمانی‌که شما در این کالج ثبت‌نام می‌کنید، احتمال موفقیت‌تان در آزمون ورودی دانشگاه موردنظر تا 90 درصد افزایش پیدا می‌کند.
  • در این کالج دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی وجود دارند و تعداد کل دانشجویان آن از ابتدا تاکنون، به بیشتر از ۹۰۰۰ نفر می‌رسد.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در کالج مک دنیل

اگر شما هم قصد تحصیل و ثبت‌نام در کالج مک دنیل (McDaniel College) را دارید، باید مدارک خود را از قبل آماده کنید. در این قسمت، مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این کالج را به‌صورت مختصر نام می‌بریم.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در کالج مک دنیل

بعد از آماده کردن این مدارک، می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید تا فرایند ثبت‌نام شما را انجام دهند.

  • مدرک دیپلم
  • ریزنمرات دوران دبیرستان (درصورتی‌که فارغ‌التحصیل نظام قدیم هستید، باید ریزنمرات دوره پیش‌دانشگاهی را هم داشته باشید.)
  • اطلاعات هویتی مانند پاسپورت
  • رزومه یا CV
  • گواهی سلامت و بیمه
  • یک قطعه عکس تمام‌رخ و پس‌زمینه سفید

توجه داشته باشید که همه مدارکی که پیش‌ازاین نام بردیم، باید به‌صورت ترجمه شده ارائه شوند. نکته جالب درباره کالج مک دنیل این است که برای ثبت‌نام در آن نیازی به دریافت نمره قبولی در هیچ آزمونی را ندارید. البته گاهی مواقع ممکن است از شما امتحانی برای تعیین سطح زبان انگلیسی بگیرند تا بهتر دوره‌های مختلف را در اختیارتان قرار دهند.

دوره‌های کالج مک دنیل در مجارستان

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم، دوره‌های متعددی در کالج مک دنیل در مجارستان ارائه می‌شوند و شما می‌توانید بسته به رشته موردنظر خود، در یکی از آنها ثبت‌نام کنید. یکی از مهم‌ترین دوره‌ها در این کالج، دوره پیش پزشکی است که با نام Pre Medical شناخته می‌شود.

نکته جالب‌توجه درباره کالج مک دنیل بوداپست مجارستان این است که انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد. به این صورت که شما می‌توانید بعد از ورود به یک برنامه، واحدهای مختلفی را در آن امتحان کنید و حتی بسته به هر یک از این دوره‌ها، رشته خود را برای تحصیل در مجارستان انتخاب نمایید.

برای مثال، اگر به قصد تحصیل در یک رشته خاص به این کالج آمده‌اید، می‌توانید بعد از اتمام و یا حتی اواسط آن، رشته موردنظر خود را تغییر دهید و دوره جدیدی را بگذرانید. با انجام این کار، زمان فارغ‌التحصیلی شما به‌هیچ‌عنوان به تعویق نخواهد افتاد.

رشته‌های کالج مک دنیل بوداپست مجارستان

رشته‌های بسیار متنوعی در کالج مک دنیل بوداپست وجود دارند و باعث شده‌اند که هر کسی در هر رشته‌ای بتواند در این کالج ثبت‌نام کند. همان‌طور که می‌دانید، مدت‌زمان دوره لیسانس ۸ ترم است که ۴ سال به طول می‌انجامد. هزینه تحصیل در این رشته‌ها به صورت تقریبی برای سال‌های اول و دوم، یعنی ترم اول تا چهارم، نزدیک به 4000 یورو است.

رشته‌های کالج مک دنیل بوداپست مجارستان

این در حالی است که هزینه آن برای سال‌های سوم و چهارم، نزدیک به 4300 یورو در نظر گرفته می‌شود. در ادامه، برخی از رایج‌ترین رشته‌های دوره لیسانس را برای کالج مک دنیل (McDaniel College) نام می‌بریم.

  • رشته تاریخچه هنر و هنر استودیو: در این رشته به طور کامل درباره هنرهای غربی و قرون‌وسطایی به دانشجویان دروس مختلفی ارائه می‌شوند.
  • رشته مدیریت بازرگانی: افراد علاقه مند به رشته مدیریت بازرگانی، می توانند از کیفیت بالای دروس تدریس شده در این کالج اطمینان داشته باشند.
  • رشته علوم سیاسی و مطالعات بین‌الملل: اگر به مطالعات بین‌الملل و علوم سیاسی علاقه دارید، مطمئن باشید که کالج مک دنیل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • رشته ارتباطات: در کالج مک دنیل مجارستان می‌توانید تمام دروس رشته ارتباطات را با بالاترین کیفیت در واحدهای آموزشی مختلف طی کنید.
  • رشته روان‌شناسی: موضوعات روان‌شناسی مانند رفتارها، احساسات، فرایندهای شناختی و عوامل مؤثر بر آنها در رشته روان‌شناسی این کالج تدریس می‌شوند.

علاوه بر این موارد، رشته‌های دیگری نیز در کالج مک دنیل مجارستان ارائه می‌شوند که شما می‌توانید بسته به شرایط و موقعیت تحصیلی خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع رشته‌های این کالج و نحوه ثبت‌نام در آن، تنها کافی است که با کارشناسان ما در مرکز راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید. ما به طور کامل شما را راهنمایی می‌کنیم که برای تحصیل در این کالج باید به چه صورت خود را برای دانشگاه‌های بزرگ مجارستان آماده نمایید.

شهریه کالج مک دنیل

یکی از مهم‌ترین چالش‌های بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، پرداخت شهریه و هزینه کالج مک دنیل است. باید بگوییم که این هزینه تا حد خیلی زیادی به نوع رشته انتخابی شما بستگی دارد. علاوه بر این، هزینه موردنیاز برای دوره‌های فشرده با دوره‌های عادی متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما بخواهید در یک دوره عادی پیش پزشکی یا دامپزشکی شرکت کنید، باید ۷۲۳۰ یورو بپردازید. این در حالی است که هزینه موردنیاز برای شرکت در دوره فشرده پیش پزشکی یا دامپزشکی، ۶۹۹۹ یورو است. علاوه بر این، برای هر یک از دوره ها باید 200 یورو به منظور ثبت درخواست پرداخت کنید. این هزینه‌ها را شما می‌توانید به صورت مستقیم به نماینده این کالج پرداخت کنید و یا آن را به حساب خود کالج انتقال دهید.

هزینه ثبت نام در این کالج 250 یورو است که می‌توانید آن را به همراه قسط اول شهریه خود بپردازید. برای دانشجویان خارجی که برای تحصیل در این کالج باید ویزای تحصیلی داشته باشند، پرداخت هزینه تحصیل با قسط اول شهریه، ضروری است.

بورسیه تحصیلی در کالج مک دنیل

افرادی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی از کالج مک دنیل را دارند، باید شرایط خاصی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، داشتن نمرات نسبتاً بالا در طول ترم اول سال تحصیلی اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را کنید که نمرات بالایی بگیرید و در همه امتحانات شفاهی و کتبی که پایان هر ترم برگزار می‌شوند، پذیرفته شوید.

بورسیه تحصیلی در کالج مک دنیل

سؤالات متداول

چرا باید در کالج مک دنیل مجارستان شرکت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از متقاضیان تحصیل در مجارستان را به سمت تحصیل در این کالج جذب می‌کند، این است که شما با تحصیل در کالج مک دنیل می‌توانید برای آزمون ورودی دانشگاه موردنظر خود آماده شوید.

آیا برای ثبت‌نام در کالج مک دنیل باید مدرک زبان داشته باشیم؟

خوشبختانه برای ثبت‌نام در این کالج هیچ نیازی به مدرک زبان نیست. حتی شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی که در این کالج برگزار می‌شوند، سطح زبان خود را تا حد خیلی زیادی ارتقا دهید.

احتمال قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان بعد از اتمام دوره‌های کالج مک دنیل چقدر است؟

بر اساس تجربیاتی که تاکنون به‌دست‌آمده، متوجه شده‌ایم که احتمال موفقیت دانشجویان در آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان بعد از اتمام دوره‌های کالج مک دنیل، تا ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *